10 Ting dere ikke visste om Chloe

Nå har jeg nettopp levert Chloe hos en venninne som hun skal være hos et par dager, mens Per Fredrik og jeg er i København. Kjenner det er så tomt og rart å være hjemme i huset, når hun ikke er her. Hun er jo den lille gledessprederen våres, og hun er så god!

Siden jeg allerede savner henne, og jeg vet dere elsker innlegg om henne, sånn som “Chloes uke”, tenkte jeg å lage et innlegg nå om ting dere ikke visste om den lille bærta! 

🐶 Hun er en liten ballerina. Hver gang vi skal gi henne godteri og må hente det opp fra hyllen, så står hun på 2 ben og danser rundt skikkelig lenge av gangen. Ingen tvil om at hun kunne blitt en sirkushund slik som hun klarer å gå på to ben.

🐶 Hun har veldig underbitt. Tror kanskje jeg har nevnt det på bloggen før, men husker ikke helt. Denne lille bærta har i alle fall skikkelig underbitt, så hun står alltid med underleppa litt på tørk. Haha!

🐶 Hun kan allerede så sinnsykt mange ord og kommandoer. Det rareste er at vi egentlig bare har gått inn for å lære henne “sitt” og “chill” (ligg). Resten har hun plukket opp av seg selv. Noen av ordene / kommandoene hun kan er; mamma, pappa, bunny, ballen, gå ta, gå på teppe, gå ta teppe, tisse ute, gå på tur, dra på biltur, kom hit, bli og en hel der som jeg ikke husker akkurat nå. 

🐶 Hun løper ut og inn av huset hele tiden. Da mener jeg hele tiden. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg slipper hun ut og inn på verandaen hver dag, men det er sikkert 70 ganger. Om ikke enda mer. En annen rar ting er at hver gang Per Fredrik setter seg ned for å spise skal hun ut for å tisse på plassen sin ute ved verandaen. Hun nekter å gå ut før han har satt seg ned. Men så fort han har sittet i 20 sekunder, da skal hun ut. Hun er så rar!

🐶 Hun skal alltid legge seg på fanget mitt. Hvis jeg sitter på stolen på kontoret, sitter på gulvet / i sofaen i stua, eller hvor som helst egentlig, så skal hun alltid sitte på fanget. Hun er så kosesyk at det er helt fantastisk! 

🐶 Nå har hun nettopp blitt 8 måneder gammel. Hun begynner å bli så stor! Nå veier hun rett over 4 kg, og er cirka den vekten hun kommer til å være som voksen. Bare at vekten kommer til å fordele seg litt på kroppen, og hun kommer til å få mye lengre hår. Gleder meg til hun får langt hår på ørene, da kommer hun til å se så bærtete ut! Tihi!

🐶 Hun har sin egen uteplass i hagen der hun kan gå og tisse, og hver gang hun skal ut på egenhånd (vi har gjerder rundt hele verandaen) må hun alltid ta med en leke. Det rareste er at hun legger den fra seg nesten med en gang hun har kommet ut. Men hun må liksom bare ha den med seg. Aner ikke hvorfor egentlig. 

🐶 Når jeg er på kontoret og hun ikke ligger på fanget mitt, ligger hun alltid under pulten. Til og med når jeg legger teppet et annet sted i rommet, så tar hun det med seg og legger seg under pulten. Aner ikke hvorfor hun gjør det. Men tipper det er fordi det er som en liten mørk hule som hun kan ligge i.

🐶 Hun har totalt oppheng i teppet sitt. Hun ligger og holder rundt det med potene, mens hun sutter på det. Når hun gjør det er hun helt i transe, og det er nesten umulig å få kontakt med henne. Hvor sært er ikke det?

🐶 Hun er tro det eller ei, en skikkelig flink vakthund. Hun står nesten alltid ved vinduet og ser ut og følger med på alt som skjer. Selv om hun noen ganger kan si ifra 10 ganger for mye. Jeg trenger å vite om det er noen skumle mennesker som kommer hit, ikke at en fugl 200 meter unna fløy 10 meter liksom.. 

🐶 Bonus; Hun er alltid glad. Tuller seriøst ikke når jeg sier at hun er full av energi og glede 24/7. Hun løper rundt og har det gøy, og bare er skikkelig gledesspreder. Umulig å ikke være glad rundt henne.

Så, det var noen rare punkter om lille Chloe! Fortell meg gjerne i kommentarfeltet om du har en hund / kjæledyr som også gjør noen rare ting. Er så gøy å høre om! 🐶

 

 

49 kommentarer
    1. Vi har en pus som snakker helt sjukt mye. Spør du henne om noe, da svarer hun. Snakker hu og du svarer fortsetter hun å svare. Og man kan høre på måten hun prater på om hu er trist, sint, glad eller lei seg. Merkelige greier.
      Hu veit når samboeren min kommer hjem fra jobb og står og roper på han. Hu holder vakt ved baderomsromsdøra når jeg dusje, nekter å flytte seg 😹 Ellers gjør hun så mye rart at denne kommentaren hadde blitt veldig lang 😹

    2. Jeg har en kanin som graver overalt! Ute inne, i snøen, ja til og med på gulvet inne i huset vårt! Chloe er virkelig kjempesøt, det er en sånn hund jeg kunne tenkt meg hvis jeg skulle hatt en hund! Er så glad i små hunder;)

    3. Har en chihuahua og en hest, så rare ting de gjør orker jeg ikke å gå inn på engang 😂
      Men ang den suttingen på teppet. Har hørt og egentlig erfart at de gjør det når de ble tatt fra mammaen sin for tidlig, eller før de var klar? For de liksom søker den “trøstet” med å sutte/die. Tørr ikke å love at det stemmer, men kan jo kansje ver derfor 🙂

    4. Sandra: Hmm kanskje det er derfor. Fikk hun da hun var 8 uker så skal egentlig ikke være for tidlig. Men det kan jo være forskjellig fra hund til hund 🙂

    5. Jeg har en Jack russel valp å ho er så liten i forhold til de andre valpene. Så vi kalte ho vesla. Men ho er så pysete. Ho er med over alt. Bokstavelig talt. Hu blir med inn på badet å er jeg ute så er ho ute. Det er så søtt. Vi har åsså en katt å han og ho leker. Da de gjør det er det umulig å få kontakt med dem.

    6. Hunden vår gjør akkurat det samme når hun skal ut. Jeg spør om hun vil ut før vi setter oss ned, da vil hun jo selvfølgelig ikke. Men med en gang vi har satt oss ned, da skal hun ut. Haha:)

    7. jeg har en liten hund (russisk Toy terrier) som elsker å ha tepper over seg så han ligger på en måte inni en hule. Så sånn cirka hver dag så bjeffer han og står foran og venter på at vi skal komme å “dandere” buret hans som vi kaller det, hahada legger vi teppet hans som en liten huke også kryper han inn:))
      Og hver gang vi skal gi han en godtebit ellerno så reiser han seg opp på 2 bein og snurrer rundt, haha… :))

    8. Jeg har en katt. Han er Så grov i målet. Naboen trudde det var no feil med han. Når han var liten så var jeg ca 3-5år å han lå i dukke vogna åsså fikk jeg trille han rundt i huset. Åsså sitter han på armen som en 2-3åring. Utrulig at noen dyr oppfører seg som små barn.
      Det med at han sitter på armen er at han ble vant til det bra han var liten. For da van var liten så skulle jeg få en lillebror, og da øvde jeg med på å bere han. Lissom for å forberede meg litt til å bli storesøster.

    9. Katten min ligger hele tiden på kjøleskapet,og når jeg skal gå hjem fra skolen(så kommer hun ut fra en busk)Jeg tar hun hele tiden opp(for å kose med henne)også etter 10 sek sitter hun på skuldrene mine (jeg tror at hun liker høyder)
      ~Kan du plisssss svare meg~

    10. Hunden min skal alltid ut når pappa skal ut å røyke. Så når reklamen kommer på tv-en, står hun klar ved verandadøren fordi hun vet han skal ut.
      Hunden min får ikke lov til å ligge i senga mi, men et par dager før jeg skal skifte på senga får hun lov. Og da kommer hun på døra og skraper labbene sine mot døra, for hun vet hun får lov i et par dager.

    11. Hunden din er utrolig søt. Jeg har en pomeranian (Sina) hun danser også, hvis vi sier danse. Noen ganger når vi har godbit i hånden gjør hun alle triksene hun kan uten at vi sier noe hehe. Ha en fin kveld

    12. Eg har ein undulat som heiter Molly. Når det blir kveld så henger ho alltid opp ned i buret som ein flaggermus😂😂

    13. Jeg har en papillon som heter dino han er 10-år men er helt vill og han elsker og kose å leke. Men han er litt rar iblant han elsker å ligge i bagger og poser og sånt😂 Aner ikke hvorfor.

    14. Eg har ein katt som alltid skada seg på øret sitt.og han liker ikkje å drikke vatn frå ei skål han drikke frå doen.

    15. Vi har ein katt som heiter kebab! Han elska (då meiner eg ELSKER) å ligge i vindauge, og og tar heile sofaen, senga alt som han vil ha og han forventa at vi skal lage plass til han. Og vist han ikke får sitte midt bak i baksete i bilen å begynner han så begynner han å mjaue noe sin sykt og tisser på seg, og vist han ikkje får favoritt teppe sitt så blir han sint og legger seg i eit hjørne og ser stykt på deg heilt til han får teppe sitt. Med andre ord han er kjempe sær😁

    16. Har ein hann katt på rundt 3 år snart. Han hetet Gråtass og er så snill hele tiden!! Hjemme hos oss har vi en kjellerstue, så det betyr at det får en trapp ned til kjellerstuen fra “hovedstuen”. Jeg og kjæresten har rom ved siden av kjellerstuen, /0 hver gang jeg skal gå til kjøkkenet, stuen osv, kommer Gråtass springende ved toppen av trappen og blir så glad!! Han er virkelig en sjarmerende katt 😀

    17. Åh, jeg har ei litta frøken på snart 7 mnd. Hun er på samme størelse som Chloe! Blir så fasinert av hvor mye personlighet min har. Ikke minst hvor smart hun er. Min kan også navna på alle i hustanden og selvsagt alle navnene på lekene sine, som ligger strødd i hele huset 😛 Hun lærte fort sitt,dekk,bli og fot. Nå kan hun også snurre på to bein, rulle rundt, sitte bamse og spille død. Sistenevnte er ikke så lett. Hun er en utrolig utålmodig liten frøken, så hun klarer ikke ligge helt stille lenge før det kommer noen “dødskramper”, hahah!
      Utrolig gøy å følge med på Chloes utvikling. Hun har virkelig vokst mye siden dere fikk hun. Er vanskelig å se for deg hvor små de var når de kom! Håper å se mye mer av den lille firebente på bloggen, er så koselig! 🙂 God tur forresten!

    18. Hei! Jeg har en degus, det er blanding av chinchilla og ekorn. Han sitter og spiser som et ekorn<3 Men han gjør MYE rart, han bader i sand, også har han ikke hår på bena (det skal de ha) og han spiser aldri våt mat, sånn hvis det har kommet ett Drypp fra matflaska hans og i matskåla så spiser han overhodet ikke det... Men han gjør sikkert mange andre ting også men kom bare på disse tingene nå! Men han er kjempe søt og kosete❤️ Elsker han😍

    19. Hahahha sjønne Chloé😍 Har en hund på 3 år som legger seg på ryggen og tisser når den ser andre hunder😂😂 Idk why😂

    20. Jeg har en liten, eller den er ikke så liten da. Jeg har en Engelsk setter på fire år. Han er så snål og rar. To stillinger han liker å sove i er
      1. På ryggen med beina opp
      2. Legger seg på siden, med beina mot venstre og hodet mot høyre. Det ser ut som om han ikke har en ryggrad
      En annen ting er når vi får gjester, og vi ber han om å sitte, da begynner han å trippe med forbeina. Han sleiker HELE tiden😂 Han er en sikkelig sleikehund!😂
      Når vi møter en hund i skogen når han løper fritt, så legger han seg ned. Han legger seg rett ned med hodet og alt. Det ser jo ut som om han sover😂
      Når han vil ha mat, kos eller tur, så går han ofte bort til oss og legger hodet ned i fanget vårt. Hodet i fanget og han titter opp på oss.
      Når han vil ut, så setter han seg rett foran oss. Setter seg f.eks. rett foram tven og stirrer på oss.
      Når han legger seg ned på magen, så sklir beina ut til siden. Det ser ut som om han er i spagaten! De sklir heeelt ut til siden😂
      Det er så mange ting jeg kunne ha skrevet om han fjompen her, men dette er i hvert fall noe av det😂

    21. Helt sant det som hun øverst her sier: hun sutter på teppet fordi hun ble tatt ifra moren for tidlig, eller at hun ikke fikk nok oppmerksomhet fra moren når hun bodde der. Dette kommer hun medt sannsynlig til å ha resten av livet, det gjorde katten min 🙂
      Vi tok til oss en katt som hadde blitt forlatt i veikanten, bare er par uker gammel og ikke stor nok til å klare seg alene i det hele tatt. Hun er nå 3 år, og hun sutter på tepper, er veldig “kosesyk” med at hun må være i nærheten av oss, følge med på hva vi gjør osv, nesten som om hun må forsikre seg om at vi ikke kommer til å gå fra henne vi også :-/
      Chloe er helt nydelig, forresten! Gleder meg til å se når hun starter å tå lenger pels <3

    22. Jeg har en katt, og når vi kaster en leke til han, kommer han alltid tilbake med den sånn at vi kan kaste den på nytt. Haha, den er nesten som en hund😂

    23. Tnåååå, hun er så søt og sku ønske hun var min liksom. Du er så heldig som har en så glad og sjønn hund. Herregud😩💕💕

    24. Jeg har 2 katter i hamster.den minste katter er 4 år og hvis vi klør ham på halen så reiser har rompa sp hlyt han kan mrn hodet ligger enda å bakken.også er han syyyyyykt kosesyk om morran og kvedlen

    25. Så herlig å lese! Har en blanding av chihuahua og papillon på snart 6 år som gjør mye av det samme. Han er ALLTID glad og smiler skikkelig. Han tar også med seg leker til døren når vi skal ut på tissetur, haha. Men det rareste med han er vel hvordan han ligger å sover. Han ligger i de rareste stillingene og snorker skikkelig. Mye personlighet i disse små ❤

    26. Har en hann hund på snart 11 år, han er virkelig noe for seg selv. går virkelig ikke å sette ord på hvordan han er man må neste oppleve han for å skjønne 😛
      Å til deg som skriver lenger opp, hunder har poter, det hundene har under labbene kalles for poter 🙂

    27. Jeg har en toy puddel som prater veldig mye så når vi snakker til ho så svarer ho oss😂 Ho er så rar ho masse annet rar også men gidder ikke det da hadde denne kommentaren blitt veldig lang.Vi har 2 hunder den andre hunden som er en dverg puddel er veldig rar også ho skal leke og ha masse oppmerksomhet ho er 44 år(hundeår).Før ville ho bare ligge og sove men ikke nå.. forsett og skriv om Chloe på bloggen

    28. En av kattene mine som heter twisty må alltid gå rundt i kurven sin ca. 15 ganger før hun legger seg ned

    29. Har en hund som alltid ligger i sola og gosser seg leeenge, til hun blir for varm. Da tar hu en 1 minutts pause, før hu legger seg foran det store vinduet i stua igjen. Merkelig liten skapning hu altså🤣

    30. Jeg har en hund som heter Torres.Navnet kommer fra Liverpool.
      Han gjør nesten akkurat de samme tingene som Chloe.
      Chloe er kjempe søt.❤

    31. Eg har ein hund som alltid legger seg under bordet når vi spiser og ein katt som alltid legger seg inn i poser og bokser😂❤

    32. Jeg har ein katt som legger seg ned overalt!! Når jeg roper på han, tar han ca. 2 steg so dett han rett ned på gulvet. Jeg og han har ein greie, vist eg legg hovudet ned på gulvet dett han rett ned for å bli kosa med!😂😂

    33. Vi har to hunder, en goldendoodle og en tibetansk terrier, hjemme hos mamma. Og goldendoodlen skal alltid ha noe som tilhører den personen hu hilser på, i munnen <3 Så på vinteren for hun lov å ta luen min. Hu ødelegger de ikke, hu bare bærer på det.. Og hu minste er så oppmerksomhetsyk at hu står oppå den eldste bikkja for å få oppmerksomheten min.. Vi har også en katt og når hundene er ute da er han veldig kosete.. Jeg passer på han alene en gang i blant og da er han så klengete.. Vi hadde en dyrlege som bodde i nabolaget, som jeg kontakta, fordi det var noe med katta. Andre gangen hu kom og han merket det løp han med en gang 😛 Rare dyr

    34. Jeg har en hund som er oppmerksom syk, jeg har fått en lillebror og når jeg sittet og passer på han så kommer han og trøkker seg inn, han er så sjalu. Når du er i sofaen og så trøkker han seg inn
      Så søt Chloe er😍
      Du er helt fantastisk jeg elsker og se på bloggen din og se på YouTube kanalen din

    35. Jeg har en hund som heter Dino og han gjør nesten det samme som Chloe for ban ser også ut av vinduet og bjeffer hver ENESTE gang en bildør lukker seg eller et dyr går forbi eller, ja vær eneste gang det er en lyd utenfor rett og slett! Men ellers er han SUPER SØØØØT!

    36. Har en hund som har veldig overbitt.
      Syns hunder er så søte når de har overbitt eller underbitt 🙂 <3

    37. Vi har en katt som elsker og da mener jeg ELSKER og ligge i klesskuffene våre🐱
      Og hvis de er lukket lekker hun seg enten i en boks/eske eller i vasken 😹😹
      Og når vi pusset opp badet hadde vi kjøpt oss ny vask og før vi engang hadde sottet den på plass, men på bordet var det første han gjorde og legge seg i vasken😹😹😹

    38. Jeg hadde en katt som kunne sitte, bamse, gi labb(pote), Give me five og masse rart!! Vi måtte av live han for litt siden😢😭 Savner han syyykt😭😭😭😭 Han het Lillepus😢😭😭😭😥☹️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg