5 Beauty hacks

💗 Alltid bruk en toner når du har renset huden, og før du tar på fuktighetskrem, for å gjøre at porene trekker seg sammen og ser mindre ut. 

💗 Bruk balsam når du barberer leggene for en smoothere shave som også gir fuktighet til huden.

💗 Bruk solkrem i ansiktet når du tar solarium, for å unngå og bli solbrent. 

💗 Alltid ha “after-sun” lotion i kjøleskapet. Dette er perfekt når du skal påføre hud som kanskje har blitt litt brent etter en dag på stranda. 

💗 Bruk neglebåndsolje dersom neglebåndene er tørre eller sprekker opp. Bruk det så ofte du kan. Helst hver kveld når du legger deg! 

 

11 kommentarer
    1. Jeg lurte på om du kunne gi noen tips til å minske søt suget? Jeg merker det har økt den siste månden og ønsker ikke att dette skal fortsette. Har lyst til å begynne å trene og er klar for å sette en stopp. Noen tips?

    2. Jeg lurte på om du kunne gi noen tips til å minske søt suget? Jeg merker det har økt den siste månden og ønsker ikke at dette skal fortsette. Har lyst til å begynne å trene og er klar for å sette en stopp. Noen tips?

    3. Ang. after sun lotion, så vil jeg anbefale ren aloe vera istedenfor! After sun er veldig overpriset pga navnet og den “magiske” liksom-effekten, men egt fungerer det dårligere enn naturlig aloe vera 🙂

    4. Toner er for å fjerne rester av make-up’en og renseproduktet, men tonerne kan ha ulike tilleggseffekter som feks å være lett sammentrekkende på porene som du skriver. Man må finne den toneren som har den egenskapen! 🙂

    5. Toner er egentlig ikke nødvendig i det hele tatt. Tonere ble lagd for å ph-nøytralisere huden etter rens, siden ansiktsrens “før i tida” satte ph-verdien ut av balanse.
      Jeg brukte tonere slavisk i mange år, men de siste 2 åra har jeg kutta de ut, rett og slett for det er litt bortkasta penger for min del. Nå bruker jeg nesten aldri sminke lenger heller så jeg trenger ikke det siste rense steget, det tar liv av min sensitive hud.
      Man kan faktisk rense huden for mye.
      Jeg har endelig helt ren hud etter så mange år (11-25år). Jeg har først funnet ut nå at jeg har en ultra sensitiv hud som tåler ikke for mye av det ene eller det andre.

    6. Vil også nevne at ingenting kosmetikk og kremer osv skal inn i kjøleskapet, du ødelegger holdbarheten og virkningen av produktet!

    7. Nei, Isabelle. Det er motsatt. Produkter holder seg lenger kjølig. Det holder også bakterier unna, i motsetning til å oppbevare det i et varmt skap på badet. Jeg er hudpleier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg