5 Ting som ødelegger håret ditt

Om du har lyst på langt, sunt og vakkert hår, er det noen ting du bør droppe å gjøre. Dette er ting du kanskje ikke har tenkt over at kan skade håret, eller som du trenger en påminnelse om at skader håret. Så her you go; 5 ting som skader håret ditt!

 

Du børster håret feil
– Visste du at du alltid bør børste håret nedenfra og opp? Altså; starte med å børste håret nederst, og deretter jobber du deg oppover. På den måten løser du opp floker mye enklere, og du skader håret mye mindre.

Du bruker for mye hårspray
– Hårspray inneholder en del alkohol som propanol, propyl og isopropyl. Disse stoffene tørker ut håret ditt veldig. Så om du liker å tuppere håret i toppen av hodet og spraye med hårspray, er dette noe som virkelig kan ødelegge håret ditt. Da tørker du hele tiden inn det nye og friske håret, og det kan i verste fall bli så slitt at det knekker av, og gjør at håret ditt blir kortere over tid. Mange hårsprayer gjør også at håret ditt kleber seg sammen, og dermed blir det ekstremt vanskelig å børste det uten å rive ut mange hårstrå.

 

Styling av vått hår
– Om du retter / krøller håret ditt når det fortsatt er fuktig, blir det litt som å steke bacon. Håret ditt blir ganske fritert og veldig skadet. Så om du nettopp har fønet håret tørt, og skal ha i varmebeskyttende spray er det viktig å la sprayen tørke før du krøller / retter håret ditt.

Du sover med håret løst
– Om du har litt lengde på håret vil jeg virkelig anbefale deg å sove med håret i en slak flette, med en strikk som ikke skader håret. Dette gjør at håret ditt holder seg i fletten, og du slipper å våkne opp med en haug floker som er nærmest umulig å børste ut. 

 

Silikon
– Om du bruker shampo eller balsam fra billige merker er det ofte masse silikon i produktene. Dette gjør at håret blir glansfullt og mykt, men det gir absolutt ingen styrke til håret, og ofte knekker håret rett av etter man har brukt disse produktene en periode. Sykt kjipt! Anbefaler dere å heller kjøpe frisørsjampo og balsam som ikke inneholder silikon, som faktisk gir det den pleien det trenger, og husk hårkur! Selv har jeg i lange perioder gått på den smellen at jeg brukte billigshampog og balsam, og tenkte det gikk helt fint siden håret mitt var så mykt og glansfullt. Vel, det var helt til det nesten ikke vokste, fordi det knakk av så mye. Kjip erfaring. 

 

PS; har flere slike tips på lager. Så si ifra om dere vil vite flere ting som ødelegger håret deres!

33 kommentarer
    1. Kan du lage et innlegg der du forteller om ting som er bra for håret eller et til innlegg som dette ❤elsker deg Stina❤

    2. Når du bleiker håret ditt, ble det veldig slitt? Jeg vil bleike det og alle jeg kjenner som har bleiker sier at det blir slitt hvis du gjør det mange ganger. Noe som jeg og tror, men mamma tror at håret blir et kråkereir… veldig irriterende når jeg vil farge det babyrosa, men det “skader” første gangen. Takk på forhånd 🙂

    3. Ser du på sunsilk som billig sjampo? Haha, gjerne svar, for jeg er ganske glad i disse sjampoene. Kan bli fort fettete i håret om jeg har brukt de alt for lenge

    4. Tusen takk for tipsene! Dette hjalp meg veldig. Kan du si de andre tipsene du har på lager? Elsker bloggen din. Og deg! Du er såååååå fin! Bare lurer på en ting, kan du ha flere YT videoer med girl talk??? ILY!

    5. Hei! Supre tips, genialt å sove med håret i flette, det må jeg virkelig prøve! Har veldig krøllete og til tider ustyrlig hår, men er avhengig av å ha det langt, så det blir veldig fort floker når jeg sover med en samboer som ikke klarer å ligge i ro om natten haha! Jeg lurte på om du vet om Define telles som en billig shampoo? Og eventuelt Bad Head shampoene de selger for rundt 2-300 kr for en pakke med både shampoo og balsam som 1 liter på blivakker.no? Og hva med Redken? Eller burde en egentlig bare gå til frisøren og kjøpe noe de har der? Er på studentbudsjett, så vil helst ikke bruke tusenvis av kroner på det

    6. Å vaske håret for ofte, ikke bra. mitt liker det ikke.
      Det samme med å børste håret når det er veldig vått, tørk det godt med håndkle å la det lufttørke en liten stund før du børster, og som du sier, børst nedenfra og opp.
      Pleier å ikke ha føneren på det varmeste, men heller blåse det med på medium og avslutte med kaldluft.men, liker best å lufttørke håret.
      Hvordan går det med håret og hårfargen etter du farget det hjemme?jeg ville absolutt sagt NO NO til hjemme farging eller bleking. men jeg har vært sykt uheldig med det før, jeg tørr aldri gjøre det igjen..off, dårlige minner av tyggishår, orange hår , hår som plutselig ble en helt annen farge enn på pakka, haha off..

    7. Hei
      Flere tips mottas m stor takk! 🙂
      Har nylig bleka håret mitt selv og jeg angrer veldig.. mista masse hår så fy 🙁

    8. Bra du gir tips, og jeg skal prøve di ut! Men først skal jeg gå å spørre frisøren, det kan vere veldig lurt å gjøre før man begynner💪🏻

    9. Hei, kan du vise hvilke produkter du bruker til håret🎀? Ønsker meg langt hår, har ikke så mye lenger hår enn deg (uten hårextension). TIPS: Kan du lage “Julegaver DIY” det er mange som liker å se på det nå som det er snart jul, selv trenger jeg mange tips:P

    10. Hei 🙂 liker bloggen din og leser den hver dag da synes du har mye spennende og gode tips å komme med. Har selv akkurat startet å blogge for å få inn en liten inntekt ved siden av annen jobb etter hvert. Kan du forklare meg litt om hvordan man gjør det for å tjene litt penger.? Hvordan legger man ut f.eks reklame og hva kan man tjene på?

    11. Oi, prøver selv å få lengre hår så ser at det er flere ting jeg må være mere obs på!
      Disse “life hack” innleggene dine syns jeg virkelig er nyttige 🙂

    12. Kan du ha en video eller et blogginnlegg hvor du viser billige shampoer eller balsamer som ikke inneholder silikon? Jeg tror ikke define har silikon i sjompoen sin

    13. Hei.
      Jeg elsker bloggen din, og jeg husker du fortalte at før du ble sammen med PK så var du i et dårlig forhold, kan du skrive litt om det og hvordan du kom deg ut? Hva slags etterfølgere fikk det?
      Jeg bare lurer, fordi jeg i en sånn situasjon.

    14. Hei😊 eg har ikkje råd til sånne dyre shampo og balsam, so har du eit tips til shampo og balsam får under 40 kr flaska som ikkje øydelegger håret? Elsker deg💕 du er forbildet mitt😙❤💙💚💖💕💛💜💓

    15. Bruker bed hed sjampo og balsam med flasker på 1l. Du får de for 400 hos frisør og 200 på nille. Lurer på om den er bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg