2 Nye reiser er booket!

Noe av det aller beste jeg vet om er å reise. Jeg elsker å oppleve nye steder og se nye ting. Shoppe klær som er helt annerledes enn i Norge, spise mat fra det landet, og bare se hvordan andre mennesker lever. I år har jeg planer om å reise en god del.

Jeg vil blant annet en tur til New York og muligens også Los Angeles. Sistnevnte er jeg fortsatt litt usikker på. Men den tar jeg mer som det kommer! 

Jeg har også lyst til å besøke flere av hovedstadene rundt i Europa. Weekendturer rundt i Europa passer både meg perfekt. Da trenger vi ikke planlegge så mye, og vi kan bare dra og ha det gøy!

Nå har Per Fredrik og jeg booket 2 turer til utlandet. Den første er allerede denne helgen. Vi skal en tur til København i forbindelse med en jobb jeg skal gjøre. Egentlig skulle jeg bare ta flyet ned på morgenen, og hjem igjen på kvelden. Men vi gjorde det likegreit om til en weekendtur for oss begge! Da får vi opplevd København og kost oss masse der!

Vi har også booket en tur til et sted vi har vært før. Skal ikke avsløre så mye om det enda, siden vi ikke reiser før om et par måneder. Men jeg gleder meg allerede veldig mye, og det blir deilig å dra tilbake dit!

Har noen av dere forresten noen tips til hovedstader / eventuelt bare byer generelt rundt i Europa man bør besøke? Har allerede vært i Lisboa, London, Paris og et par storbyer til. Men vil virkelig oppleve flere! Legg gjerne igjen en kommentar i kommentarfeltet med dine tips!

64 kommentarer
    1. Kan virkelig anbefale New York !! En helt fantastisk by, som det er lett å finne seg frem i og som er rolig :)) kos dere masse i København

    2. Anbefaler Barcelona, da har du både strandliv, shopping og uteliv!
      Eller så anbefaler jeg veldig Malta, sopot i Polen og Tenerife 🙂 de to siste er ikke storbyer, men anbefaler de på det sterkeste 🙂

    3. Vil anbefale Berlin og Warsawa. På sistnevnte vil jeg anbefale Hampton Hotel Warsawa (City centre) i Berlin vil jeg anbefale å dra til AlexanderPlatz

    4. New York er virkelig noe for seg selv, du bør virkelig ta deg en tur dit en gang! Men av storbyer i Europa så syns jeg at Barcelona er noe helt for seg selv! Man får virkelig alt i ett! Sol, varme, strand og shopping. Det er en av de fineste stedene jeg har vært! Håper du koser deg i helgen og får deg noen fine turer senere<3 Stå på! du er utrolig flink.

    5. Hvis du vil oppleve noe veldig eksotisk, anbefaler eg Manila på fillipinene. Var der for 8 år siden. Fantastisk by

    6. Siden du nevnte at du ville til New York, REIS!!
      Var der i høstferien og det var den beste turen jeg noen gang har vært på! Og jeg tror spesielt du ville elsket byen med så mye shipping god mat osv!
      Jeg bodde litt utenfor new York, altså i new Jersey, men anbefaler å i NYC👌
      Bestill dere en tur, dere vil elske byen ❤❤

    7. Du bør reise til agia marina i kreta. Sykt fint og mye å se på. Fks det er rosa strender å du kan leie bil å kjøre rundt å ja mye å gjøre

    8. Hei Stina,
      Jeg ville jo foreslå å dra til Paris siden det er der det er romantisk å dra med kjæresten.Men du hadde allerede vært der som det sto i bloggen,men kanskje en gang til.Men jeg vil også kanskje dratt til Nederland,siden det ser veldig kult ut der.Klem.

    9. Jeg anbefaler Amsterdam og Barcelona, virkelig fine byer med mye å gjøre.❤️ Jeg anbefaler også Korfu som er en øy i Hellas❤️ Stor fan av bloggen din Stina❤️ Hilsen Marit 14 år❤️

    10. Anbefaler Irland🇮🇪 Dublin er spennende, men om man drar til Galway er det muligheter for utflukter, blant annet til Moher klippene. Det er en helt amazing utsikt💚

    11. Mine anbefalinger: Barcelona!!😍 Der er det helt fantastisk!!! Anbefaler sagrada familia og andre bygg av gaudi (du kan Google han hvis du ikke vet hvem det er) Anbefaler også Brighton pir i England, det er et dritstort, og helt fantastisk sted😍

    12. har vært ofte i spania! barcelona har veldig bra shopping men marbella har strand, shopping, mat og sol

    13. Hei! Jeg lurer litt på den fitness challengen. Jeg vet ikke helt om jeg gjør squats riktig så jeg lurte på om du kunne lage en video eller noe sånt hvor du viser hvordan man gjør det. Og om du evt kunne vise hvordan man står planke riktig, hadde vært veldig mye lettere om du viste hvordan man gjorde det!

    14. Hei, jeg var i London i sommmer, syykt fint. Jeg bodde på hotellet “chesterfield mayfair” et hotell for de som kan betale litt mer, men ekstremt god service, god mat og fine rom. Jeg shoppet mest i Oxford street som lugger ca. 8 min gå tur unna, det ligger en starbucks ca. 3min unda:) perfekt hotell om du skal kose deg litt ekstra.

    15. Om dere er glad i burger burde dere prøve cooks and cows i København 🙂 sist gang jeg spiste der var det en av de bedre burgerne jeg har smakt 🙂

    16. Tallinn i Estland er en sykt fin by! Var der noen år tilbake, og Gamlebyen der er virkelig å anbefale 🙂

    17. For en del år siden var jeg i London, noe jeg sa til meg seg at HER skal jeg tilbake til! Så jeg anbefaler London på det aller sterkeste! Kjempe flott by, i tillegg til at det er MYE billig og masse stilige klær, som dem ikke har hjemme 😀

    18. Tallinn i Estland er veldig fin by og det er veldig gode shoppingsplasser der.
      Om du drar med båt til Estland fra Stockholm så er det Tax free på båten og en sminke/parfymebutikk♡

    19. Jeg anbefaler Barcelona og Berlin!! Ellers har jeg hørt at Roma er den fineste og den mest romantiske storbyen.

    20. Du kan fra til riga (latvia) det er
      Kjempebillig der og jeg anbefaler og dra
      På store lido.det er en tre etasjes restaurant
      Det er sånn at du tar hva du vil og når du
      Går ut til borettslaget betaler du
      (De bruker euro der)

    21. Jeg anbefaler virkelig å dra til Praha! Var der for ikke så lenge siden med kjæresten. Det er en veldig romantisk by, med ekstremt mye å se! Vi brukte minst en av dagene til å bare gå rundt og se på byen, siden det er mange gamle, nydelige bygninger. Det er en historisk by med mange historiske steder og landemerker.
      Det er mange søte små og unike butikker og museer! Vær obs på at det også er mange turistbutikker, der nesten alle har akkurat de samme tingene haha, husker de hadde mye “krystaller”, men som jeg regner med var fake. De hadde også mye morsomme ting på de butikkene, så gå gjerne inn og kikk litt!
      Vi dro også på en dagstur til dyrehagen, som var veldig bra, absolutt til å anbefale!
      Byen er veldig unik, og de har mye god mat! Vi reiste når det var litt kaldt der, og da solgte de varm vin forskjellige steder!
      Det mest spesielle vi gjorde der var å dra et stykke utenfor byen, på en dagstur til et sted som het Kutna Hora, der de hadde en kirke der det meste var bygget opp av skjellet fra de som tidligere hadde vært gravlagt der. Det har en lang historie om at det var ekstremt mange som ville bli gravlagt der fordi de hadde tatt med hellig sand fra Jerusalem dit, så de måtte til slutt gjøre noe med det. Veldig creepy, haha, men det er litt kult å ha besøkt det! Kirken er foresten på Unescos Verdensarvliste. Skal nevne at det var et godt stykke utenfor Praha, så da må en i såfall legge av nesten hele dagen! Da kan du selvfølgelig se resten av byen som kirken ligger i også.

    22. KRAKOW er sykt fint der. Mye morsomt å se, fordi det er en by tyskere hadde under krigen og bodde i så mye gammle bygninger og mye etter krigen, dette er riktig nok i gamlebyen i krakow. Men hele byen er veldig fin, stort kjøpesenter, koselig gågate med butikker, og veldig mange koselige små restauranter. Du kommer ikke til å angre om du reiser dit

    23. Hei Stina 🙂
      jeg har sett sminkebordet ditt og jeg likte det veldig godt 🙂 men jeg lurer på om det speilet du har er 60x60cm også lurer jeg på hva speilet heter 🙂
      -Emma

    24. Hei Sina 🙂
      Jeg har sett på sminkeborde ditt og jeg likte det veldig godt 🙂
      Men jeg lurer på om det speilet du har er 60×60 cm også lurer jeg på hva det speilet heter
      -Emma

    25. Anbefaler virkelig byen Mostar i Bosnia! Ellers er Barcelona en kjempefin by, og Riga og Helsinki er byer som passer bra med tanke på helgeturer.

    26. Åh, så koselig <3 Jeg vil så gjerne reise mer jeg også, så da har jeg ønsket meg penger til reise i bursdagsgave. Kunne også tenkt meg en tur til København. Hmm.. Om du ikke har vært i Krakow så er det en kjempefin by. Godt og varmt om sommeren også 🙂

    27. Italia! Da gjerne ikke Roma, men en liten by uttadfor så får man oppdaga så mye mer av kulturen 😍 Var i Pontassieve, en knøttliten fjellbygd utrafor Firenze, og for en opplevelse! Ikke en enste macdonalds eller starbucks i nærheten, men skikkelig italiensk trandiajonsrik mat!

    28. Når dokkar e i Kjøbenhavn bør dokkar ta turen innom Norden kafè! Foreldrene mine fikk anbefalt av bestevennen min!

    29. Reis til Latvia, Riga ❤️👏🏻 Kommer selv fra der og reiser alltid i ferier ditt, og vær gang er det like gøy. Gamle Riga, Lido resturang, alt mulig er fint 🙈❤️

    30. Vil virkelig ambefale deg Puerto Rico i Cran Canaria.
      Det er veldig fint der og mange plasser å utforske
      Det er to store strender det som heter amadorez
      Og puerto rico stranda. Men synes amadorez stranda er
      Best fordi på puerto rico stranda er sanden så var at man brender
      Av seg føttene. Min familie var på et hotell som heter Eden hotel
      Det var veldig fint der og vi trivdes veldig der også
      Det er et stort basseng og fine rom.
      Det er mange hotell som man kan velge mellom.
      PS elsker bloggen din😄❤

    31. Praha. Virkelig den flotteste byen i Europa etter min mening. Ellers anbefaler jeg; Budapest, Amsterdam, Berlin, Wien og Beograd 🙂 noen av mine europeiske favoritter. Ellers burde du dra til LA. Det er så kult som man skal ha det til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg