Slik ble jeg kvitt kvisene! + Hudpleierutine!

// noen av linkene er annonselinker

Etter utrolig mange forespørsler fra dere, skal jeg endelig skrive om min hudpleierutine. Da jeg var ute på shopping med en venninne i midten av januar, kjøpte jeg inn helt nye ansiktsprodukter, for å virkelig gi huden min den pleien den trenger.

Selv om jeg bruker kosttilskudd for huden, er det viktig å ha noe som renser vekk sminke og forurensing ordentlig, også er det viktig og også pleie huden utenifra. 

Nå er det to måneder siden jeg startet med denne hudpleierutinen og det har vært en skikkelig struggle å bli vandt med alt som skal gjøres. Men herregud for noen resultater det har gitt!

Huden min som vanligvis poppet frem kviser veldig mye her og der, og var supertørr har endelig fått masse pleie utenifra som har hjulpet den, så nå er huden min ekstremt mye renere og mer fuktig enn fra før av. Nå får jeg kviser en sjelden gang iblant, og selv om huden min ikke er perfekt enda, så har den forbedret seg enormt. 

– Rens – 

✨ Når jeg skal rense huden min bruker jeg først en balm, for å fjerne sminken. Denne løser opp selv den sterkeste sminke, og er perfekt til foundationen jeg bruker (som sitter som støpt, haha!). Denne bruker jeg kun på kvelden da jeg har på sminke. Balmen finner du HER

✨ Deretter bruker jeg en rens, som jeg masserer godt inn i huden i ca 1 minutt. Denne går dypt ned i huden og renser skikkelig opp, og tar vekk eventuelle sminkerester og forurensing. Denne rensen bruker jeg både morgen og kveld. Rensen finner du HER

✨ Når jeg er ferdig med å rense huden, og den er tørr, heller jeg litt toner på en bomullsdott som jeg påfører rundt i ansiktet. Denne gir masse fuktighet, “lukker” igjen porer og balanserer huden. Denne bruker jeg både morgen og kveld. Toneren finner du HER

✨ 1-2 ganger i uken bruker jeg en skrubb for å fjerne døde hudceller som ofte kan tette igjen porer, og som da kan gi kviser. Så det er veldig viktig for min hud at jeg skrubber den veldig godt. Skrubben jeg bruker finner du HER(20% rabatt på dette produktet kun i dag!)

– Daglig fuktighet – 

✨ Fuktighet er ekstremt viktig for huden min, da jeg har hud som er så tørr at den overproduserer olje, og dermed blir kvisete. Så fuktighet er alfa omega. Derfor bruker jeg alltid en essens for å gi huden min massevis av fuktighet før jeg tar på fuktighetskrem. Essensen bruker jeg både morgen og kveld. Du finner essensen HER. (20% rabatt på dette produktet kun i dag!)

✨ Siden huden min produserer veldig mye olje, og jeg fort kan bli shiny i pannen og kinnene, bruker jeg en mattende hudkrem på dagen. Den gir masse fuktighet, samtidig som den pleier huden og matter den ned. Takler virkelig ikke fettete og tykke kremer på dagen, så derfor elsker jeg at kremen jeg bruker er veldig lett og mattende. Kremen finner du HER(20% rabatt på dette produktet kun i dag!)

✨ Om kvelden bruker jeg en annen ansiktskrem for å gi masse fuktighet. Denne kremen er skikkelig tykk og perfekt for natten. Den hjelper huden min med å gi den masse fukt, og jeg har merket at når jeg bruker den så gror sår fra kviser mye fortere. Så det er jo veldig nice! Kremen finner du HER(20% rabatt på dette produktet kun i dag!)

– Masker – 

✨ Ca 1-2 ganger i uka bruker jeg en ansiktsmaske som jeg sover med, for å gi huden en skikkelig fuktighetsboost. Dette er en “overnight mask”, som du finner HER. Om jeg føler jeg trenger en kvikk ansiktsmaske for ekstra fuktighet bruker jeg “drink me up” masken for ekstra fuktighet. Den finner du HER

✨ Ca 1 gang i uken bruker jeg charcoal masken for å få vekk småpuss som sitter nede i porer. Den fjerner selvfølgelig ikke alt, slik som man gjerne ønsker, man huden blir generelt mye mer “ren” etterpå. Masken finner du HER

Håper dere likte å lese litt mer utfyllende om hudpleierutinen min. Om det er noe som helst dere lurer på, er det bare å spørre i kommentarfeltet, så skal jeg svare så godt jeg kan! 

14 kommentarer
    1. Veldig mange gode tips som jeg helt klart skal benytte meg av:) Likevel kunne jeg likt å sett huden din uten sminke, for å få et ordentlig bilde på om dette hjelper og gir resultater. Kanskje et før og etter bilde? 🙂

    2. Kan du lage sminkevideo med den looken du har på bilde?
      Øynene så helt amazing ut!
      Hvilken øyenskygge bruker du?

    3. Hei, hva skjedde med at du og PF skulle være med på god kveld Norge? 🙂 eller har det blitt vist på TV ennå?

    4. Hei 😊 i dag prøvde jeg estee lauder foundation,å den sitter som støpt 👌 MEN bruker du beautyblenderen ? Fordi den ser ikke ut etter bruk å jeg får ikke av flekker i det hele tatt! Ikke med zalo eller såpen som hører til svampen. Har du opplevd det samme ?? Bruker du noe sterkere å vaske svampen med ? Den er jo helt ødelagt 😏😏 litt fortvila her nå 😱

    5. Supert innlegg!
      Jeg tenkte på en ting angående det du nevnte om at du byttet foundation og fikk mye finere hud etterpå. Jeg har opplevd akkurat det samme, men en til ting du burde være obs på er hvilken primer du bruker. For jeg sliter veldig med dårlig hud også når jeg bruker feil primer. Eneste primeren som har funket for meg foreløpig er en fra Chanel, ellers får jeg alltid uren hud av de andre primerene jeg har prøvd. Stor klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg