7 Beauty hacks alle jenter må kunne!

Helt fra jeg var 11-12 år gammel har jeg brukt sminke, og etterhvert har jeg lært mange nyttige triks, eller såkalte “hacks” som mange kaller det. Det er sminketips som magasiner vanligvis ikke nevner, så man må lære de litt på egenhånd. Sånn var det i alle fall for meg. Men, jeg vil gjøre det litt lettere for dere. Så derfor vil jeg fortelle dere noen av mine “beauty hacks”. Jeg har enda flere tips på lager, så si ifra i kommentarfeltet hvis du vil at jeg skal lage flere slike innlegg! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fremhev blå øyne
– Hvis du ser på øyenskyggen min, er den nesten alltid i bruntoner. Det er fordi at brun øyenskygge fremhever blå øyne. Sleng på litt ekstra maskara og litt eyeliner i tillegg, og de blå øynene dine vil poppe frem!

 

Foundation nedover
– Alle mennesker (både jenter og gutter) har små hår i hele ansiktet, og det er helt vanlig. Men veldig ofte har jeg opplevd at sminken kan bli litt rar på grunn av disse småhårene. Derfor påfører jeg alltid foundation nedover, sånn at hårene legger sent pent inntil huden og nedover. Swirler du kosten mye rundt i ansiktet, kan hårene ofte synes mye bedre, så det er kjekt å være obs på dette! 

 

Maskara
– En ting som er typisk at mange gjør om maskaraen begynner å bli tom, er at man pumper den opp og ned for å få mer produkt på børsten. Ikke gjør dette! Når du gjør dette kommer det inn masse luft som tørker ut maskaraen. Prøv heller å “swirle” kosten nede i tuben, for å få mer produkt på.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Statisk hår
– Veldig ofte når jeg ikke har produkter i håret mitt, og har kun rettet det ut, blir håret mitt veldig statisk. Det som jeg pleier å gjøre da er at jeg sprayer litt hårspray inne i håndflaten min, gnir hendene litt mot hverandre, og forsiktig drar håret igjennom hendene, så det kommer et lite lag hårspray i håret.

 

Naturlig lys
– Opplever du ofte at sminken ser helt annerledes ut det sekundet du kommer ut i hjemmefra? Det er på grunn av lyset. Lyset på badet er som regel veldig mørkt, og gul aktig, og kan få sminken din til å se annerledes ut. Hvis du sminker deg i det lyset, kommer du til å se veldig merkelig ut når du kommer ut av døren og i vanlig dagslys. Derfor vil jeg anbefale deg å sminke deg forran et vindu som gir godt med dagslys, for å få best mulig sminkeresultat. Nå som det er vinter er det ganske mørkt om morgenen, så da kan du gjerne gå til innkjøp av en lampe som gir hvitt naturlig lys, som du kan sminke deg i.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Matte lepper
– 99% av alle leppestiftene mine er altfor glossy for min smak. Men det som jeg har funnet ut at fungerer veldig bra er å ta et “translucent” pudder, og en stor pudderkost, og lett påføre litt pudder på leppene. Fargen på leppestiften holder seg like fin, og leppene blir fine og matte.

 

Sølt maskara?
– Nesten hver gang jeg påfører maskara søler jeg en hel haug på toppen av øyelokkene mine, og gjerne litt på nesa. I know, jeg er tidenes sølekopp! Men jeg regner med at jeg ikke er den eneste. Det som alltid fungerer best for å fjerne sølet, er å vente til maskaraen har tørket 100%, også tar jeg en tørr qtips og forsiktig drar sølet vekk. Fungerer hver gang!

 

 

Har du noen gode tips du vil dele?

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg