Dette motiverer meg til å trene!

Det er så deilig å være tilbake i gymrutinen igjen. Nå kan jeg endelig dra på gymmet og trene hardt, uten å bli så støl i kroppen at jeg ikke klarer å gå på 4 dager. Hehe! Det å trene på gymmet er virkelig noe helt annet enn å trene hjemme. Jeg kjenner motivasjonen til å trene har skutt i været, og det er så gøy å se hvor fort jeg blir sterk igjen! Bare et lite eksempel; da jeg begynte å trene klarte jeg bare å løfte 240 kg totalt i knebøy (12×8+12×8+12×4), mens i dag klarte jeg å løfte 480 kg totalt (20x8x3). Så jeg klarer allerede å løfte dobbelt så mye som da jeg startet! 

Når jeg trener styrke liker jeg å se på volumet av hva jeg løfter. Altså, totalen av hva man løfter. Om man for eksempel løfter 20 kg i knebøy, gjør 3 sett hvorav 8 repetisjoner per, blir dette 480 kg. Personlig liker jeg mye bedre å se på totalen i volumet, versus bare hvor mye jeg løftet i kg på hvert av løftene. Okey, nå merker jeg dette kanskje begynner å bli litt forvirrende. 

Uansett, poenget mitt er at jeg liker å se på totalen på hva jeg faktisk har løftet under hver trening. Da kan jeg se hvor mye sterkere jeg faktisk blir over tid, og det er jo så gøy å følge med på! Også er det veldig motiverende å se hvor mye sterkere jeg faktisk blir! 

I dag trente jeg sammen med Rebecca, og det var veldig gøy! Selv om vi begge er sånn som egentlig liker å trene alene, så var det gøy å trene sammen! Det går jo veldig bra så lenge man gjør hvert sitt. Tror aldri jeg hadde taklet å trene hvor man bytter på å bruke maskinen og står å snakker hele tiden. Haha, jeg vet jeg er sær. 

Hahaha, dør av hvor tøyelig Rebecca er! Ingen tvil om at hun har vært danser før i alle fall! 

Nå skal jeg snart ta kvelden. Vaskehjelpen er her, så jeg kommer sikkert til å jobbe litt til med forskjellige ting. Så blir det kvelden! Det gleder jeg meg veldig til! 

    1. Man måler aldri hva man løfter som totalt når man setter sammen et visst antall sett og repetisjoner, så føler det blit litt misvisende og mister sin effekt når du fremlegger din progresjon gjennom å skrive 480 kg. Skjønner at du føler det gir en ekstra boost, men synes det blir veldig dumt da det virker som du kun ønsker å løfte tyngre, for å kunne løfte tyngre. Det er viktig med god teknikk og å tenke på dette med helsen også. Føler det bare gir feil oppfordring uttad når du skriver det på bloggen! For du skaper et press om å tenke på en anne måte med trening, ikke minst dette med å løfte tyngst.
      Ønsker deg en fin helg!

    2. Mira: Her syns jeg du vrir om veldig på hva jeg mener i innlegget. Skrev jo også tydelig at dette var totalen. Men, er jo typisk at press-politiet skal melde seg 🙂

    3. Haha, var litt forvirrende med volumet av hva du løfter! Men forstår veldig godt at det er mer motiverende. Stå på videre!

    4. Når du sier 12*8, regner du med stangen? For stangen pleier jo å veie 20kg. eller har du uten stang? Og når du sier 12 kg, mener du 6kg på hver side? Eller 12 kg på hver side? Haha, skjønner du synes det gir størst motivasjon med totalsummen, bare nysgjerrig på hva tallene mente 🙂 God kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg