Det er ikke depresjoner, men..

For noen år tilbake slet jeg med depresjoner. Jeg har snakket litt om det før her på bloggen, men for dere som kanskje ikke har fått det med dere, så var dette over en lang periode for noen år tilbake, der jeg til slutt endte opp hos psykolog. Etterhvert klarte jeg å komme meg ut av depresjonen som et mye sterkere menneske.

Men det hender at jeg får dager hvor jeg er rett tilbake. Dager hvor bokstavelig talt alt føles helt håpløst, og hvor jeg mister motivasjonen til å gjøre noe som helst. Jeg vet ikke helt hva disse dagene kommer av. Men de kommer ofte hvis jeg har hatt en treg start på dagen. I dag har vært en sånn dag.

Jeg stod opp relativt tidlig, men etter at jeg hadde spist frokost var jeg så trøtt at jeg måtte gå og legge meg igjen. Så da endte jeg opp med å sove altfor lenge, som resulterte at jeg egentlig aldri kom skikkelig igang med dagen. Det er slike dager som det her som ofte får meg til å miste skikkelig motivasjonen og gnisten.

Jeg sier ikke at jeg er deprimert de dagene, for depresjon er mye mer heavy. Depresjon er så tungt og jævlig at man aldri ser lyset i tunnelen, og man har lyst til å bare legge seg ned og bure seg inne på rommet sitt for alltid. Eller, nå skal ikke jeg snakke for alle andre som har vært deprimert, eller er deprimerte. For jeg vet ikke hvordan dere har det. Men sånn var det i alle fall for meg. 

Depresjoner er heavy shit. Men når man har en dårlig dag, uansett hva som er grunnen, føles det så tungt der og da. Heldigvis kan man trøste seg med at man har en dårlig dag, og at dagen i morgen kommer til å bli mye bedre. Så i dag når jeg hadde en ganske shitty dag, så prøvde jeg heller å bare tenke; det er en dårlig dag, og det går over. 

 

FACEBOOK  INSTAGRAM  SNAPCHAT

14 kommentarer
    1. Superbra at du tar opp ting som dette! Jeg har slitet med angst og depresjon i snart to år, jeg har vært hos spykologer, helsesøster og nå en akupunktur. Ingenting har hjulpet enda. Jeg vil aldri lenger ut, jeg vil være inne på rommet, gråte, være sinna, være lei og sliten av livet. Jeg er ikke den samme jenta lenger, som ler og smilte hver eneste dag, og ikke nok med det, har jeg akkurat mistet min 13 uker gamle valp, i en bilulykke på E18, der hvor en mann kjørte i 110km /t rett på bilen vår med hunden baki, vet ikke om jeg kommer ut av det jævlige som livet mitt har å by på.

    2. Liker at du tar opp sånne ting. Sleit du med dette når du ikke på skole også? (Hvis du gjorde det. Var det tungt å dra på skolen?)

    3. Hei!
      Jeg lurer på om du et hvor det er mulig å få tak i en fjærjakke uten ekte fjær? Jeg kjøpte en på americandreams da det stod “faux fur”, og ikke noe mer. Men senere endret de annonsen og skrev det var ekte strutsefjær. Faux fur og faux feather er ikke det samme..
      Jeg husker et innlegg du skrev om at du hadde kjøpt en jakke som det ikke var ekte fjær på, men nå selger de kun med ekte fjær virker det som..
      Hadde satt stooor pris på svar! Ha en fin dag :*

    4. Leste et sted: It is not a bad life, just a bad day. Syns det hjelper å tenke på det når eg har ein dårlig dag 😉

    5. Jeg sliter veldig med depresjon, og på “okå” dager føler jeg det veldig sånn. 🙂
      Men shit, for ett hår og noen bilder av deg! Du er så utrolig vakker Stina!

    6. Så utrulig fint innlegg! Veldig motiverende og respektfullt. Mitt nye mål er at en dag kan jeg også si “er bare en dårlig dag, men i morgen blir bedre”. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg