Er det sånn det skal være??

Å herregud. 11 timer med søvn tok det før jeg følte meg normal igjen i dag. Altså, er det virkelig sånn det skal være? Må jeg sove halve døgnet for å føle meg som et normalt menneske?

Aff, jeg skulle ønske jeg kunne si at gårsdagen var et engangstilfelle, og at jeg sjeldent hadde slike dager. Men det kan jeg dessverre ikke. Så altfor ofte har jeg slike dager hvor jeg etter bare noen få timer med jobb stuper ned i sofaen av utmattelse.

Kjenner det er så frustrende at det skal være sånn når jeg kun er 23 år gammel liksom..! Men uansett, tusen takk for veldig mange godt råd og tips. Skal absolutt komme meg til en lege og få sjekket både stoffskifte, jernmangel og alle mulige ting. Får virkelig håpe at det er noe så “enkelt” som jernmangel eller B12 (som jeg har hatt før). For det kan kureres med litt sprøyter. Håper bare ikke det er noe mer alvorlig som ME eller andre utmattelsessykdommer..

 

19 kommentarer
    1. Du sitter jo inne mesteparten av dagen, og da er det ikke sjelden man blir sliten osv. rutiner, komme seg ut osv er viktig! det kan være dårlig luft i huset deres, tørr luft, du kan være allergisk mot hunden etc.

    2. Kunne du skrevet et innlegg om dine tips når det kommer til å starte en blogg og hvordan få den til å vokse og få lesere uten clickbait innlegg? Hvordan har du alltid noe å skrive om som er spennende for folk å lese?
      Jeg kan ikke telle på en hånd hvor mange ganger jeg har blogget og sluttet og startet igjen fordi jeg til slutt ikke har noe å skrive om lenger og ikke får inn masse lesere, så jeg mister litt inspirasjonen. Hadde satt pris om et sånt innlegg 🙂

    3. Helt enig med Malene over her! Du er superflink til å IKKE bruke dårlig clickbaits Stina, du er superdyktig til å skrive ekte overskrifter og bra innhold!

    4. Føler jeg lider av akkurat det samme ved å bli fort sliten og tappet for energi så burde vell komme meg til legen selv men ikke lett når man har skrekk for sprøyter og blodprøver.

    5. Hei Stina! Jeg håper det snart går oppover men jeg har Akk. Det samme som du har! Jeg kan fort bli veldig trøtt og utmattet og jeg gikk til en lege og fikk svar at jeg hadde jernmangel:( jeg fikk tabeletter og nå går det oppover.

    6. Hei❤ håper det ikke er alvorlig!! Kanskje det er et tegn på at du begynner å bli syk??🤔 så det var noen som skrev det var viktig å gå ut, å det er sant!!👀 elsker bloggen din klarer meg ikke uten!😁 PS: håper du svarer☺

    7. Så bra at du skal komme deg til legen! Det hjelper nok.
      Bare for å legge til litt mer i denne kommentaren så vil jeg si litt om min hendelse i fjor. Jeg er 17 år og går nå 2VGS. 1VGS følte jeg på at jeg var helt utslitt etter skoledagen. Jeg kom hjem og la meg til å sove, det var det jeg gjorde. Til slutt kollapset kroppen min i gymtimen. Jeg var rett og slett utmattet. Det viste seg at det var bare noe enkelt som jernmangel etter en legetime. Jeg føler meg mye friskere nå etter litt behandling. Så bare en legetime er veldig lurt!

    8. Hei! Eh, altså jeg er ikke noen lege eller noe sånt… men det kan faktisk være at du har litt lavt blodtrykk? Hvis moren din har det eller noen i din nærmeste familie har lavt blodtrykk kan det være grunnen… det er nemlig sån at du kan arve det veldig lett. Det er ikke farlig men du kan få “anfall” når har feks. har ligget i senga å sovet eller slappet av eller bare sittet i ro lenge. “anfallene” er ikke farlig men du kan fort bli svimmel og besvime… det beste er altså at du legger deg ned der og da! Du burde fortsatt sjekke med legen for sikkerhetens skyld

    9. Jeg manglet d vitamin, noe som førte til at jeg ikke orket noe. Jeg dro på skolen og da jeg kom hjem orket jeg ikke gjøre annent enn å sove. Sånn jeg merket at jeg burde dra til legen var at jeg begynte å miste hår. I dusjen dro jeg ofte ut store floker, så hvis du også gjør det kan det være d vitamin mangel.
      Uansett burde du gå til legen. God bedring, Stina!

    10. Krysser fingrene! Mamma har ME, og jeg unner deg virkelig IKKE det! Håper det bare er litt jern mangel<3 Hold oss oppdatert!:)

    11. +10000 Lina
      Not saying blogging is effortless but compared to a normal job with a boss and with its requirements and deadlines…. ha

    12. Er nok ikke noe farlig. Hender noen ganger til meg også, men det går bort etter at jeg har fått sovet litt så går det over. Slike ting hender om man foreksempel er mye stressa og utslitt. Tror du trenger å få slappe av litt mer, ta litt mer fritid for deg selv. Det går nok over skal du se❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg