Jeg var sykelig avhengig av godteri

For noen år tilbake var jeg det man virkelig kan kalle sykelig avhengig av godteri. Jeg droppet ofte vanlige måltider til fordel for godteri, jeg drakk kun brus og saft med sukker til alle måltider (aldri vann), og jeg var nødt til å spise mye godteri hver eneste dag, om ikke fikk jeg helt sinnsyke cravings. 

En gang i november for noen år tilbake da jeg bodde hos foreldrene mine fikk jeg tidenes cravings. Det var midt på natta og jeg lette rundt i hele huset etter noe å spise av godteri. Etter å ha lett i alle knirker og kroker fant jeg ingenting. Til slutt bestemte jeg med for at jeg måtte ut og handle godteri. Dette var som sagt i november, så det var iskaldt og det regnet. Dette var før jeg hadde noe bil, så jeg tok scooteren ned på bensinstasjonen som lå et stykke unna der jeg bodde.

Jeg måtte trille scooteren ut av innkjørselen hos foreldrene mine så jeg ikke skulle vekke de. Ned på bensinstasjonen jeg dro og jeg kan bare tenke meg hva de som jobbet der tenkte, når jeg kom kjørende inn på en scooter en regnfull tirsdagsnatt i november, for å kjøpe GODTERI! Altså… Hvor cravings kan man ha liksom? 

I denne perioden fikk jeg også beskjed av tannlegen min at jeg hadde 9 (!) hull i tennene samtidig. Fordi jeg drakk brus og saft, samt spiste godteri hele tiden. I tillegg hadde jeg fått store syreskader i tennene, så jeg var nødt til å kutte ut brusdrikkingen, og kun drikke vann. Skulle jeg drikke brus måtte dette være på sjeldne anledninger. 

Nå noen år etter har jeg fått et mye sunnere forhold til sukker. Nå drikker jeg kun brus en sjelden gang iblant, hvis jeg får skikkelig lyst på det. Godteri spiser jeg på lørdagene, men jeg holder meg som regel unna i ukedagene. Jeg kjører heller ikke på bensinstasjonen midt på natta. Haha!

Når man skal kutte ned på sukkerinntaket er det viktig å gjøre det gradvis. Kutt litt her og der, og gjør det over tid. Når jeg som var så avhengig av godteri klarer å kutte ned så drastisk, klarer du det og!

 

FACEBOOK  INSTAGRAM  SNAPCHAT

17 kommentarer
    1. Hvordan kan jeg takke deg for å være verdens beste blogger?😍❤️ Jeg følte jeg var helt dum som alltid spiste sukker og følte meg veldig utafor enn alle andre. Får jeg spørre hvor mye du veide da og hvor gammel du var?

    2. Nå som du og per Fredrik pusser opp rommet hvor sover dere da? For i house tour videoen hadde dere bare ett “sove”rom.. kan du vær så snill og svare meg? Jeg skriver ofte spørsmål, men de blir som oftest ikke tatt i ukens spørsmål.. men du må vite at du er kjempe flink blogger, og det er bare din blogg jeg leser daglig, stå på!

    3. Jeg er det som kalles sykelig avhengig av godteri, og kan desverre ikke se for meg at jeg klarer å slutte… 🙁 Tro meg, jeg prøver, men holder ikke ut, så til slutt bare må jeg kjøpe meg noe godteri…

    4. Kjenne meg godt igjen ja. Flink du er som har greid å fått en sunnere kosthold. Hadde vært topp med en plan for det hva man kan spise for å erstatte det godtersuge Hehe for det går ut av kontroll tip tider man bare må ha 😜 Men hva spiser du tip vanelig, som frokost å sånn ? Kanskje du kan komme m noen mat eller kjesk tips med noe som er sunt å spise på 😁😁❤️

    5. Hei jeg spiser vanligvis godis kun på lørdager Borsett fra påsken og litt i jul da ellers i hverdag spiser jeg frukt og grønnsaker som snacks, men jeg lurer på hvor ganmel var du cirka da? Og forresten der veldig opp mot deg:)

    6. Du er så heldig. Jeg fikk mye i restskatt og har igrunnen ikke så veldig lyst til å fortsette dette livet med tanke på at jeg står i gjeld resten av mitt liv.
      Husk på hvor heldig du er! Jeg har bare gitt opp hele greia.

    7. Bra at du fant en løsning, sliter litt med det der selv nå.. etter at jeg flyttet ut er det så lett for meg å bare spise og spise, er jo alene og trenger ikke tenke over hvor mye andre spiser og hva som er normalt. Jeg spiser sunt i ukedagene, men om lørdagene går jeg helt amok og spiser mye mer enn jeg pleier.. spiser så mye snacks og godteri da at jeg kunne like godt spist det hver dag, så mye er det. En annen ting er at jeg spiser mye når jeg kjeder meg.. har prøvd å heller drikke vann eller te når det skjer, så får vi se..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg