Det er som å ha en baby

Jeg hadde faktisk ikke trodd det. Men det å få seg en valp, er veldig som å få seg en baby. Man får veldig mye ansvar for et annet vesen, i tillegg til uendelig stor kjærlighet for dette lille vesenet. Det var egentlig ikke før i går, at det faktisk slo meg akkurat dette med at det er som å ha en baby. Per Fredrik og jeg ble invitert av søsteren min til Drammen for å spise middag ute sammen. Og vi hadde jo veldig lyst. Helt til vi innså; vi kan jo ikke dra fra Chloe så lenge!

Det meste hun har vært 100% alene i huset er vel 30 minutter tror jeg. Ellers enn det har hun jo vært litt alene når jeg ikke har vært hjemme, og Per Fredrik har vært i studio. Men å skulle la henne være hjemme alene i 5 timer ble jeg rett og slett for lenge syntes vi. Så vi måtte droppe det.

I morgen skal vi hjem til familien min i Hokksund, og da skal Chloe være med. Kjenner jeg er veldig spent på hvordan hun kommer til å takle en så lang biltur. Den lengste bilturen hennes så langt er vel 30-40 min eller noe. Så det blir en del lengre enn hva hun er vandt med. Også blir det jo mye nye mennesker. Så det er jeg ekstra spent på å se hvordan går!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men, det som er litt poenget mitt her, er at man må plutselig ta veldig mye hensyn når man får en liten valp. Altså, vi kunne jo vært de type eierne som bare setter henne timesvis i buret, og drar avgårde ofte. Men hun har liksom blitt lille babyen vår, så det har vi ikke hjerte til.

Uansett, litt mye baby hundesnakk her. Men tenkte dere kanskje syntes det var interessant med en liten update om hvordan det er å ha lille babyen!

 

18 kommentarer
    1. Det å skaffe seg en hund er nesten som å ha en baby, man kan ikke bare dra noen plasser.
      Min hund kan ikke være alene hjemme, da han aldri har vært alene hjemme før, da står han å bjeffer å stresser å er helt utslitt, grunn til at han aldri lærte seg å være alene hjemme var fordi bestefar var sykemeldt når vi fikk han, å han var med bestefar dagen lang å var med over alt, så det er noe vi angrer på at vi ikke trente på tidligere.
      Så anbefaler virkelig å være flink å trene på det å kunne være alene hjemme, selvfølgelig ikke flere timer om dagen, men at man kan være borte en jobb dag ” nå er jo du heldig som jobber hjemme fra da 😛 ”
      Men når man trener på det så øker man minutter fra gang til gang 🙂
      Masse lykke til med det nye familiemedlemmet 🙂 Å kos dere masse med det lille nurket <3

    2. Kan du please lage en Girl Talk 6 video?
      TEMA : Kjærlighetsorg, det første kysset & svetting!
      Selv om du ikke har gjennomgodt disse tingene kan
      dy forklare d du kan😚

    3. Å ha en bikkje er absolutt ikke som ha en baby. Tror du kommer til å få sjokk den dagen du får unge.

    4. Haha, nå venter jeg spent på reaksjonene fra utslitte kolikkbaby-mødre her 😉 Neida, men det er klart at det kan sammenlignes på flere måter – det er jo tross alt et helt annet hensyn å ta enn om en bare har seg selv å tenke på, så jeg forstår hva du mener, altså. Dessuten kan man jo fint ta med seg baby på restaurant, det er ikke like lett med en hund 😉 Hahaha!

    5. Ja! Det er som å ha en baby.. men ikke på alle måter! Selv er jeg tante (10år) til en som er 4 år. Når han var hjemme hos meg, så måtte jeg og mamma skifte bleie, mate han, legge han i vogna og sånn. Men det har jo noen ting til felles. Hunder er veldig bra å ha. Viss man jobber syyykt hardt, så er det fint og ha en liten søt hund/valp som får deg til å kose/leke med den😊 PS: han var ikke 4 år da han var hos oss. Han var fra 0-2 år. (Mente ikke han var hos oss i 2 år😂)

    6. Hvordan gjør man det “ukens spørsmål”?? Skal jeg skrive spørsmål: hva er 1 + 1? (Det var bare et eksempel) eller skriver stina på et innlegg “gi meg spørsmål til ukens spørsmål i kommentarfeltet”?? Bare lurer☺ fint om noen kan si det😘

    7. Så skjønn hun er! Selv har jeg en pomeranian på 1,5 år. Kjenner meg godt igjen i det du sier om at det blir som å ha en liten baby i hus 🙂 Nyt valpetiden! Tiden går så fort. Mitt tips til dette med at hunden blir vandt til å være alene, er å starte med butikkturer hvor man ikke er så lenge vekk. Deretter kan man ta lenger turer senere.

    8. Åh,kjenner til følelsen! Hentet min lille valp for en uke siden. Hun er helskjønn og har en flott personlighet. Er litt igang med alene treningen, men det er ikke mer enn at jeg forlater henne i noen minutter. Får ta det pent og gradvis. Lykke til videre med snuppa deres 🙂 Hun ser herlig ut!

    9. Om du noen gang blir mamma, blir du å få et sjokk 🙂 har både baby å valp, kan nok ikke sammenlignes. Ja de trenger mat å omsorg men på helt forskjellig vis. En baby kan du aldri dra ifra. En valp kan fint trenes til å være hjemme alene i 7 timer, det handler om oppdragelse fra valpen er liten. Selv er jeg dårlig på å sette igjen valpen når vi drar steder, så hun er ofte med oss. Men det går på meg å ikke hunden vår, hun kan fint være hjemme alene noen timer uten oss 🙂

    10. Hehe, morsomt når folk som ikke har barn skal sammenligne det med å ha barn med hund. Henger ikke på grep. Vent noen år så skal du se at det er absolutt ikke det samme, i det hele tatt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg