Ukens spørsmål #137

// reklamelinker

Hvor mange år tok det før du i det hele tatt tjente noe på bloggen din?
– Jeg begynte å blogge i april 2010. Men de første 3-4 årene tok jeg det ikke så seriøst, og gjorde det mest som en hobby. Så da tjente jeg nesten ingenting. Hendte jeg fikk reiser og sminke sponset, men aldri nok penger til å leve fullt og helt av det. Men da jeg virkelig gikk inn for å komme igang med bloggingen i 2014 begynte jeg å tjene mer penger på det.

Etter at jeg kom inn til Nettavisen / Side2 i februar 2015 tjente jeg veldig godt, og mer enn nok til å leve av det. Så ja, det tok en god stund før jeg tjente noe på bloggen. Men det var mye fordi jeg ikke visste helt hvordan jeg skulle tjene penger på bloggen, og fordi markedet ikke betalte noe penger enda.


kjolen min finner du HER

Har du tips til hvordan å sortere sminken?
– Jeg har nylig laget en video der jeg viser hvordan jeg organiserer all sminken min. Videoen kan du se HER.

 

Kunne du hatt innlegg der du viser “Dette spiste jeg i dag” vet de er populære på YouTube. Altså slike innlegg der man viser hva man spiser i løpet av dagen
– Det har jeg tenkt på å lage flere ganger! Så jeg skal definitivt få til å lage en slik video! Har så mange gode ideer til videoer jeg vil lage, men siden jeg kun lager video 1 gang i uken (noen ganger oftere) så tar det litt tid før jeg får lagd video av alle ideene mine. Hehe! 

 

Kan du vlogge mer på snapchat?
– Det har jeg faktisk ikke tenkt på at jeg kan gjøre. Men det var en veldig god ide! Skal absolutt begynne å legge ut flere videoklipp fra hverdagen der! 


toppen min finner du her

Ditt favoritt sminke merke?
– Oi, jeg har faktisk ikke noen favoritt merke. Det er så utrolig mange gode produkter der ute, så det blir helt umulig å finne en favoritt!

Kunne du tenkt deg prøve å være veganer i en hel uke?
– Det høres spennende ut! Men jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart å fått i meg nok proteiner. Men jeg skal gjøre litt mer research på det, og kanskje tar jeg en uke der jeg prøver å være vegetarianer i en hel uke. Veganer blir nok altfor vanskelig. Hehe!

Kan du beskrive en perfekt date?
– Har egentlig ingen sånne ideer til perfekte dater. Men så lenge jeg er med kjæresten min er det alltid en perfekt date! 

Hva er favoritt godteriet ditt?
– Oi, vanskelig altså! Jeg tror det må bli “m” sjokolade. Også er jeg veldig glad i sjokolade og salt potetgull generelt. Men det er som regel “M” jeg kjøper på lørdager!

Hvordan var det når du bodde på kollektiv, hvorfor flytta du ikke hvis det var dårlig plass?
– Jeg ville veldig gjerne bo i Oslo sentrum, og det er ekstremt dyrt. Siden jeg ikke hadde blitt signert hos Side2/Nettavisen enda tjente jeg en helt vanlig lønn, og det er ikke nok om man vil bo alene i leilighet i Oslo sentrum. Så da ble kollektiv alternativet. Jeg flyttet inn i en egen leilighet etter en stund, og selv om den kun var 37 kvm kostet den 13000,- i måneden. Noe som er ganske sinnsykt! Så det sier jo litt om hvor dyrt det er å bo i Oslo sentrum..

Føler du at du er på et bra sted i livet ditt nå?
– Ja det føler jeg virkelig! Jeg bor sammen med kjæresten min i et hus jeg bare kunne drømt om, vi har en skjønn hund, jeg er endelig helt frisk fra alt av B12 mangel og magesår, og begynner å få en hverdag på nytt sted! 

 

Jeg har begynt å lagt merke til at bildene dine ser litt urealistiske ut de siste dagene. Har du photoshoppa de? De ser litt, eller, jeg vet ikke. Jeg er bare veldig nysgjerrig og håper på svar. Dette er ikke ment som hat!
– Siden det er høst og det er mørkt nesten hele tiden, blir alltid bakgrunnen på bildene mine litt mørk når jeg bruker studiolys. Så derfor har jeg begynt å redigere bakgrunnen litt lysere. Men ser at jeg trenger litt øving, for er enig i at det kan se litt photoshoppa ut. Haha! 


toppen min finner du her

Hva drev du med som hobby da du var liten?
– Jeg hadde egentlig ikke noen spesielle hobbyer eller idretter jeg gikk på. Men frem til jeg var sånn 11-12 år gammel lekte jeg ekstremt mye med Barbie. Jeg har alltid hatt helt Barbie dilla, og ser fortsatt på Barbie serier og filmer i voksen alder, hehe! 

 

Hvor gammel har Chloe blitt nå?
– Hun er 4,5 måneder. Så hun begynner å bli stor jente. Hun har vokst så mye siden vi fikk henne at det er helt sinnsykt! Da vi fikk henne veide hun liksom 1 kg og nå veier hun rett over 3 kg. 


 

Hvorfor flyttet du fra Oslo?
– Per Fredrik og jeg hadde veldig lyst til å kjøpe hus sammen. Så vi måtte uansett ut av Oslo kjernen, da det er helt sinnsyke priser for hus der, i tillegg til at det er umulig å ikke ha naboer der. Vi hadde veldig lyst på et stort hus, som det var et stykke til neste nabo så vi fikk privatliv, og gjerne ved vannet, så da ble Sandefjord plassen. Per Fredrik er jo fra Sandefjord så det falt litt naturlig på det. 

 

Hvem av dere er det som lager maten?
– Vi bytter litt på egentlig. Men ofte så blir det til at det er jeg som lager maten også finner han noe vi kan se på mens vi spiser. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål?”

 

 

27 kommentarer
    1. Hei, liker bloggen din å er innom hver dag ☺ tenkte bare å komme med et tips til veganer ideen du fikk ☺ leste du ikke er sikker på hvordan du kan få i deg nok proteiner uten kjøtt, så er bønner og linser et godt alternativ siden det er veldig rikt på proteiner ☺ også egg er rikt på proteiner ☺

    2. Er det noen spesielle spill du liker? Brettspill eller Pc spill/iPad/iPhone?

    3. Anbefaler deg å se filmen “food choises” på Netflix, som Sophie Elise linka til 🙂 Vil vel klare å være vegetarianer i ei uke da uten noen bekymringer for proteiner 🙂

    4. Hat et spm.Hvem er din fav YouTuber og hvem er din fav blogger?Elsker bloggen og youtube kanalen din😀

    5. Har faktisk aldri vært noe tilfelle noensinne at det har vært proteinunderskudd i et vanlig kosthold som inneholder nok kalorier, så du vil nok klare deg fint 🙂

    6. Proteiner finnes i nesten alt, ikke heng deg oppi det derre “hvis du ikke spiser animalsk så får du ikke i deg proteiner!” Dette er bare propaganda som media spyr ut, at man liksom får lite næring på en vegansk diett.
      Det er gammel og utdatert å spise dyr i 2016, så gjerne les deg mer opp på det. 🙂
      Hilsten stolt veganer.

    7. Jeg sliter veldig med å ha et “skjevt” ansikt og vet ikke hvordan jeg skal få ordnet på det, hvis du skjønner. Har veldig lyst til å få “rettet” det opp, slik at det ikke er en så stor forskjell. Har du noen tips på hva jeg kan gjøre? Helst ikke noe alt for komplisert 🙂

    8. Hei<3
      Kan du lage en video i uken der du gir tips ang sminke, foreksenpel en uke har du tips om hvordan man kan få en perfekt foundation

    9. Du sier at du og Per Fredrik skal vente med å få barn, men hvis du hadde blitt gravid nå, hva hadde du gjort da? 🙂

    10. du er en av de beste blogerene jeg vet om. du har innspirert meg masse. (kan være et par skrivefeil)

    11. Jeg og samboeren ble nettopp vegetarianere. Seriøst se på dokumentaren food choices, du vil bli sjokkert. Vi er hjernevasket til å tro at kjøtt er bra kilde til proteiner og at rødt er dårligere enn lyst kjøtt osv. Du kan fint leve uten kjøtt, å det sykeste er hvor kreft fremkaldende det er.
      Anbefaler å se filmen, kanskje du endrer syn på kjøtt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg