HVA ER GALT MED MEG?!

Hva er galt med meg?.. Uff. Jeg blir så sliten. Vel, la meg forklare.

I dag hadde jeg veldig mye å gjøre, så jeg hadde planlang til den minste detalj hvordan jeg skulle komme igjennom dagen og få alt gjort. Jeg stod opp klokken 8, og etter jeg hadde spist frokost med Per Fredrik og Chloe så gikk jeg rett på dagens første arbeidsoppgave, nemlig å lage en video til dere. Videoen krevde mye forarbeid så jeg fikk ikke startet å filme før klokken 13, og etter mye prøving og feiling var jeg ferdig ca tre time etter. 

Når jeg endelig, etter en hel halv dag med jobb var ferdig, så jeg at videoen ikke var slik jeg ville den skulle være, så jeg bestemte meg for å begynne på nytt og gjøre den bedre. Det som er greia med denne videoen er at jeg måtte putte et gigantisk bord inn i stua, rydde og sette opp kulisser og masse styr, så hele huset så helt bomba ut. Når jeg kom ut i stua og så alt jeg hadde lagt i den forrige videoen som ikke ble bra nok mistet jeg bare all energien min og ble helt motløs. 

Dette har skjedd mange ganger før også, og det er helt forferdelig slitsomt å leve med. Jeg ringte til kjæresten min Per Fredrik (som jobber i studioet sitt på andre siden av huset) og fortalte situasjonen. Når jeg hadde fortalt ham alt sammen så sa han at jeg burde legge meg ned å slappe av litt fordi jeg så så sliten ut. Jeg sovnet momentant, og våknet nå, mange timer senere, og føler på alt jeg skulle rukket i dag, og på at at ingenting ble gjort.

Hva er galt med meg? Er det meningen at en jente på 23 år skal bli så utslitt etter 6 timers jobbing? Ikke vet jeg, men jeg er fortsatt sliten, så dette blir nok det eneste innlegget i dag. Heldigvis ryddet Per Fredrik opp i alt rotet og vasket huset så jeg kan starte på blanke ark i morgen. Ha en fin kveld dere, Jeg håper ikke det er noen av dere som har det sånn her, men hvis noen har det som meg så legg gjerne igjen en kommentar, så kanskje jeg blir litt klokere

 

45 kommentarer
    1. anonym: kommentaren din er tragisk. Er ikke rart barn mobber på nett når voksne folk holder på sånn der. Blogg og lignende er like mye arbeid og er en jobb akkurat som andre yrker. Du er nok bare sjalu fordi hun tjener mer og har et mer suksessfult, lykkelig liv enn deg.

    2. Det kan faktisk være værre å bli psykisk sliten enn fysisk sliten til deg som kommenterte oppom her.

    3. Er nok normalt å ha perioder hvor man er mer sliten, og det skal ikke så mye til. Stress og negativitet kan nok ha litt å gjøre med hvorfor du er så sliten kanskje?
      Tror nok ikke det er noe alvorlig. Stor klem <3

    4. Kjære Stina, du må ikkje alltid prestera. Det er lov å vera sliten og trøtt. Det må ikkje vera den store grunnen som tar alle av bana, det er god nok grunn berre å vera trøtt og lei. Lag deg ein kopp tee og noko deilig snack, så legger du deg under dyna og slapper av med Chloe og Per Fredrik. Alt kjem til å ordna seg. Morgondagen blir ok bedre skal du sjå…<3

    5. Sliter med det samme selv, bare jeg går på skole da… Det tar 10 timer fra jeg går ut døra om morgenen til jeg kommer hjem igjen, og da er det liksom meningen man skal gjøre lekser, øve på prøver osv… Jeg er ganske utslitt til tider for å si det sånn…

    6. Eg blir veldig fort sliten, så kjenner meg igjen her. Men eg håper du blir bedre imårra❤ god bedring ❤

    7. Kan være lavt stoffskifte om du er mye trøtt og sliten. Har selv lavt stoffskifte. Ble veldig fort sliten å var trøtt hele dagen. Etter begynt med tabeleter er jeg sjelden trøtt å har mye energi. Så kan være lurt å ta en sjekk hos legen! Kan også være vitanim mangel. Håper du finner ut hva som er årsaken.

    8. Jeg har det ofte sånn og da pleier jeg å sette meg ned spise litt og drikke og så legger jeg meg gjerne på sofaen å slapper av…lenge,
      Før jeg hører på rolig musikk.
      PS uansett hvordan videoene dine blir synes jeg de er bra uansett.:)

    9. Hei Stina:)
      Jeg er en jente på 15 år som helt siden starten av åttendeklasse har vært alt for opptatt med karakterer osv. Første del av åttende kom jeg ut av skolen med et snitt på 4,6 som jeg syntes var UDUGELIG!! Jeg var nødt til å forbedre meg, og klarte å komme opp til 5,0 i slutten av året. Men jeg var enda ikke fornøyd…
      I første delen av niende kom jeg ut av skolen med snittet 4,8 og kunne ikke vært mer skuffet. Så neste halvår jobbet jeg livet av meg for å få et bedre snitt. Med min egen hest å ta vare på som tar omtrendt 20-24 timer av uka mi ble dette vanskelig.
      På skolen en dag mistet jeg følelsen i halve kroppen, glemte hvem jeg var, hvem mamma var og klarte ikke å snakke. Jeg ble lagt inn på sykehus for mulig hjerneslag! Det var heldighvis bare migrene, men det kunne gått virkelig ille! Det skulle vise seg å være verdt det siden jeg fikk et snitt på 5,1. Dessverre er jeg enda ikke fornøyd, men er nødt til å roe ned, ellers kan jeg skade meg selv hardt.
      Jeg skjønner hvordan du har det! Å være overarbeitet er virkelig helt jævelig!! Håper du blir bedre!
      Hjertelig hilsen Amalie, 15 år<3

    10. Du er ikke alene❤️ Mamma stresser rundt hele tiden,har ikke gjort ditt og ikke rakk jeg datt, jeg har ikke fått forbredet meg til presentasjonen for studentene og ikke har jeg svrt på mailene.. osv☹️ Skulle ønske hun kunne slappe av noen ganger💜 Slapp av i kveld og tøm hodet:-) kanskje prøve litt yoga? Det roer aller meg ned😌 Klem fra meg!(ps har du åpna kommentarfelt igjen?)

    11. Jeg har hatt det sånn siden jeg var 22.
      Det var helt grusomt når jeg jobba den siste tiden – jeg visste ikke om jeg kom til å overleve en enkel vakt og var alltid klar for å dra hjem. Mitt råd er å si fra til legen så fort som mulig. Jeg hadde alltid egne forklaringer på det og nå angrer jeg at jeg ikke søkte hjelp tidlig for det føles ut som om jeg starter på scratch her i livet…
      Ta vare og lykke til Stina! Jeg håper alt ordner seg for deg! 🙂

    12. Ps, en venn av meg har en sykdom som er arvelig, den gjør at du nesten ikke orker å gjøre noe og bare går rundt helt slapp, ta en tur til legen og sjekk for sikkerhetskyld❤️

    13. Slit slit slit…… Dette er ikke til innlegget ditt men oi!
      Vi jenter sliter oss ut dagen lang men guttene er
      Ser jo oss nesten ikke vi damer/jenter kan ha et hardt liv!!:(:
      Men tenk på alt det fine vi kan gjøre også så mye fint i live
      Elskert innlegget ditt<3
      SMASK!<3 fra Malin Louise

    14. Det kan være at du ikke får i deg nokk av noen proteiner eller vitaminer, slet selv med dette og gikk til legen. Da fikk jeg tabelletter som jeg skulle ta. Det skulle visst hjelpe veldig:) så anbefaler å dra til lege og ta en blodprøve for å se om noe er galt:) hvis det blir for ille kan man faktisk bli veldig syk<3 Håper du finner problemet og blir bra igjen:)

    15. Heisann hørtes ikke bra ut. Men du et annet spørsmål det har ikke noe med dette og gjøre. Men jeg lurte på en ting angående eBay? For jeg skal bestille, jeg har lagt alt i korga og var klar til å betale så kom det opp denne beskjeden her ” this seller didn’t include shipping costs to your location. Pleas contact the seller og change” dette sto da på alle tingene jeg hadde lagt i handle korga. Det var da snakk om 15 ting. Så kontakta jeg selgeren på sånn melling som vi kunne sende til ham, men ingen svar har kommet. Kan det bety at dem ikke kan sende det til Norge? Men jeg fant en adresse som jeg kom frem til en ting på eBay, det var en ting som du hadde laget link til, men kossen fikk du det til Norge og ikke jeg? Altså nå vet ikke jeg om det er det, det betyr. Om du vet noe om det så vær så snill og svar meg.

    16. Tror du at du har ME? En veldig, veldig nær slektning av meg har det. Vil ikke gå innpå hvem, men jeg vet hvordan det er å ha ME i hvertfall.. Det er ikke noe gøy :/
      Helst svar på denne kommentaren<3

    17. Håper du blir bedre i morra.❤️ Blogg og YouTube er mye mer arbeid enn de fleste tror. Elsker å se på videoene dine og bloggen,du er kjempe flink i det du gjør.😎

    18. Det er absolutt ikke unormalt å ha en sånn dag i ny og ne, og jeg misunner dere så veldig. Jeg har blitt utredet for utmattelsessyndrom, så dagene går for det meste til skole, også rett hjem å sove. Ikke føl på alt du skal ha gjort. Lytt til kroppen din, og ta en dag av, også kommer du tilbake sterkere. Husk at mye stress fører til at du blir sliten, så lytt til signalene kroppen din viser. Ta deg en dag fri, gå deg en fin tur, ta med deg dyna i sofaen, med et fruktfat eller godteri og se på serier. Unn deg noen timer med hjemmespa eller ta med deg PF på Farris bad i Larvik og unn dere en fin spa-opplevelse, og koble deg av internett. Jeg merker hvertfall veldig på det behovet for å hele tiden være pålogget og å dokumentere ting jeg gjør, så derfor prøver jeg å logge helt ut av alt og bare slappe helt av. Jeg må rett og slett øve meg på å koble ut og å gi slipp på avhengigheten min for å alltid være pålogget. Husk at om noe er dødsviktig, så ringer de. Og det var mine tips til å få igjen krefter. Husk at du står på hele tiden og gjør en fabelaktiv jobb, og du har godt av litt fri i ny og ne. Prøv å skille jobben litt fra fritiden din, for alle trenger å koble ut i blant. Stoor klem fra meg

    19. Stina, du er virkelig ikke den ensete. Jeg er en jente på 13år og sliter veldig med dette etter skolen og i helgene. Har hatt angst i snart et år og mister motet veldig lett. Jeg har egentlig veldig mye å gjøre, men ender bare opp med å få anfall eller sove. Kroppen min reagerer veldig når jeg får anfall så jeg holder nesten på med å besvime, dette har egentlig ikke noe å gjøre med innlegget, men ville bare få det ut.
      Jeg synes det er helt greit at du ikke alltid legger ut så mye. Jeg synes du virkelig fortjener å slappe av siden du jobber så hardt med bloggen.
      I tillegg så vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din, jeg synes du er syyykt pen og du er en av forbildene mine. Jeg støtter deg 110% uansett hva du gjør. Håper du har en fin dag videre.

    20. Hei Stina!
      Huff da det høres ikke ut som det var din dag i dag.
      Men slapp av alle har det sånn en gang i blant.
      Du gjør en kjempe bra jobb med bloggen og alle tror jeg forstår hvordan du har det.
      Ta deg en pause og slapp av med Chloé og Per Fredrik med litt godteri eller noe godt.
      Det kan du unne deg selv akkurat nå. Foresten elsker❤️ Bloggen din sjekker den flere ganger om dagen hvær dag.
      Hilsen Anna

    21. Jeg er 26 år.. Jeg er ganske trøtt etter en tidligvakt på jobb, forsåvidt sein og nattevakter og.
      Når man går hele dagen har nesten ikke pauser. Rydder hjelper de gamle, papirarb, osv. Ja da kam eg være trøtt etter jobb.

    22. Jeg har ME, så mangel på energi kjenner jeg på hele tiden. Sliter med å akseptere diagnosen min, da det er en utrolig tøff hverdag.
      Jeg vil råde deg til å ta det med ro! Du er så flink i det du gjør, Stina! Ta hensyn til deg selv og husk at det du gjør er bra nok! 🙂 Ta vare på formen og energien. Legg inn litt hvile og egentid. Vi mennesker kan ikke gå på høytgir hele tiden. Ta vare på deg selv og vært fornøyd med det du får til! Sender deg en stor klem<3

    23. Jeg synes synd på deg Stina. God bedring og jeg elsker videoene dine. Jeg skjønner at du blir sliten av mye jobb, Har det helt ligt av og til. Og jeg sovner også
      på sofaen. Jeg synes du er flink til og holde ut.

    24. Vet veldig godt hvordan det er. Hatt ME siden jeg var 13-år(21nå), unner ingen å ha det slik, håper du blir bedre Stina 🙂

    25. Hei!
      det jeg skal spørre om har kanskje ikke noe med dette her å gjøre!
      men kunne du kanskje skrevet litt om hvordan man kan få tilbake følelser for en gutt, eller litt ting om kjærlighet i ung alder? hvordan det er å miste følelser, hvordan det er å gå fra en du har vært sammen med lenge osv?
      kanskje det hadde vært et tips til neste innlegg?
      prøvde å kontakte deg men jeg fant ikke noe mail eller noe så da får jeg skrive her.

    26. Ikke unormalt å være ekstra sliten på høsten 🙂
      Ikke slit deg ut, du gjør en fantastisk jobb. Og har bare intrisante innlegg.
      Men du, kanskje du er gravid? 😉

    27. Jeg går mitt andre år som videregående-elev på musikklinja. Jeg har gode karakterer, er i fin fysisk form, har gode venner og trives med det jeg driver med. I dag hadde jeg sangtime, og sangtimene bruker jeg vanligvis å naile. Men allerede før første timen, så har jeg følt meg som dritt (uten å vite hvorfor), og skjønte at dette kom til å bli en sånn dag der jeg ikke kom til å naile noe som helst. Så midt i sangtimen, foran sanglæreren og alt, med notestativet foran meg, med sanglæreren som ventet på at jeg skulle synge, så fikk jeg et lite sammenbrudd. Jeg begynte å gråte rett foran sanglæreren, og det har aldri skjedd før. Sangtimene mine foregår alltid på ettermiddager etter skoletid, og i dag var visst en sånn dag der denne ekstra skoletimen ble for mye for meg. Jeg forklarte situasjonen for sanglæreren min, og sa i fra til henne at jeg trengte en pause. Det godtok hun, og ønsket meg god bedring da jeg gikk ut døren. Da jeg kom hjem ga jeg mamma en klem, auset litt middag til meg selv i en liten skål, og gikk og satt meg i stua foran TVen med skåla på fanget. Resten av kvelden ble brukt til å bare høre på musikk og chille. Skulle egentlig gjøre litt lekser i kveld, slik som jeg vanligvis pleier, men jeg var rett og slett for sliten i dag, så jeg valgte å hensyn til meg selv i stedet. Og jeg skammer meg ikke 🙂 Av og til så får man sånne dager, og det er helt ok, og helt menneskelig også. Og jeg vet at i morgen så blir jeg å føle meg bedre <3 Oi dette ble visst veldig langt, men poenget er at jeg vil du skal vite at det er ingenting galt med deg, for sånn som du følte deg i dag viser bare at du er et menneske, og vi mennesker har jo den fantastiske evnen at vi kan føle både det ene og det andre, og det er helt ok 😀 (Ellers hadde vi jo vært følelsesløse roboter alle sammen)

    28. Jernmangel kanskje, jenter/kvinner mister jern under mensen. Kan også komme av at du har jobbet i flere timer og ikke fikk noe igjen for det. Det med at videoen ikke vart slik du tenkte liksom.

    29. Hey Stina! I had a very similar problem. After 12 hours of sleep, I would still feel unrested and very drained after little activity. I went and got my blood tested and It ended up being hyperthyroidism. I was always very hungry but could not gain any weight or muscle as well and was tiny like you are. I took medicine for a little bit and it helped a lot. Once I finally started feeling normal, I was able to keep it under control with a healthy diet and work out habits 🙂

    30. Det er HELT normalt. Noen dager er man så sliten at man nesten ikke orker noen ting. Hadde influensa i 1 uke for nesten et år siden. Jeg orket INGENTING. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg trudde jeg kom til å død. Og etter det så var jeg ganske sliten så jeg slappet bare av og fikk bekk restene fra influensa. Det er HELT normalt så ikke bekymre deg. Som jeg skrev Istad. Noen dager er man mer slite. Enn andre dager. Tips til hvordan videoer du kan lage: Noe enkelt god mat. F eks vaffel omelett. 2 posjoner oppskrift:
      4 egg
      2 spiseskjeer revet ost
      Litt smør.
      Først så knekker du eggene. Også visper du eggene sammen med en gaffel i en bolle. Så river du ost og måler med en ss(spiseskje). Så tar du osten du trenger oppi bollen med egg, også visper du den sammen. Så steker du dem i en vaffel-steker. Til dem er gyldenbrune. Du kan teste med lit urter, tomater, skinke, osv. Anbefales om du er litt små sulten eller trenger litt mere energi. Godt med Appelsin juice eller melk ved siden av.

    31. Husk at du ikke alltid må prestere, Stina! Det her helt lov til å ta seg en fridag eller to når du hver eneste dag leverer her inne. Du er superflink og bra nok akkurat som du er og det synes jeg du skal huske på neste gang noe lignende skjer <3 håper du får en bedre dag i morgen!

    32. Det er ikke noe galt med deg Stina! Det er normalt❤ jeg så det var mange som skrev “spis litt godteri” men nei. Det hjelper ikke!!! Sunn mat er mye bedre en å sitte å spise godteri… så lag deg en god sunn salat eller noe kjøtt (eller frukt) håper du blir bedre! Du er den beste bloggeren i hele verden! Det går bra at du bare skriver et kort innlegg eller ikke skrive noe innlegg i det hele tatt!! Ja jeg elsker å lese bloggen din hver dag, det gjør sikkert mange andre også. Men du er bare et vanlig menneske som alle andre!!! PS: god bedring❤❤❤❤❤

    33. Nå skal du høre; det har seg slik at man blir MYE trøttere av å være hjemme og ikke ha særlig mange inntrykk rundt seg og lite luft, enn å f.eks gå på jobb, være i bevegelse, møte andre mennesker osv. Ja sistnevnte gjør deg også veldig sliten, man orker sjeldent mye etter en lang dag på jobb, men persoling er det lite som gjør meg mer trett enn å kun være hjemme. Husker jeg sov til kl 12 på en fridag engang og forventa å ha såå mye energi, men rundt middagstid var jeg så sliten at jeg måtte legge meg ned på sofaen og sove i minst to timer. Merkelig det der! Konklusjonen er at man blir trøtt på en helt annen måte av å være hjemme! Litt sånn tung i hodet. Kanskje en luftetur ville hjelpt på?

    34. Føler med deg! Jeg jobber ikke til vanlig. Men bare å gjøre husarbeid og viktige ting gjør meg helt utslitt.. Du er ikke alene.. Du burde dra til legen å ta evt noen blodprøver kanskje du mangler jern eller D vitaminer .. Det å blogge er jo tungt tungt arbeid , for de som mener Blogging er tull å ikke noe arbeid kan ta seg en bolle! Bra du har en kjæreste som hjelper til når du trenger det 🙂

    35. Ett tips: Ikke ha så ekstreme og umenneskelige krav til deg selv og alt rundt deg. Det går bare ikke ann i lengden skjønner du…

    36. Stina, du e nok ikkje den eneste som har d sånn :p
      Eg ha nyli fått påvist at eg har noe som heite hypermobilitetsyndrom, Før du/dåkk som ikkje veit ka dt er, så går d utover leddene, kroppen, smærta, trøtthet, slitenhet åsv.. Dt e mye som ligg bak den sykdommen som gjør at dagan mine e vanskelige..
      Eg kan jobb ca 30 min i jobb, å etter dt så e eg sliten. Men som eg ha gjort dt siste åre, så har eg pressa meg te å jobb 2-3-4 tima om dagaen. Og komment heim, lagt mæ i senga, å blitt liggenede der te dagen etterpå.
      Men nok om meg, men æ ville bære sei d at du e faktisk sterk som klara å jobb etter at du ha vært sliten… BTW!! Eg ELSKA bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg