Full panikk i bilen!

På vei hjem fra Drammen fikk jeg mildt sagt full panikk i bilen! Jeg satt midt i rushen og det var massevis av biler både forran og bak meg, og det var fullt fokus på å kjøre sakte nok så jeg ikke kjører på bilen forran meg, og fort nok så bilen bak meg ikke begynner å tute. Så plutselig skjer det noe! Hele bilruten blir helt grå!

Jeg har aldri opplevd noe sånt, og skjønte ingenting. Min første tanke var at jeg hadde ligget for nærme bilen forran meg, så jeg hadde fått masse støv på ruta. Så jeg skrudde febrilsk på vindusviskerne mens jeg prøvde å se noe ut av ruta. Det funket ikke. Hva kunne dette være? Hvorfor kom det sånn plutselig, og hvorfor gikk det ikke vekk når jeg skrudde på vindusviskerne??

Etter noen sekunder, som nesten føltes ut som minutter, fikk jeg tanken om at jeg skulle skru på vifta opp mot ruta i tilfelle det kunne være dugg. Jeg skrudde på vifta på fullt opp mot vinduet, og ingenting skjedde. Så begynte jeg å gni handa på ruta for å se hva det var. 

Til min store lettelse ble det borte når jeg gnidde med handa. Det var bare dugg! Så gikk det opp et lys for meg. Man skal jo skru på kald luft for å fjerne dugg!

Veldig “smarte” meg hadde i full panikk ikke husket å skru vifta på kaldt, så det er jo ikke så rart at viften ikke fungerte selv om jeg skrudde den på fullt. Sakte men sikkert gikk duggen vekk, og panikken min roet seg ned. 

Men herregud så skummelt det var! Og det rareste var at det skjedde sånn helt plutselig og uten grunn. Jeg vet jo at det ofte kan skje om det setter seg mange varme mennesker inn i en bil, eller man kjører inn i en tunnel. Men dette var etter at jeg hadde sittet i bilen i en liten stund, og jeg var heller ikke i noen tunnel.

Hmm.. Gud vet hva grunnen er! Nå vet jeg i alle fall veldig godt hva jeg skal gjøre om det kommer et grått lag på bilen igjen. Haha! Dagens kinderegg øyeblikk. 

FACEBOOK  INSTAGRAM  SNAPCHAT

10 kommentarer
    1. Stakkars deg😂Litt morsomt å glemme en liten detalj i det daglie livet😂Men sånn sjer, bra at det går bra med deg i værtfall❤️Først trodde jeg at den bilden bakedeg kjørte inni deg så ruten knuste😶Men så leste jeg videre😂

    2. Jeg kjøpte ny (brukt) bil i fjor høst. Den hadde stått litt, så det dugget lett i den når den først blei tatt i bruk. Spesielt når det regnet ute og inne i tunneler. Jeg skulle fra Lindesnes til Halden (ca. 6 timers kjøring) og holdt på å fryse ihjel fordi jeg måtte ha på kald luft hele tiden for å se noe. Jeg prøvde så klart med varm luft først (hjernen sover og har visse ønsker- ha ha), men det gjorde så klart saken bare verre 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg