På tide å bli sunn igjen

Den siste tiden har jeg pga B12 mangelen, hatt så dårlig matlyst. Jeg tuller ikke når jeg sier at det eneste jeg klarte å spise var mat som ikke smakte noe. Mat som var veldig mye mel, og som jeg vanligvis aldri ville spist. Her snakker vi tomatsuppe fra pose, pannekaker og nudler. Så ikke akkurat sunt.

Kjøtt fikk meg til å nesten kaste opp, så da sier det seg selv, at når jeg ikke klarte å spise kjøtt og heller ikke frukt/grønnsaker fordi det smakte for mye, ble det ikke akkurat veldig sunt. 

Men nå som B12 mangelen er fikset, har jeg ekstremt mye bedre appetitt, og jeg har endelig lyst til å spise sunn mat igjen. Så i dag tok jeg meg en tur på butikken og handlet inn masse frukt og grønt, så jeg kan lage masse smoothies og juicer, som jeg kan drikke på når søtsuget kicker inn.

For ja, etter å ha spist drittmat altfor lenge, har jeg så søtsug, at jeg virkelig trenger noe annet som kan dempe det. 

I tillegg kjøpte jeg inn forskjellige grønnsaker og frukter som jeg kan bruke til salater. Så nå gleder jeg meg til å spise en del sunnere igjen. Det skal bli så deilig! Og jeg gleder meg veldig til å ikke være ekstra slapp og sliten, på grunn av søppelmaten.

Hvordan er det med dere? Spiser dere sunt eller usunt om dagen? Føler høsten er litt den tiden hvor man enten skal skikkelig inn i treningsvaner igjen, eller så bruker man høsten for å kose seg litt skikkelig! 

 

33 kommentarer
    1. Oi, 4 limes og 2 sitroner, blir ikke det litt sur smhoothie ? Men jaja det blir sikkert godt for jeg tror du kan lage en av de beste smhoothiene i Norge😌😌😉😉 Elsker bloggen din Stina❤️❤️❤️

    2. Hei!
      Enig med det du skriver om at man enten koser seg “litt” mer med godteri og slikt😊 Måååtte jo bare spise opp godteriet fra når jeg gikk knask elle knep i går, hehe…. Men ellers så trener jeg veldig mye og spiser sunt. Når jeg sier at jeg trener mye så mener jeg at jeg trener håndball to ganger i uka og fotball tre i uka og ridning!!! Men jeg elsker å trene!!!
      Ble litt mye om meg, hahaha😀😀😀
      Det er veldig bra at det går bra med deg. Vi (i allefall meg) merket at du var syk. Godt at du er frisk. Du er forbildet mitt! Klem Kristine 12 år❤️❤️❤️

    3. Awww så fint innlegg, det skapte så mye interesse i det!
      Elsker bloggen din og utseende, dagen blir bedre med å lese bloggen din, du er et STOOOORT forbilde for meg! takk!

    4. Nam! Det er veldig godt med smoothie.
      Eelsker deg! Jeg leser bloggen din hver dag og ser av og til på youtube. Kjempebra. Håper at du fortsetter med å blogge. HIlsen en stoooor fan!❤😘

    5. Utrolig fin på håret nå! Og så godt ut med all frukten 🙂 Jeg føler meg hvertfall mye bedre når jeg spiser sunt. Men hender jeg får lyst på litt smågodt å sånt. Da kjøper jeg bare noen biter så jeg aldri har så mye liggende. Funker det 🙂

    6. haha, kan ikke akkuratt si at æ e nokka sunn XD prøve jo selvfølgelig å være sunn men det å spise grønt vær dag går sakte for mæ. prøve å få det til en fast vane men det går kje heilt. kanskje du kan lage et innlegg om kordan man kan komme i en sunn rutine og kordan legge til litt grønt i hværdagen?

    7. frkpersson: Tusen takk! Er veldig fornøyd med fargen nå 😀

      Veldig smart med det å bare kjøpe litt godteri, så du ikke har noe liggende igjen. Det skal jeg definitivt starte med selv når jeg kjøper godteri på lørdager 😀

    8. ingagilberg.blogg.no: mhm! Ja det har du helt rett i. Eneste jeg sliter med når det kommer til vegetarmat er proteinene. Jeg hater bønner, og er liksom ikke så oppfinnsom. Uff, hehe! 🙂

    9. elsker bloggen din jeg har diabetes så det er vanskelig og spise sukker eller mye av det så jeg lurer på om du kan vise noen av de sunne rettene og kan du lage en morgen rutine i huset med Per Fredrik elsker bloggen din

    10. Vet dette har ingen ting med saken og gjøre men det er ei jente som har en youtube kanal men den er bare ikke bra og hun setter deg i litt dårlig lys bare tenkte og si ifra.

    11. Jeg har satt meg noen nye mål for november !
      Jeg ska begynne å spise sunnere, og prøve å
      trene 3-4 ganger i uka. Da tror jeg at jeg kommer
      til å få en mye bedre dag, og at jeg kommer til å
      føle meg frisk og sunn😊 Du inspirerer meg veldig
      mye til å spise Sundt og trene ❤️ ILU

    12. Spiser veldig sunne måltider, er dessverre litt slapp når det gjelder mellommåltider. Men etter ukeshandelen jeg hadde i dag, har kjøleskapet aldri hatt så mye frukt og grønnsaker i seg, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg