Lunsj date med kjæresten

I dag tok Per Fredrik og jeg lunsj ute sammen i Sandefjord, og det var så koselig! Vi spiser nesten aldri på sushi steder siden jeg ikke er så glad i sushi. Eller, rettere sagt hater jeg maki sushi. For et års tid siden spiste jeg sushi på et sted jeg trodde at var trygt å spise sushi. Men der tok jeg ekstremt feil! Jeg fikk sushi som hadde blitt dårlig, og jeg endte opp med matforgiftning! 

Siden den gang har jeg ikke taklet hverken lukten eller smaken av tangen de bruker i sushi. Det er skikkelig trist egentlig, fordi jeg elsket sushi veldig mye før.

Men, jeg har derimot blitt veldig glad i laks nigiri, gjerne med litt philadelphia ost eller avocado på toppen. Det er godt det! Spesielt når Per Fredrik lager det til meg, hihi! 

Men, i dag var i alle fall første gangen på lenge vi har vært på sushi restaurant. Hit må vi flere ganger for å si det sånn! Veldig god mat også så utrolig bra service. Servitøren vi hadde var seriøst den mest høflige jeg noensinne har hatt. Hehe!

Jeg gikk for en Vietnamesisk suppe som heter “Pho” som inneholder oksekjøtt, nudler og masse forskjellige gode urter, også måtte jeg ha noen nigiri. Hehe! 


 

 

Nå skal jeg en tur på butikken og hente et par pakker, også må jeg kjøpe litt forskjellige mat til middag. Vi skal ha andebryst med sellerirotmos og rødløkskompott til middag i dag, så det blir helt utrolig godt. Gleder meg skikkelig! 

 

3 kommentarer
    1. Om du noen gang vil ha god “sushi” dra til Tønsberg på panda og kjøp 40B. Tempura maki
      Velg mellom fritert:
      A) scampi / B) kylling / C) laks
      m/ avocado. Chilimajones og teriakisaus på hver halvdel
      Altså ta med kylling, helt nydelig, du blr hekta! Er ikke mulighet for å sitte der så mye da.. Så ta med take away og sett deg langs brygga og nyt en sommerdag i sommer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg