Får jeg lengre hår av dette?

For et par dager siden begynte jeg å google en del rundt, etter tips for å få lengre hår. Som dere vet så elsker jeg å ha langt hår, og skulle virkelig ønske at jeg hadde det naturlig. Vel, for å si det sånn. Jeg kom over mange rare tips og triks. Alt ifra å drikke ølgjær til å stå på hodet. Men det var spesielt et triks som jeg leste som jeg tenker at kanskje kan fungere. 

Jeg så at flere youtubere som var veldig kjente anbefalte trikset, og derfor tenkte jeg å fortelle dere om det, for å høre hva dere tenker om det. Kanskje har noen av dere testet det ut, og har noen erfaringer med om det fungerer eller ikke. 

Trikset er å massere hodebunnen i 10 minutter hver eneste dag. Gjerne mens man bøyer hodet ned, så hodet er opp-ned. Dette skal tydeligvis få igang blodsirkulasjonen og virkelig sette fart på hårveksten på hodet.

Det høres jo ganske logisk ut, ikke sant? Så det hadde jo vært veldig kult om det faktisk fungerte! Leste blant annet at det var ei som hadde fått håret til å vokse 7-9 cm på kun 2 uker. Dette var instagrammeren @farahdhukai som også brukte en slags hårmaske som hun blandet og hadde i håret. Så om man må bruke hårmasken, eller om det holder å kun massere hodet vet jeg ikke. 

Men jeg tenkte å starte med dette fremover, og se om jeg faktisk ser noen resultatet. Så i dag skal jeg starte med dette, og nå har jeg målt over håret mitt. På det lengste er håret mitt 51 cm, dette er på toppen av hodet. Nederst på hodet, ved nakken er håret mitt 40 cm. Så om 2-3 uker skal jeg gi dere en ny oppdatering, med måling på hvor langt håret mitt er. Forhåpentligvis har det vokst ut masse, og jeg har superlangt hår. Haha! Lov å håpe! Men det hadde vær gøy om det faktisk vokste litt ekstra. Vi får bare se igjen om 2-3 uker. 

Imens kan dere jo fortelle meg i kommentarfeltet om dere har testet ut denne metoden. Hvis dere har noen andre hårtriks som dere tror at kan hjelpe, er det bare å fortelle i kommentarfeltet. Tar imot alle tips og råd med åpne armer! 

29 kommentarer
    1. Viss du blander egg, olivenolje åsså har du det i håret som er pakket inn i en pose i en time, så vasker du håret å tar oppi kokos olje i en pose i en time, så vasker du det med en bra balsam å lar det tørke naturlig. Det funket til meg! Jeg hadde 30 cm langt hår på det lengste før nå har jeg 50 cm å det bare på 2 uker!

    2. Ja! Dette trikset har jeg faktisk prøvd ut. Jeg har alltid hatt sånn passe langt hår, ca rundt 20cm. Og dette trikset fikk jeg høre av en frisør. Jeg prøvde det ut i en måned og håret mitt vokste faktisk 3,5 cm! Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men jeg gjør det fortsatt! Nå har jeg nesten 40cm langt hår. Så det er verdt å prøve ut!

    3. Åhh Ja!! Det trikset har jeg hørt og prøvd ut! Det funket ekstremt bra!! Pleier å stå på hode i Blandt å jeg!

    4. Har prøvd diverse produkter som den FAST shampoo og balsam serien, kosttilskudd osv. ikke funnet noe som hjelper. Så du får si ifra om dette har noe effekt. Jeg tror nå litt på at det er genetisk og at noen bare har bra hår og andre ikke. Ikke så mye man får gjort med det på en måte. Men du har jo kjempe flott hår da. Mitt blir ikke så fint, selv med extensions.. 🙂

    5. Dette er det dummeste jeg har lest noensinne. Pass heller på at du får i deg riktig vitaminer, mineraler og antioksidanter, det vil ha lsngt bedre effekt. Ellers får du teste Hair Care. Flere bloggere som sverger til dette over lengre tids bruk. Men sånne ytre ting vil ALDRI ha effekt! Alvorlig talt!

    6. Jeg sluttet å bruke shampoo nå i sommer, og håret mitt har vokst kjempe masse! Jeg gruet meg veldig om håret skulle bli fett, men siden jeg skylte deg nøye gikk det veldig fint! 🙂

    7. Det funker ikke 😉
      Men etter en dusj i varmt vann, kan du godt skylle håret i kaldt vann 🙂 det har litt forskjellig efekt

    8. skal prøve det!:) har ikke likt håret mitt særlig….. elsker deg! Bloggen din får meg alltid til å le:)

    9. Har ikke prøvd eller hørt om dette før, så er virkelig spent på om det funker 🙂
      Vist du får det til å funke så skal jeg virkelig teste det ut 🙂

    10. Dette er noe jeg virkelig skal teste ut!🙂
      Jeg har lest på nett at det er best får håret i kaldt vann for det lukker noe du har i hodebunnen husker ikke hva det heter men det er liksom som porer på en måte å de lukkes i kaldt vann å da blir håret sunnere helt fra rot til spiss!🙂 Så jeg pleier å dusje i varmt vann å når jeg er ferdig å skal ut bare skyller jeg hodebunnen en gang i kaldt vann, dette føler jeg funker ganske bra!😚

    11. Hvis det var sånn at håret på kroppen vokste fortere av å masere området, da burde jo folk som jobber i butikk og går mye hatt tidenes mest hårete føtter. Dette må være det dummeste jeg har hørt. Ingenting får håret til å vokse fortere.

    12. Du må prøve sånne gummi bjørner det er fullt av reklamer av det på instagram det kalles sugarbearhair ! Søk på youtube og du finner mye mer informasjon

    13. Jeg gjør dette stortsett hele tiden, ikke visste jeg når jeg begynte at det var en “hacl” til å få hårer lengre. Jeg har badekar og dusj, og når jeg hadde dårligere tid, eller bare vasket håret men ikke kroppen, så bøyer jeg meg opp ned over badekaret og vasker det. Jeg har egentlig alltid slitt med at håret mitt ikke har villet vokse seg så langt, og hadde for 2 år siden skulderkort hår. Nå går håret til rumpa og jeg kan fint klippe 5cm av det og det vokser forr ut igjen. har også sett at de sier man ikke bør gjør dette hele tiden, da hodebunnen blir vandt til dette og det moster effekt. Dette stemmer ikke på meg. Jeg gjør dette hver gang jeg vasker håret, og det fungerer helt supert😄

    14. Jeg klipper håret jevnlig slik at det altid er fint og rett.
      så tar jeg I balsam(men ikke skyld den ut) så maser du hodebunnen. 30 cm til 55 på 3 uker.

    15. Ville bare fortelle om “how to grow your hair over night” (link: https://www.youtube.com/watch?v=gDheBMiTI1s ) I videoen prøver hun det bare i 20min, men jeg prøvde over natta, som funker bedre. Vennina mi opplevde at håret vokste en del over natten, men da ekprimentet var ferdig vokste ikke håret fortere.
      Jeg opplevde det motsatte. Håret mitt vokste lenge da jeg var ferdig, så da sommeren var over var håret mitt veldig langt.
      Anbafales! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg