Ukens spørsmål #151

Hva synes du om konturering av kropp? / Gjør du det selv?
– Jeg tenker ikke noe annet enn at folk får gjøre hva de selv vil. Personlig ville jeg aldri gjort det. Syns det bare blir rart å gjøre. Er forresten mange av dere som har spurt om jeg gjør det, men nei, det har jeg aldri gjort. De strekene jeg noen ganger har på magen er bare sittemerker.

Kunne du tenkt deg og lage mer vlogger, ikke bare når du er på freie. Men i hverdagen?
– Ja! Jeg har veldig lyst til å lage mer vlogger fra hverdagen. Så det kommer det mye av etterhvert! Er jo også derfor jeg valgte å gå bort fra onsdagvideoer, og heller publisere når jeg har video klar på kanalen min. Men har bare ikke helt kommet igang med å lage vlogger enda. Men det kommer! Hehe! Anbefaler dere forresten å abonnere på youtubekanalen min, for da får dere sett når jeg legger ut nye videoer. Det er gratis og man trenger kun en vanlig youtube konto for å gjøre det. Trykk HER for å abonnere. 

 

Har du en oppskrift på en grønn smoothie som smaker godt? Har fått helt dilla på smoother I det siste. Spesielt grønne 👌
– Det har jeg faktisk ikke! Har en du kan lese HER om grønn juice. Men smoothie som er grønn har jeg ikke laget noe oppskrift på enda. Det må jeg jo virkelig få inn her på bloggen! 

Hvilket av våre nabo-land liker du å feriere i?
– Vi var nettopp i Danmark nærmere sagt København, og der var det helt fantastisk! Så der likte jeg meg veldig godt. Jeg har aldri (tro det eller ei) vært i Stockholm, så kan ikke si noe om hvordan det er der. Wow, jeg må virkelig komme meg dit. Har vært i Gøteborg flere ganger, og der er det jo veldig fint! 

 

Hvor er badekaret deres fra?
– Jeg aner faktisk ikke! Har prøvd å finne ut hvor det er fra flere ganger, men det er ikke noe merke eller noe på det. Så jeg vet dessverre ikke! Skal si ifra hvis jeg noensinne finner igjen bruksanvisningen vi fikk med til det. Hehe! Det er jo et helt amazing badekar med 3 forskjellige massasjefunksjoner, radio og lys som skifter farge, så skulle gjerne visst hva det het så jeg kunne anbefale det videre til dere! 

Hva er greia med å sminke seg når man skal trene på et treningssenter? Trolig vil sminken uansett renne av, hvis man trener “hardt”nok.
– Vel, tipper du ikke er så forfengelig av deg siden du må spørre om noe sånt, men jeg liker å bruke sminke og føle meg fin. Foundationen jeg bruker sitter også ekstremt godt. Så uansett om jeg trener “hardt nok” så sitter den fast. Når jeg skal ta den av må jeg alltid bruke en spesiell rens for å fjerne den. Vanlige sminkeservietter fungerer ikke i det hele tatt, haha! 

Har du laktoseallergi? Jeg hadde det men det har blitt bedre nå så jeg kan spise vanlig.
– Jeg vet faktisk ikke. Men hver eneste gang jeg drikker kaffe med vanlig melk blir jeg så oppblåst at jeg ser ut som er 7 måneder på vei. Ikke veldig gøy! Men når jeg drikker laktosefritt så blir jeg ikke oppblåst i det hele tatt. Så tipper det er noe laktoseintoleranse.

Men det skal sies at jeg hater melk, og takler ikke smaken, og sånn har jeg vært siden jeg var typ 3 år gammel. Så kroppen min er nok ikke helt vandt med å få i seg mye laktose av gangen. Så da jeg begynte å drikke melk i kaffen flere ganger om dagen, begynte kroppen å reagere på det. 

Kunne du laget flere oppskrift innlegg? Har blitt så gira på å prøve mye oppskrifter. Rett og slett fordi jeg vil bli sunn.
– Ja det skal jeg gjøre! Prøver å legge ut minst 1-2 oppskrifter hver uke. Selv om det er noen uker der jeg glemmer det helt bort! Syns jo det er så gøy å teste ut sunne matretter og finne på nye retter som jeg kan dele med dere. Så flere oppskrifter kommer! Imens kan du finne alle matoppskriftene mine under kategorien “matoppskrifter”

 

Hvor gammel er du og når har du bursdag?
– Jeg hadde bursdag 5 februar, så det var for en måned siden. Da fylte jeg 24 år. Whoop whoop! Begynner å bli voksen nå. Måtte faktisk tenke meg om det var 23 eller 24. Men det er 24. Haha, de siste årene har det gått helt i surr hvor gammel jeg er. Føler liksom at 24 er så voksent.. 

 

Hvis du måtte valgt et annet sted å bo, hvor ville det vært?
– Oi det vet jeg faktisk ikke. Jeg har jo bodd både i Hokksund, Oslo (Majorstua, Frogner og Grunerløkka), Bærum (Stabekk) og nå i Sandefjord, og jeg liker Sandefjord best altså. Her er det så fint både om sommeren og vinteren, også er det jo mye mildere her enn andre steder. Så det er perfekt for meg som hater iskulde.

Eneste jeg ikke liker med Sandefjord er at vennene mine bor et lite stykke unna, vennene i Drammen bor jo 45 min unna, og de i Oslo bor jo litt over en time unna, og familie bor i Hokksund som også er litt over en time unna. Så om jeg ville bodd et annet sted hadde det nok vært et sted som var nærmere venner og familie. Men jeg liker meg såpass godt her i Sandefjord at jeg heller pendler de gangene jeg skal være med venner og familie. 

Har du vært kokkelærning?
– Jepp. Jeg gikk først “mat og restaurantfag” på 1. vgs, deretter gikk jeg “kokk og servitør” på 2. vgs. Så begynte jeg på gourmet restauranten Strand som kokkelærling og hadde kjendiskokkene Tom-Victor Gausdal og Erling Sundal som sjefer. Men etter 3 måneder skjønte jeg at kokkeyrket ikke var noe for meg, så jeg sluttet. Men jeg er veldig glad for erfaringen jeg fikk, for jeg lærte mye om matlaging og det har jeg jo full bruk for resten av livet. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

30 kommentarer
    1. Jeg er også ganske laktoseintolerant, nå har jeg egentlig alltid hatet melk, fordi det rett og slett er nasty.
      Anbefaler deg virkerlig havremelken som heter Ikaffe, den er sååååå god i kaffe, kjæresten min (han drikker melk osv) tar alltid min kaffe når jeg lager meg 🙂
      Soyamelk funker også, men hvis du virkelig vil ha noe digg så gå for havremelk (tilsett gjerne litt sirup også, namnam).
      Den er så fyldig og kremete på smak!

    2. Du sier at din foundationen sitter kjempe bra! Selv med trening sitter den godt! Hvilken bruker du?

    3. Til å jobbe med bloggen på fulltid, skriver du ufattelig dårlig norsk. Så og si alle setningene dine starter med “men” og “så”, og innleggene dine er fulle av ufullstendige setninger… Huff, det er faktisk vondt å lese

    4. Hei!
      Spør igjen:
      Jeg har veldig lyst på en slik tredemølle du har, jeg lurer på hvor du har kjøpt din og ca hva den koster?
      Er du fornøyd med den?
      Får man den “Flatpakket” og må sette den opp selv eller hvordan blir den levert? 🙂
      Håper på svar!
      H

    5. Hei, jeg bare lurte på hvordan kom du på navnet til hunden din.
      Chloe er jo et litt spesielt navn i Norge og har ikke hørt andre hunder med det navnet.

    6. Begynner på vgs snart, jeg og vennene mine begynner på forskjellige linjer. Er redd for å miste kontakten med dem og ikke få nye venner.
      Hvordan var det med deg? Fikk du nye venner, eller hold du kontakten med de gamle?

    7. Hei, Stina❤️ Jeg har begynt å trene styrke, men er så utrolig kresen av meg. Er ikke så glad i grønnsaker (dessverre), men veldig glad i frukt, yoghurt, egg og kylling feks. hehe.
      Jeg lurte på om du kunne prøvd noen sunne/varierte/enkle )og noen ganger litt noen eksempler for kresne😇) oppskrifter, og legge ut oftere? Elsker de innleggene spesielt!

    8. Forslag til smoothie: 1 mango, et par litt søte kiwi, og noen never med spinat. + vann, evt eplejuice, for å få den litt mer flytende. Smaker mest mango, men man får i seg mye næring fra spinaten. Kan såklart ha i mer kiwi/spinat. Men blir lett surt om man bruker litt sure kiwi 🙂

    9. Når du ble 18 år flyttet du ut,hvor bodde du da og når du bodde i Oslo tidligere hadde du jobb uten om før du flyttet til Sandefjord? syntes liksom at det blir litt dyrt å bo i Oslo alene hvis man ikke har fått jobb enda.Håper du svarer,elsket bloggen din.

    10. Hvordan finner du en foundation som passet huden din?Har noen venner som blir oransj når de bruker det,så vil unngå det selv.

    11. Vill berre sei at me har lik dusj og den er kjøpt på bademiljø så det kan vers at badekaret er kjøpd der og.😀

    12. 😍ååå du er så pen stina😍Leser bloggen din hver dag det er så gøy💖Du er mitt forbilde 💜Håper på svar har bursdag i dag 5/3/17😍

    13. Til neste ukens spørsmål 😃
      Hva spiser du på en uke 🙂
      Topp feks 3 favoritt treningsøvelser 🙂

    14. Har du bunad eller festdrakt, i såfall; hvor ofte bruker du den? Pleier du noen ganger å flette eller tulle med håret til PF siden han har langt hår?

    15. Hva slags foundation bruker du og hvordan fjerning? Har hørt at mange hunpleiere sier at slike renseservietter vikelig ikke er bra for huden

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg