Endelig har jeg kjøpt bil!

Ååååå! Nå er jeg så overlykkelig! Endelig har jeg kjøpt meg bil! Etter 6 år med å låne bilen til mamma da jeg bodde hos foreldrene mine, ta buss og trikk da jeg bodde i Oslo, og låne bilen til Per Fredrik siden vi flyttet til Sandefjord, har jeg endelig kjøpt egen bil. Kan nesten ikke beskrive hvor fantastisk det føles å endelig ha en bil som er bare min.

Nå trenger jeg ikke å planlegge og kordinere bilbruken lengre, nå er det bare å kjøre når jeg vil! Per Fredrik har jo vært så snill som har latt meg låne bilen hans helt siden i sommer da vi flyttet hit, og det setter jeg så stor pris på. Nå har vi endelig hver vår bil, så nå trenger ikke han ha en bil stappfull av sminke lengre. Hehe! Neida, har ikke lagt igjen så mye sminke i bilen hans. I den bilen jeg har kjøpt nå derimot, der blir det makeup stæsj altså! Hahah!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi var rundt i hele Sandefjord i går for å se etter bil uten hell, og da jeg kom hjem lette jeg rundt på finn.no som en galing uten hell. Men på morgenen i dag bare bestemte jeg meg for at nå skulle jeg virkelig finne bilen. Så etter å ha sett igjennom gud vet hvor mange annonser fant jeg til slutt drømmebilen!

Jeg ringte forhandleren med en gang for å be de holde den av, og etter en halvtime var Per Fredrik og jeg på vei ut av døren for å se på bilen. Bilforhandleren lå rett utenfor Tønsberg, så jeg hadde skikkelig flaks med hvor langt jeg måtte kjøre. Var faktisk innstilt på å ta fly om drømmebilen skulle vært i Trondheim eller noe. Haha! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da vi kom frem falt jeg helt pladask for bilen. Den var enda finere i virkeligheten enn på bildene, selv om jeg ikke trodde at det skulle gå ann. Så det var jo superstas! Den er ganske liten og snerten, samtidig som den har skikkelig god plass inni. Også er det hvit! Jeg elsker jo hvite ting, så jeg måtte jo ha en hvit bil.

Bilen er forresten en Lexus CT 200H fra 2011. Så den er ganske ny, og hadde heller ikke gått så veldig mye. Så det er jo veldig bra! Bilen har blitt passet skikkelig godt på av forrige eier, så den ser jo helt ny ut. Noe som er rimelig viktig når den er hvit. Hehe! Den er forresten Hybrid, så det er jo veldig kjekt med tanke på miljøet!

Per Fredrik er så søt og flink, så han klarte å prute bilen ned fra 169’000,- til 163’000,-. Penger spart der ja! Hehe! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Noe som jeg elsker med bilen er at den har ryggekamera i speilet. Det er jeg genialt for meg som er skikkelig kløne når det kommer til parkering! Også ser jeg faktisk over dashbordet på den. Ser nesten aldri over dashbordet på biler fordi jeg er såpass lav, så det er en stor bonus med denne bilen!

Skal ta litt mer bilder av den både utenfra og på innsiden etterhvert, var bare så gira på å dele nyheten med dere at jeg måtte legge ut det bildene jeg tok hos forhandleren. Hehe! 

 

✨ Følg meg på snapchat “stinablogg” for å se mer fra hverdagen min! ✨

44 kommentarer

Siste innlegg