Mye sminke = Stokk dum??

I dag har jeg hatt en skikkelig få-ting-gjort dag! Jeg begynte dagen med litt skjønnhetsbehandlinger. Så da ble det både nye vipper og negler på meg! Elsker å få vipper og negler fikset på. Da føler jeg meg så mye freshere og finere etterpå. For ikke å snakke om hvor mye tid jeg sparer ved å sette på vipper, istedenfor å lime på vipperemser hver eneste dag.. Jeg bruker nok tid på sminke allerede liksom. Haha!

Negler også, wow, lurer på hvordan neglene mine hadde sett uten hvis jeg ikke hadde fikset på de profesjonelt. Eller, det er jo bare å titte langt tilbake i bloggarkivet, så ser man jo det. Ikke veldig #inspo akkurat. Er det en ting jeg ikke klarer, så er det å spare til lange negler naturlig. Jeg er dessverre ikke sånn super-person som kan vokse alt mulig superlangt. Er en grunn til at jeg forlenger både vipper, negler og hår. Haha! Men men, a girl gotta do, what a girl gotta do.

Når vi er inne på det med sminke og sånn, tenkte jeg egentlig å lufte litt tanker jeg har hatt den siste tiden, med dere. Jeg ser så utrolig ofte i media, at kvinners utseendet blir dømt, diskutert og spekulert i. “Har hun tatt restylane i leppene?”, “Hun hadde vært så mye finere uten sminke”, “Hun burde virkelig trent mer”, osv.

Dette er ting jeg ofte leser at blir skrevet om meg i kommentarfeltet, eller om andre. Sånn type kommentarer og spekulering syns jeg er så feil. En kvinne skal kunne se ut akkurat som hun vil, uten at noen skal stikke nesa ned i det. 

Når det kommer til menn er det aldri noen som spekulerer i dem sitt utseendet. Menn blir hyllet om de har en pondus aka pappakroppen, de blir ikke dømt etter utseendet sitt (i alle fall ikke i like stor grad som med kvinner), og de blir heller ikke tvunget til å gå med høye hæler, slik kvinner i mange yrker blir. Jepp, i SAS blant annet blir kvinner tvunget til å gå med høye hæler hele dagen lang. Har du vært ute på byen en fuktig natt før, med høye hæler, vet du nok hvor vondt det er å gi i etter mange timer. Tenk å måtte gå slik hver eneste dag på jobb. 

Okey, dette blir veldig all-over-the-place, og mye surrete tanker. Men jeg er rett og slett så utrolig lei av at kvinner skal bli så ekstremt bedømt etter utseendet sitt hele tiden. Bruker man sminke, blir man ofte sett på som mindre intelligent. Bruker man ikke sminke i det hele tatt, blir man ofte sett på som en grå mus eller kjedelig. Det er liksom ingen mellomting. 

Jeg føler vi kvinner blir så veldig dømt uansett hva vi gjør. Når er det folk skal få opp øynene og skjønne at man er ikke stokk dum, bare fordi man bruker litt ekstra sminke?

 

OBS; Følg meg gjerne på bloglovin for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg! Trykk HER for å følge.

36 kommentarer
    1. Wow du var så utrolig nydelige på de bildene!
      Ja jeg er helt enig, kvinner/jenter kan se ut som de selv vil!

    2. Hei.
      Jeg syntes du er veldig pen,snill,morsom,
      blid…
      Du er den beste bloggeren i verden👌🏼
      Hvilken farge tok du på neglene?
      Elsker deg😍

    3. Hei! Jeg er så enig i det du sier!
      Veninna mi sin mor er nødt til å gå pent kledd på jobben hver dag. Hun bør/må også bruke sminke. Selv om hun jobber på en sånn “pen” plass så synes jeg det er litt å overdrive… Veninna mi sier at med en gang moren kommer hjem så er det rett i joggebukser liksom..
      Så vi er på vei i en drøy retning, mener jeg.

    4. Hei Stina! Eeeeeelsker bloggen din!!😍😍😍😍leser alle dine blogginnlegg og ser alle YouTube vidoene dine!!😱😍du er so et stort forbilde for meg!! Og jeg syns at du alltid er så åpen og snakker såååå sant i blogginnleggene dine!!!👌🏻👌🏻👌🏻Du er på en måte heeeeelt perfekt!!!💖💖klarer ikke å forklare hvor mye eg eeeeeelsker bloggen din!! (og videoene dine) håper du leser denne kommentaren og at du blir glad for den!! EEEELSKER DEEEEG!!😍😍

    5. Husker et innlegg hvor du blogget da du var modell, da skrev du at du trener for å ha en stram og tynn kropp. Trener du fortsatt for å være tynn? Eller har det endret seg?:)

    6. Til vanlig bruker jeg naturlig sminke i hverdagen, men i dag fikk jeg faktisk lyst til å sminke meg litt mer enn det jeg pleier. Da brukte jeg en sølv glitrende øyenskygge. Veldig fin 🙂 Utrolig fine bilder av deg 🙂

    7. Hei, du er såååå pen❤️ Men jeg lurte på om du kanskje kan lage sånne innlegg når Chloe blir en måned eldre hvis du skjønner? Jeg elsker å lese bloggen din, det er så mye bra innhold! Du er såååå pen på de bildene:) Skal du snart legge ut YouTube video…. lenge siden sist nå…. Elsker deg. Hilsen Stine:)

    8. Helt enig med deg! Jeg synes det burde være akkurat likt for jenter som for gutter, at vi kan gå og gjøre akkurat som vi selv vil med både utseende, kropp og væremåte. Selv synes jeg ikke det skal være nødvendig å f.eks. operere kroppen sin for å føle seg fin, men når det er sagt legger jeg meg så absolutt ikke oppi eller snakker stygt om dem som gjør det. Så lenge det er den personens valg er det et bra valg for den personen tenker nå jeg <3

    9. You gonna be the next kardashian member. Think why 😶 Fordi ingenting på deg er ekte eller livet ditt på bloggen

    10. Kommer Chloe`s uke?
      Spurte i forrige uke og da sa du det skulle komme til uka, men det kom ikke. Syntes det var så søtt!!!

    11. Neida for det er jo ikke sånn at det forventes at menn går kledd i dress og slips? Menn blir jo ikke dømt etter hvor godt trent, kjekk, fin på håret (Gud forby om de sliter med tidlig hårtap), bra kledd osv..? Du må ikke tro jenter har det så sykt mye verre enn gutter. Og det med uniformen til flyvertinner, hælen trenger ikke være 13 cm. Det holder med 2 cm hæl, slutt og syt.

    12. Jeg sliter med å få dekket ringene under øynene. Er så og si veldig hvit også brun i resten av fjeset, etter jeg har sminket meg. Hva bruker du?:)

    13. “You gonna be the next kardashian member. Think why 😶 Fordi ingenting på deg er ekte eller livet ditt på bloggen”^
      Den kommentaren der, altså hallo?
      Enten så må du være for ung til å forstå selv hva du skrev der, eller så må du være ganske så sjalu. Ingenting på Stina er ekte ELLER livet hennes på bloggen? Hva er det for en ting å komme med? Kjenner mange jenter som regelmessig fikser på både negler og vipper, sminker seg, tar skjønnhetsbehandlinger (ta vare på seg selv vil jeg kalle det!) og jeg syns Stina er kjempe vakker og utrolig dyktig til å komme med tips til oss lesere også om bla. sminke, skjønnhet, kosthold, trening og mye mer, så hva mener du med at livet hennes på bloggen ikke er ekte? (Hmm kanskje Stina egentlig ikke er sammen med noen, kanskje det ikke er hennes hund? Kanskje hun ikke bor i Sandefjord? Wtf 😂)

    14. Helt enig! Kan du ikke prøve å lage en day of my life-vlog? Uansett om du har en rolig dag hjemme eller ikke; morgenrutiner, frokost, sminke, eventuelle gjøremål eller noen av DIY-prosjektene du holdt på med nylig. Du er så skjønn 😀

    15. Helt enig! Jeg skjønner bare ikke hvorfor alle tror man er dum og overflatisk når man sminker seg, og nerd når man er god i naturfag? eller sportsfreak når man spiller fotball.
      Btw ELSKER bloggen din, du ga meg faktisk litt inspirasjon til å starte bloggen min! den er jo ikke like bra som din (selfølgelig), men jeg har akkurat begynt.

    16. Hei! Kan du sette håret opp i hestehale ettersom du har tape extensions? Dersom det er mulig, er det noen ulemper ved å ha det i hestehale? Blir det raskere slitt osv? Og kan du sove med håret løst eller må du flette det? (hørt at det er lurt)

    17. Det er da veldig få som mener kvinner er dumme fordi de sminker seg. Synes du drar denne feminisme greia hvor du skylder på menn som kjernen til hetsing når det er kvinner som er de verste på dette (det er bare å sjekke statistikken). Det er heller ikke sosialt akseptert at menn bruker sminke. Hadde det vært det ville kanskje flere gjort det også. Utrolig overfladisk og lite gjennomtenkt innlegg.

    18. (Jeg har lagt igjen en tidligere kmt som handler om dette innlegget.)
      Ååååååå!!!!!!!!!! Nå har du over 50K subscribers på YouTube kanalen din!! Veldig stolt over deg! Du har doblet på litt over et år!!!! Gratuleeeeerer!!
      Klem!❤️❤️❤️❤️

    19. Enig med Oda 🙂 man merker bare jenter har mer press fordi vi “syter” mer og er jenter selv. Men gutta har det minst like ille. Det er like mye press på de med å skulle ha muskler som det er med oss jenter å ha sprettrumpe 🙂 men alle gutta bryr seg bare ikke, iforhold til oss jenter som VIL/MÅ passe inn og griner om noen mener noe anna om de. Lære oss å gi litt mer faen tror jeg er oppskriften, for modeller/sminke/press kommer det alltid til å være og har alltid vært, men vi er bare mer hårsåre nå enn før.

    20. Så enig med deg,vi må få gjøre og se ut som vi vil.Noen liker ikke sminke og stæsj,andre elsker det,som meg,og begge deler er helt OK!!! jeg opplever baksnakking og himlende øyne stadig vekk,og det er kun fordi jeg liker å se bra ut,se bra ut i mine øyne. På den nye jobben fikk jeg høre “herregud,du er jo så koselig,vi trodde du var den dumme sminkedukker” Ble faktisk veldig såret av den kommentaren,og jeg er 32 år 😟 Men ,jeg ser ut som jeg selv vil og trives med ❤️👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg