Nå kan du se hvem som kjøper følgere på Instagram!

Har du noen gang lurt på om noen du kjenner, eller kanskje ser opp til, har kjøpt følgere på instagram? Vel, nå kan du finne det ut! Lenge har det vært mulig å kjøpe falske følgere på instagram, og det er mange som har benyttet seg av dette for å virke mer populære. Til og med en del bloggere som er sånn halvkjente har gjort dette, for å få flere ting sponset. Dette er jo helt sinnsykt! Tenk så mange som har lurt seg unna med dette! Og det er jo ren svindel!

Selv fikk jeg vite om nettsiden via bloggen til ida wullf, da hun linket til nettsiden for et par dager siden. Endelig tenkte jeg! Endelig kan man finne ut hvem som faktisk kjøper falske følgere. 

Image and video hosting by TinyPic

Måten nettsiden finner ut om man har falske følgere er at de tar 150 tilfeldige følgere iblant alle følgerne man har, også sjekker de hvor mye de har fylt ut av profilen sin, om de har lagt ut bilder, hvor mange de følger vs hvor mange følgere de har, etc. Ofte er falske følgere slik at det er helt tomme profiler uten bilder eller noe.

De fleste på instagram har noen “falske” følgere. Det vil si at det er noen som har laget en profil, fulgt en del folk, også har de ikke gjort noe mer med instagramprofilen sin. Men dette er da ekte følgere, men som på den nettsiden blir sett på som kjøpte følgere. Så alle instagrambrukere har ca 5-10% “kjøpte” følgere. 

Image and video hosting by TinyPic

Men måten du kan se om noen faktisk har kjøpt følgere er å se hvor stor andel av følgerne som er kjøpt. Har noen for eksempel 10’000 følgere, men 4000 er kjøpte. Så har de kjøpt ca 3500-3800 følgere. 

Siden finner du HER. Ser allerede at mange profiler har blitt søkt opp. Så det er bare å bla nedover på siden for å se andre norske profiler. PS; for å søke opp profiler må man logge på, men det vet jeg ikke hvor trygt er, bare så dere er obs på dette!

 

 

6 kommentarer
    1. Dette stemmer nødvendigvis ikke i alle sammenhenger. Tidligere hadde jeg 8k følgere på insta, en dag våknet jeg og hadde 3k igjen fordi Instagram hadde rensket opp i slike falske profiler…. problemet er at jeg har ALDRI kjøpt følgere, men over 50% av mine følgere var fortsatt falske, eller “kjøpte” som du kaller det 😄 MEN tror virkelig det kan stemme i de fleste tilfellene!

    2. Anonym: Som jeg skrev i innlegget har absolutt alle 5-10 % “falske” følgere. Så at det er 3000 “falske” blant de 62000 følgerne jeg har er bare naturlig 🙂 Søker du opp flere brukere er den samme % på de 🙂

    3. Til ukens spørsmål: Krangler du og PF aldri? Du nevnte at dere er flinke til å snakke sammen, men har dere ikke engang små diskusjoner/ små krangler?

    4. Dette skjønte jeg ikke noe av. Jeg finner ikke noe link til hvor jeg kan sjekke, får bare opp “google” søk på masse rart. Kan noen forklare???

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg