Tanker om hatkommentarer

Etter snart 7 år som blogger har jeg hørt det meste av stygge ting som kan bli sagt til meg. Alt fra at jeg må begynne på voksepiller for hester fordi jeg er lav, til at jeg har anoreksia, til at jeg er helt hjernedød fordi jeg lever av blogging, til at jeg kler meg som en prostituert, og en hel rekke andre ting. Jepp, jeg har hørt det meste. 

Dette har gjort meg veldig tykkhudet og den dag i dag går det ikke inn på meg hvis jeg får hatkommentarer. Før så kunne det gjøre det. I høst stengte jeg til og med kommentarfeltet i en måned fordi jeg ble så lei av at alle skulle slenge dritt og stikke nesen sin ned i alt jeg gjorde. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men etter den perioden innså jeg noe. 

Jeg innså flere ting. Den første var hvor mye jeg setter pris på de snille og gode kommentarene jeg får fra dere som leser bloggen min. Den måneden jeg hadde stengt kommentarfeltet fikk jeg heller ikke se de positive kommentarene, og det savnet jeg. Den daglige kommunikasjonen med dere betyr så mye for meg, at jeg klarer ikke beskrive det. 

Men jeg innså også en annen ting. Om folk slenger dritt er det fordi de kaster over sine problemer på deg. Enten så har de en dårlig dag, og trenger et sted å brøle ut noe dritt. Eller så er det så fryktelig misunnelige at de bare må slenge dritt for å håpe at de klarer å trykke ned personen de slenger dritt til, for å føle seg bedre med seg selv. 

Så det er faktisk ikke meg det er noe galt med. Det er den som slenger dritt. Samme opplegget er det i skolegården og på arbeidsplassen også. De som mobber andre har det som regel helt jævlig med seg selv. For hvis man faktisk har det bra med seg selv her i livet, så har man ikke noe behov for å slenge dritt til andre. Så enkelt er det. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Når det er sagt, så godtar jeg aldri at folk slenger dritt til meg på min egen blogg. I de fleste tilfeller der folk slenger usaklige kommentarer blokkerer jeg de. Er det på bloggen min, så blokkerer jeg ip adressen dems, er det på instagram blokkerer jeg de der, samme gjelder youtube og facebook. Jeg gidder faktisk ikke å la folk få slenge dritt igjen og igjen til meg. Greit at du har noen problemer oppe i hodet ditt siden du føler et  behov for å slenge dritt, men du er nesten nødt til å finne en annen løsning på problemet enn å slenge dritt på nettet. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Til alle dere andre som bare er fantastiske mennesker og som er gode og snille på nettet, jeg digger dere! Dere gjør verden et bedre sted! Ved å spre den positiviteten dere gjør blir flere mennesker glade, og de sprer mer kjærlighet. Dere er fantastiske! ❤️

 

FACEBOOK  INSTAGRAM  SNAPCHAT

23 kommentarer
    1. Voksepiller for hester, faktisk. Hvor får folk alt i fra?! Jeg liker å lese litt rundt i kommentarfeltene til folk- litt inspirasjon, og jeg liker å se at det finnes så mange hyggelig mennesker som bare vil andre godt, selv om de egentlig ikke kjenner de 🙂 Man blir liksom glad av det. Men så kommer man til noen kommentarfelt der det er så mye stygt i fra anonyme at man faktisk kan spy seg selv i munnen av å lese det. Jeg blir helt matt!
      Det er så sant det du skrev: “For hvis man faktisk har det bra med seg selv her i livet, så har man ikke noe behov for å slenge dritt til andre”. Og: “Greit at du har noen problemer oppe i hodet ditt siden du føler et behov for å slenge dritt, men du er nesten nødt til å finne en annen løsning på problemet enn å slenge dritt på nettet”. Tommel opp for deg! <3

    2. Du kan jo prøve å skaffe en moderator for kommentarerene dine for å luke ut alt hat? På den måten ser du jo bare de positive og fine kommentarene:) Er veldig glad i bloggen din, fortsett med å blogge. Det er du god på!

    3. Altså jeg har ikke særlig selvtillit og har hatt en av de beste dagene i livet mitt. Men når jeg ser noen av de selfiene du poster blir jeg faktisk kvalm, Altså du ser ut som om du er høy elns! Prøv i det minste å smile litt naturlig.

    4. Åååå jeg elsker deg du er sååå pen💯Jeg ser på videoene dine vær dag!!
      Du er kul snill morsom pen og masse annet😍😍👌🏼

    5. Åååå jeg elsker deg Såå mye💯Du virkelig Såå pen! Jeg skjønner ikke hva folk tenker😔Du kul morsom pen og mye annet❤❤

    6. Åååå jegvelsker deg💯Du er virkelig sikkelig pen😍Jeg skjønner ikke hva folk tenker🤦🏼‍♀️Du er kul snill morsom pen og mye annet❤❤

    7. Ikke noe galt i å føle seg vel, men å trykke det opp i ansiktet på andre er nesten uhøflig. Og ganske kleint.
      Jeg er happy med mine looks, men tar aldri selfies rett og slett fordi jeg synes det er flaut å sende portretter av meg selv rundt.

    8. Jeg synes veldig synn på deg fordi du får hatkommentarer. Du er sikkelig sterk som takler de.💞

    9. Syntes du er fantastisk jeg <3 Ha en god natt og håper du for drømme så søtt du kan skjønne deg <3

    10. Syns noen ganger det nesten kan være litt morsomt å se hva enkelte får seg selv til å skrive! Eier de ikke respekt? Du er virkelig et fantastisk forbilde for meg og mange andre❤Fortsett med det fantastiske og inspirerende arbeidet du gjør😍😍

    11. syns det blir morsomt hvor dumme noen er noen ganger jeg. Assa, du kan ikke ha fulgt med såå godt i timen hvis du begynner å kommentere om anorkesia til noen som åpenlyst spise mye god og sunn mat. Folk er som slenger dritt er enkelt og greit syke i huet.

    12. Fint og ærlig innlegg. Takk for det 🙂 Selv om det kan være vanskelig så er det beste å ignorere de som har behov for å slenge dritt om andre. Mobbing er vanskelig både offline og online. Noen burde være mer forståelsesfulle og vurdere seg selv mer enn andre.

    13. Klikket meg inn her nettopp fordi jeg AKKURAT postet et innlegg om møkkete kjefter selv! Var litt vittig at ditt innlegg var det første jeg så etterpå! (smilefjes)
      Misunnelse, all negativitet bunner i misunnelse.. Du vet du ser bra ut, og du viser du er stolt av det-BRA!
      Føkk janteloven og vær den du er!
      Ser at det er et par “huer” som har klart å lire av seg no crap under dette innlegget også, jeg blir så flau på deres vegne…

    14. Hæ, hvordan kan noen si du er så veldig lav egentlig?? Er du ikke ganske gjennomsnittlig da? Hvor høy er du?

    15. Hei! ❤️
      Jeg har lurt på en ting…. Jeg er litt sånn avhengig av og ha det ryddig rundt meg. Så når det er rotete blir jeg stressa og ofte dårlig i magen! 😩 Og jeg bor med foreldrene mine. Og de er ikke alltid serlig ryddig av seg. 😅 Jeg må minne dem på og rydde og støvsuge hele tida! Og de blir ofte bare sure. Ja, jeg rydder ikke alltid etter meg med en gang. 😅 Men jeg bare synes det er så vanskelig noen ganger og holde det ryddig! Det forrige huset vårt var en helt katastrofe!! Det eneste ryddige rommet i hele huste var mitt! Og nå som vi har flytta har vi endelig klart og få det ryddig. Men det er liksom bare ryddig når vi får spesielt besøk! Og det er jeg lei av! Jeg prøver og rydde, og ryddde, og rydde og rydde, men jeg er ikke så flink til det! 😅 Jeg bruker endel tid! 😅 Så har du et tips til og hjelpe og holde det ryddig?????!?

    16. Ikke bryr deg om hat folka de er usiker på seg
      og det er ikke du jeg elsker elsker elsker deg
      du er helt utrolig og mit idol 💛😍😍❤❤❤

    17. Jeg er kanskje din største fan 😍 du er kjempe flink til å blogge og jeg leser alle blogg innleggene dine ❤❤❤ jeg syns det er så kult at det går an å leve av å skrive om sitt eget liv!!! Jeg liker veldig godt at du uttrykker deg i innleggene dine og sier akkurat det du me
      ner! ❤ hilsen meg 👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg