DIY: Marmor sminkebord

// reklamelink

I dag fikk jeg endelig gjort et DIY prosjekt som jeg har hatt lyst til å gjøre i evigheter, men som jeg aldri har rukket å gjøre! Nemlig å marmorisere sminkebordet mitt. Jeg har jo helt dilla på marmor utseendet på ting, og elsker å gjøre DIY prosjekter på akkurat dette. Jeg har lenge syntes at toppen på sminkebordet mitt er litt kjedelig, så derfor ville jeg gjøre den om til marmor så den kunne bli ekstra fin, og det ble den virkelig!

Her kan dere se før og etter! Rimelig stor forskjell, eller hva? Nå ser det 100x finere og mer eksklusivt ut!

Det du trenger for å gjøre dette er:

– Sminkebord (mitt heter malm og er fra IKEA)

– Marmor kontaktplast (min er fra Panduro)

– Tapetkniv

– Linjal

– Nål

 

✨ Begynn med å fjerne alt som er oppå sminkebordet. I mitt tilfelle var det pynt, glassplate og geleknotter.


Kjolen min finner du HER

 

✨ Deretter måler du opp hvor mye kontaktplast du trenger

✨ Skjær av det du trenger. Her la jeg plasten en del til høyre, så jeg kunne støtte skjæringen halvveis på bordet. PS; ikke skjær ned på selve bordet. 

✨ Sett på plasten utover bordet. Bruk en linjal samtidig som du gjør dette, for å unngå luftbobler så den blir jevn og fin. Når plasten er helt fordelt utover, og satt på plass på bordflaten, går du over med linjalen igjen for å fjerne luftbobler. På så store flater som dette blir det alltid ekstremt mye luftbobler! 

✨ Skjær av rundt kantene. Jeg valgte å ha kontaktplast litt nedenfor toppen, sånn at det gir en illusjon av at hele platen er av marmor.

✨ Bruk en nål for å fjerne resten av luftboblene. Det er alltid mange små igjen, som er veldig vanskelig å fjerne med linjal, men med nål er det superlett!

✨ Legg på glassplaten igjen, og dekor bordet!

Og slik ble det til slutt! Utrolig fint, ikke sant? Jeg føler det virkelig gjorde en stor forskjell på sminkebordet, og ga det en ekstra fin look! 

 

 

 

42 kommentarer

Siste innlegg