12 Forskjeller på menn og kvinner

Etter at jeg flyttet sammen med Per Fredrik er det en god del ting jeg har lagt merke til at er veldig forskjellig fra mann til kvinne. Det er liksom bare enkelte ting som jeg ser går igjen som kun menn gjør (etter å ha sammenlignet med venninners kjærester, osv), mens det er visse ting kun kvinner gjør. Disse forskjellene er egentlig ganske morsomme, og derfor tenkte jeg å fortelle dere om de!

Om morgenen: Vi jenter bruker gjerne over 1,5 time på å dusje, barbere oss overalt, sminke oss, føne håret, rette håret, spise frokost, gjerne ta en kopp kaffe. Menn derimot; de bruker kanskje 10 minutter fra de står opp til de er ute av døra. En kjapp dusj etterfulgt av en rask barbering i ansiktet, så er det klare for dagen. 

Ryddighet: Kvinner er som regel veldig ryddig, og passer alltid på å ha det rent og pent rundt seg. Menn derimot, de er ikke så veldig nøye. Dette er noe jeg la godt merke til på nattbordene til Per Fredrik og meg for å si det sånn. Haha!

Pynte seg: Vi kvinner pynter oss gjerne uansett om vi skal på matbutikken, for å shoppe eller ut på kafe. Menn derimot; da gidder såvidt å dra på seg en fin skjorte om de skal i bryllup.. 

Pakking: Når vi kvinner skal på en 3 dagers tur til utlandet må hele trillekofferten pakkes stappfull og gjerne en stor bag som håndbagasje. Her må det med minst 8 forskjellige antrekk, rettetang, alle 25 hudpleieprodukter man bruker, en stor bag til sminken, og minst 5 forskjellige høye hæler. Menn derimot; de tar med en liten bag med noen boksere, t skjorter og en pc. (denne stemmer på en flekk med Per Fredrik og meg, haha!)

I bilen: Her er det litt omvendt ryddighet. Jenter slenger alt av ekstra sko, esker fra sminke de har hentet på posten, tomme vannflasker, poser det har vært mat i, osv rundt i bilen. Menn derimot; rydder alltid opp i bilen. 

På badet: Jenter fyller opp halve dusjen med en haug produkter. Alt ifra shampo, balsam, 3 forskjellige hårkurer, kroppsskrubb, leppeskrubb, 7 forskjellige dusjsåper, hårbørste, og en haug ting til. Gutter derimot; 3 in 1 dusjsåpe for menn.

På pc’en: Kvinner har oppe 14590814 faner med alt ifra facebook, blogg, pinterest, til email. Menn derimot; de har kun den fanen de er inne på åpen. 

Favorittrommet i huset: Kvinner er mest glad i garderoberommet sitt, mens menn liker best hobbyrommet de har i garasjen. Hos oss er det ingen tvil om at denne stemmer, jeg elsker walk in rommet mitt, og Per Fredrik er så glad i studioet sitt (selv om det ikke er i garasjen da, hehe!). 

I kjøleskapet: Kvinner fyller gjerne kjøleskapet opp med alt fra 20 forskjellige frukt og bær, yoghurt, aloe vera vann, kjølende ansiktsmaske, noen rusbrus og gjerne en kartong vin. Men derimot; de har noen øl, masse ketsjup og sennep og gjerne en boks ferdigmat. Dette passet Per Fredrik og meg veldig godt da vi bodde fra hverandre. I mitt kjøleskap var det alltid stappfullt med masse forskjellig mat, i Per Fredrik sitt kjøleskap derimot; 20 flasker farris, salmalaks og en grønnsak eller to. Haha! 

Sove: Når man skal sove sammen tar jenta alltid 2/3 av senga, selv om hun er mye mindre enn mannen. Det bare er sånn. 

Farger: Vi kvinner ser 289515 forskjellige farger; lime, fuchsia, turkis, babyblå, lavendel, osv. Menn derimot; blå, rød og grønn. 

Toalettet: Når vi jenter er ute på byen og skal gå på do er det som regel 214 jenter forran oss. På guttedoen derimot, der er det bare å rusle rett inn.

 

 

Noe du kjente deg igjen i?

34 kommentarer
    1. Hvor har du kjøpt de store redken og “pumpene ” som er på de? Funker det bra å bruke pumper?:D sliter med at det kommer mye ut av mine!

    2. Dette var da veldig generaliserende… Tror du virkelig alle jenter er så overfladiske?
      Og de fleste har ikke et eget rom til garderoben sin, sånn til info 😉 vi vanlige dødelige klarer oss med klesskap.

    3. Morsomt som du skriver, så baserer dette nok mest på dine personlige erfaringer med menn, og det er garantert ikke slikt for folk flest. Må ikke forebygge stereotyper for mye…
      hilsen ho som bor i kollektiv med 2 jenter og to gutter hvor alle er like rotete og jeg er den eneste jenta som bruker mer enn 10 min på badet.

    4. 1.5 time på badet? Kanskje tenåringer men voksene drar vel bare på litt maskara og fikser bryn kanskje litt pudder. Tror jeg må være mann ifølge innlegget ditt 😊

    5. Jeg kjenner meg igjen i begge to jeg, i bilen min er det alltids rent rommet mitt kan være begge deller akkurat som kjøleskapet

    6. Alt det der er kanskje vanlig i din nærmeste omkrets – men tvilsomt at det er normalt gjennmsnittlig ^^ Men, underholdende lesning for oss “normale” 😉 😛

    7. Tror jeg plutselig er mer mann enn kvinne, hehe. Jeg bruker 15 min om morgenen, har rotete nattbord, pynter meg KUN når jeg skal på byn eller i pent selskap, pakker lite når jeg skal på tur, roter ikke i bilen, og jeg har ikke noen garderobe som favorittrom. Skjønner dette er skrevet fra ditt perspektiv da 🙂

    8. Tror jeg og samboeren har byttet roller, for mesteparten av punktene helt oppe er meg istedenfor min samboer!

    9. Uanstet du er sånn så trenge ikke alle kvinnfolk være sånn XD jeg bruke aldri over en time på badet feks og jeg er ikke mest glad i garderoben min ,er mer glad i stua og tvn xD

    10. Må nesten le, tror jeg har blitt mann azz. Kjente meg selv igjen i nesten alle med menn og noen få ho kvinner.

    11. Dette innlegget, og denne bloggen er bare helt fantastisk. Du er virkelig et stort forbilde for tusenvis, og det håper jeg du vet selv. Etter at jeg fant deg på bade youtube og blogg, har du virkelig hjulpet meg med å få bedre selvtelitt. Hver gang jeg går inn på youtube, som er ganske ofte, håper jeg på at du har lagt ut en ny video. Man kan bare trykke like før man i det heletatt har sett videoen. Man bare vet at den er bra. Du får meg til å ville begynne med youtube og blogg. Håper du kan leve av det du gjør så lenge du vil.<33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg