Nytt kamerautstyr!

// reklamelink

I dag har jeg gjort en stor oppgradering for kamerautstyret mitt. For 4 år siden kjøpte jeg mitt speilreflekskamera, som er Canon eos 650d. Det har jeg brukt veldig flittig de siste 4 årene, men det siste året har jeg nesten aldri brukt det utenfor huset. Jeg vet ikke helt om det er fordi jeg ble lei av at gjøre de rundt meg “brydd” når jeg tok opp kameraet, eller hva det var for noe.

Men jeg sluttet i alle fall sakte men sikkert å ha med speilrefleksen, og begynte heller å bruke kompaktkamera, og i mange tilfeller iPhonen. Det har jo virkelig ikke gjort noen pluss for kvaliteten på bloggen, for å så det mildt. Bilder med kompaktkameraer og spesielt iPhone blir aldri like bra som speilrefleks dessverre.

– Genseren min finner du  HER 

Så i går fikk jeg en liten åpenbaring, jeg må virkelig begynne å bruke speilrefleksen enda mer igjen. Den skal være med overalt slik som før, og jeg må slutte å bry meg om noen skulle glane hvis jeg tar frem kameraet. Så da begynte jeg å søke litt rundt på nettet etter måter å oppgradere kameraet mitt på. Jeg har jo et 50mm F1,4 objektiv fra før av, men det er jo totalt ubrukelig til noe som helst annet enn kun antrekksbilder, til og med der er den vanskelig å jobbe med.

Originalobjektivet som følger med på kameraet er jo superslitt, og er jo ikke noe god kvalitet. Så først kom jeg inn på tanken om å kjøpe et helt nytt kamera. Gjerne et fullformatskamera, men de er megatunge å bære rundt på, og ingen av de har flippskjerm, så det gjør det umulig å ta bilder på egenhånd.

Så etter mer søking rundt på nettet fant jeg endelig et objektiv som faktisk var helt perfekt. Det er 17-50 mm, så det er veldig all-round, i tillegg er det F2,8 hvilket vil si at jeg kan enkelt få blurry bakgrunn på bilder. Det er jo amazing! Så det første jeg gjorde i dag var å dra rett på fotobutikken i Tønsberg, og kjøpe nytt objektiv. 

Har allerede lekt litt rundt med objektivet, og jeg elsker det! Bildene med det nye objektivet blir så vanvittig mye skarpere og finere enn med det gamle. Det nye er en del tyngre enn originalobjektivet, så akkurat det er litt minus. Men det vender jeg meg nok til ganske fort. Men altså, bildene; fantastiske! Det er så perfekt objektiv for meg, og jeg har virkelig fått igjen fotognisten! Gleder meg skikkelig til å ta ordentlige fine bilder til alle innlegg for dere, og ikke bare de hjemmefra. Dette blir så gøy! 

Passet jo også perfekt å kjøpe det nå, rett før reise, for da kan jeg knipse masse bra bilder på Gran Canaria. Wiii!

Mens jeg var ute måtte jeg jo selvfølgelig shoppe litt andre ting også, haha, klarer jo aldri å styre meg! Fant et fantastisk godt duftlys! Det lukter altså så godt, at jeg har ikke ord for det engang. Kjøpte også en ny kakao, som jeg gleder meg veldig til å smake på i kveld. Tyvluktet litt på den i stad, og tror den kommer til å bli sinnsykt god. Luktet i alle fall helt himmelsk! 

Nå skal jeg sette igang med å filme inn en video som kommer ut om en god stund. Men som jeg lager nå siden jeg skal reise. Vet jeg har vært litt stille på videofronten etter nyttår, men det blir bedre asap. Lover! 

17 kommentarer
    1. Hei Stina, kan du vloge da du er i gran canaria? Jeg er en veldig stor fan av deg og hadde blitt KJEMPE glad hvis du hadde laget noen vlogs der.☺️

    2. Det er alltid kjekt med et nytt kamera. Hva heter sangen du hører på i den ene snappen (der du sitter i bilen)? (:

    3. Elsker bloggen og YouTube kanalen din har sett nesten alle videoene😊❤
      Ser også Altid på instagrambildene dine og snapene dine😊👍🏻❤

    4. Hei kan du lage et innlegg om hva du dkal ha med til gran canaria❓😍Stor fan leser bloggen din hverdag det er så spennende at jeg ikke klarer å se på TV engang❤Elsker deg 💖💖💖

    5. Kan du vloge i Gran canaria? Du sa du skulle vloge litt i hverdagen men det har ikke kommet vlogs, hadde blitt glad om du hadde svart, eller vlogget

    6. Kan du fortelle om hva du syns om den kakaoen når du har smakt den? Elsker bloggen din! Keep up the Good work!! ilu❤❤

    7. Kan du lage pakk med meg video da du skal til gran canaria? Og kan du vloge i gran canaria? Det er SÅ mange som vil det, kos deg i gram canaria!

    8. Ser du klaget litt på kamerautstyret ditt. Du har et Canon 650D som er et crop kamera, crop faktoren er 1,6 på ditt kamera, så du må huske på når du bruker objektivene dine at 17-50mm er ikke 17-50mm, det er 27-80mm. Du må ta brennvidden du bruker, f.eks. 50mm og gange med 1,6.
      50 x 1,6 = 80

    9. Ja, kan du vloge i gran canaria? Og hvorfor har du vært borte i flere dager? Hvor er ukens spørsmål? Hvor er chloes uke? Er du syk? God bedring hvis du er syk, stå på, kan du please vloge i gran canariaaaaa? Eller lage en pakk med meg video

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg