Slik er mitt nye styrkeprogram!

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra ukens første treningsøkt på gymmet. I dag ble Per Fredrik med, og tro det eller ei, men vi har aldri trent styrke sammen før! Men det var skikkelig koselig å gjøre sammen! Vi hadde hvert vårt treningsprogram, så vi stod selvfølgelig ikke helt oppå hverandre. Men det var veldig koselig å kunne skravle litt sammen og kysse litt her og der mens vi trente! Hehe!

Siden jeg nettopp har begynt på gymmet igjen er treningsøktene mine veldig reduserte når det kommer til antall kilo jeg løfter. Vanligvis ville jeg løftet mye tyngre enn jeg gjør nå. Men akkurat de første 2-3 ukene liker jeg å la kroppen vende seg til å trene styrke igjen, og bli flink med teknikken i de forskjellige øvelsene.

For er det én ting som er viktig når det kommer til styrketrening, så er det å ha riktig teknikk. Har man feil teknikk og løfter tungt, kan man ende opp med skader i kroppen, og det er det siste jeg vil ha! 

Jeg har satt opp et nytt styrkeprogram, med inspirasjon fra det jeg brukte da jeg trente veldig mye back in the days. Så slik ser det nye styrkeprogrammet ut: 

💪🏼 Oppvarming: 5-10 minutter på tredemølle 

💪🏼 Knebøy: 8 repetisjoner x 3 sett

💪🏼 Brystpress på skråbenk: 8 rep x 3 sett

💪🏼 Roing med manual: 8 rep x 3 sett

💪🏼 Bicepscurl: 8 rep x 3 sett

💪🏼 Arnoldpress: 8 rep x 3 sett

💪🏼 Sidemage med manualer: 8 rep x 3 sett

💪🏼 Eselspark: 8 rep x 3 sett 

💪🏼 Avslutter med diverse tøyeøvelser.

Kjenner at treningsmotivasjonen virkelig har kicket inn igjen, og det er så fantastisk! Det blir veldig spennende å se hvor fort jeg blir sterk igjen. Jeg aner ikke om de “gamle” musklene kicker inn i igjen, eller om jeg må bygge helt fra scratch. Gøy blir det i alle fall! Nå skal jeg hoppe inn i dusjen også lage meg litt lunsj!

 

19 kommentarer
    1. Siden du har trent mye styrke før, så vil du absolutt ikke starte på scratch som du sier. Muskelminne varer i ca 30 år. Vil nok ta deg kanskje 1-2 uker, alt ettersom hvor ofte du trener iløpet av en uke, til å komme deg til der du var før.

    2. Hei. Jeg må bare si at jeg digger bloggen din, det er så utrolig mange bra tips der og alt sånt👌🏼 Følger med hele tiden og det er så gøy😂 Å jeg må bare si at Chloe er syyyykt søt👌🏼👌🏼

    3. Tror du at du kunne filmet treningsøktene dine, både hjemme og på treningsstudio? Har selv begynt å trene igjen! Hørt om blogilates, på youtube, hun kommer med veldig mange styrke øvelser uten vekter 🙂
      ELSKER BLOGGEN DIN, er det noe jeg gleder meg til så er det å se nye innlegg fra deg hver dag. Hehe.

    4. Heyy har vert å trent på samme treningssenter gitt!!
      Når pleier du gå å trene på dagen? Ser det er ca. Ingen andre enn dere to der. Jeg var i 5 tiden. DA er det nesten stapp fullt!!😰

    5. Hei 🙂
      Jeg vil bare fortelle deg at du ikke burte trene knebøy i det aparatet som du viser på bildet. Det er mye bedre for kroppen om du bare står med vanlig stang. Og det er mye bedre for balansen 😉
      Lykke til med treningen 🙂

    6. Enig med Kristine over her. Hold deg unna smith-maskinen når du utfører knebøy. Hvis det er pga vekten, så ville jeg heller skjørt på med manualer av samme vekt i henda. Er ikke mulig å utføre knebøy med riktig teknikk i smith-maskin 🙂
      Syns også som skrevet over her at du burde filme hele økta di! Hadde vært gøy å se, og veldig inspirerende! 😀

    7. Hva gjør du for å unngå streker under tightsen? 🙂 Er det farlig å trene med string? Takk hvis du svarer <3

    8. Så gøy at du har startet med styrketrening igjen, jeg startet for ikke så lenge siden og elsker det virkelig.
      Pleier du å trene med sminke til vanlig, eller var dette for bloggens skyld? Vil råde alle å trene uten sminke da dette er mye sunnere for huden, og man vil unngå å få urenheter

    9. Hva er greia med å sminke seg når man skal trene på et treningssenter? Trolig vil sminken uansett renne av, hvis man trener “hardt”nok.

    10. Hei. Du la ut at du hadde lastet ned en app her om dagen. Var det om sunn mat eller noe. Bare lurte på hva den het?.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg