Dette kjøpte jeg i København!

Da jeg var i København i helgen satt jeg ikke akkurat shopping i første rekke. Jeg ville helst oppleve Køben før jeg begynte å shoppe. Men litt shopping fikk jeg sneket inn! Det ble blant annet en tur innom Victorias Secret og New Yorker. Og jeg fikk tidenes søteste gave fra Per Fredrik! 


Tee – New Yorker / Bukse – Husker ikke hva butikken het

Et av stedene vi stakk innom var Illum som er et gigantisk motehus med merker som Mulberry, Celiné, Marc Jacobs, Prada, osv. Det var så mye fint å se på der at jeg ble helt satt ut. Jeg syns jo at mote er som kunst, når det er bra gjort. En veske fra H&M er jo ikke akkurat kunst, for den blir lagd på 10 minutter i Kina.

Mens en veske fra for eksempel Prada blir det lagt så mye godt håndverk bak, designet skiller seg ofte veldig ut, og det blir som et lite kunstverk som kun noen få har. Det var veldig gøy egentlig, fordi de fleste ser ikke på mote på den måten, men Per Fredrik som er veldig glad i kunst, skjønte faktisk hva jeg mente og var helt enig; en skikkelig forseggjort designerveske er faktisk et kunstverk. 

Da vi var på flyplassen og jeg kjøpte mat på Joe & The juice, ventet Per Fredrik utenfor, og da jeg kom tilbake hadde han plutselig kjøpt nytt mobildeksel til meg fra Mulberry. Hvor søt er ikke han? Det designet på dekselet er akkurat det designet som gjorde at han faktisk skjønte at mote er kunst. Så det gjorde det ekstra spesielt og koselig!

Da vi var i dyreparken måtte jeg innom for å kjøpe litt suvenirer og fant blant annet denne supersøte kaninen til Chloe. Hun elsker når hun får leker av oss, så jeg måtte bare kjøpe den med til henne! Hun har allerede blitt så glad i den, og koser med den hele tiden!

Fant endelig en skinnbukse som det går ann å bruke. Denne er i et stoff som er skikkelig behagelig, samtidig som den ser ut som en vanlig skinnbukse. Tommel opp for null klamhet. Hahaha! 

Ble også litt nye ansiktsprodukter, et par sko til å bare bruke når jeg skal kjapt ut på tur med Chloe og litt suvenirer! 

Så det ble litt innkjøp! Har et innlegg til fra København som jeg helt har glemt å dele med dere. Så det kommer på bloggen senere i kveld! 

21 kommentarer
    1. Trodde det var du som kjøpte et shotglass for alle reisene dine.
      Så ikke noe til det her (og heller ikke fra Grand Canaria turen). Har du slutta med det eller tar jeg feil og det er ikke din tradisjon?

    2. Klær og ymse fra H&M er også håndlaget fra Kina og andre land, og det er mange saker om hvor uetisk det er fra kjedens side. Dette gjelder også for mange andre kjeder rundt om i verden.
      Men når det gjelder Prada er ofte deres merchandise bestående av deler fra div land også, inkludert Kina. Det er altså “kunstverk”, håndlaget av flere på tvers av grenser.
      (I tillegg til at det er skinn (grusomt), og at Prada er et merke som tillater testing på dyr -> som ikke akkurat er helt ok).
      Men, ja. Dette er ikke ment slemt, hvis det er slik du tolker det. Jeg er enig i at mote er kunst, fordi det også handler om formidling på lik måte som malerier, musikk og annet. Design og utforming, og valg av materialer kan være en form for kunst 🙂
      Håper dette bare leses som en oppfordring til research!

    3. Heihei, kor ligger Victoria secret butikken du var i jeg venter på flyet til København nå ,skal være i sentrum 💕
      Er helt enig med deg at mote er kunst for det e den måten vi kan uttrykke oss om kem vi er. Kunst er alt etter sin smak både på klær og bilder/statuer 💕

    4. Så mye fint elsket t-skjorta fra new yourker <3
      Og alltid gøy med suvenirer fra turer syns jeg å 🙂

    5. Hei! 🙂 Hunden min klarte å svelge glassøynene på et kokosedyr da han var valp – ble hastetur til veterinæren. Så et velment råd er å følge nøye med 🙂

    6. Utrolig mye fint, og enig i at mote kan være kunst 🙂
      Men tipser deg om å lese deg litt opp rundt hvordan klær blir laget.. Serien Sweatshop fremstiller et rimelig godt bilde av at klær fra fra HM blant annet ikke bare er “håndlaget i Kina på ti minutter”..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg