80 venner mindre

Jeg fatter virkelig ikke at medlemstallene på “Mannegruppa Ottar” fortsatt er så høye. Det siste døgnet har det jo økt også. Altså, hvem melder seg frivillig inn i et gruppe der det er så ekstrem mannsjovenisme og der de tuller med incest, barneovergrep, krybbedød og seksuelt trakasserer flere jenter. Altså, hvaaaa faen? 

For et par dager siden gikk jeg inn på gruppa for å se om noen jeg var venn med var medlem, og jeg fikk litt av et sjokk. Jeg hadde over 80 venner som var medlem der. At så mange jeg kjenner kan være medlem av en så forkastelig gruppe gjør meg kvalm. 

Nå aner ikke jeg om noen av de har skrevet noe i den gruppen. Men bare det å være medlem er nok. Når man er medlem av en slik jævlig gruppe så betyr det at man støtter gruppen, og dens utsagn. Så vet dere hva jeg gjorde? Jeg slettet like greit samtlige av de som jeg var venn med, som var medlem der. Er det en ting jeg virkelig ikke tolererer, er det slike holdninger mot kvinner. Og mennesker som støtter dette, vil jeg holde meg så langt unna som overhodet mulig. 

Og folkens; jeg oppfordrer dere til å gjøre det samme. At mennesker holder på sånn som denne gruppen er så langt ifra ok som overhodet mulig, og det er viktig at vi sier stopp!

 

40 kommentarer
    1. Men det er jo ikke dermed sagt at absolutt alle i den gruppa er idioter. Alle 30.000 er dermed ikke ekle perverser. Ikke dra alle over en kam:)

    2. Folk må jo få lov å kødde med hva de vil så lenge de ikke går direkte på enkeltpersoner. Men vis folk har lyst å kødde med voldtekt, incest osv… Så må de jo få lov, det er deres type humor. Dessuten,så er gruppen privat, så det er bare for de som vil.
      Mannegruppa Ottar samlet faktisk inn 100 000kr til kreftsyke Max, så de er jo ikke så ille.
      Men det er min mening.

    3. Folk må jo få lov å kødde med hva de vil så lenge de ikke går direkte på enkeltpersoner. Men vis folk har lyst å kødde med voldtekt, incest osv… Så må de jo få lov, det er deres type humor. Dessuten,så er gruppen privat, så det er bare for de som vil.
      Mannegruppa Ottar samlet faktisk inn 100 000kr til kreftsyke Max, så de er jo ikke så ille.

    4. Jeg er helt enig! Dette er ikke noe kødd! Disse folkene er fæle! Jeg snakket med mamma om de og hun fortalte meg om hva de hadde gjort. Jg snakket med venner i klassen om dette,noen av guttene synes dette var litt kult men fryktelig ekkelt og ufyselig. Jeg synes dette er helt forferdelig! Hvorfor vil folk gjøre dette og hvorfor slutter du ikke i gruppa? Vis jeg hadde venner som er medlem der ville jeg ha slettet de med en gang! Jeg synes synd på Sofie Elise! Jeg håper de mennen skjønner hva de har gjort og at de vil skjønne hva dette er for noe! Jeg håper noe ikke skjer med deg med alt dette og at de stenger ned gruppen! Jeg kan ikke tro at noen gjør sånt! Jeg er bare 13 og jeg skjønner at alt dette er så alvorlig at jeg ikke har sett noe lingnende! Etter dette vil jeg aldri la noen ta bilde av meg naken(Har aldri gjort det) men dette synes jeg fryktelig forferdelig! Jeg håper at folk slutter i denne gruppen og at folk ikke vil gå til den gruppen! Det må være grenser!

    5. Blir sykt irritert jeg også. Skal sjekke om jeg har noen fb venner som er med i gruppa og hvis jeg har det skal jeg slette alle dem. Btw jeg er en mann

    6. Jeg er så enig med deg, jeg tok en Ørjan Burøe og oppfordret de vennene jeg hadde i gruppen om å fjerne seg innen 24 timer, hadde de ikke gjort det så slettet jeg de. Hadde bare 5 stk der da, men det var 5 for mye, så 4 av de forsvant fra vennelisten min, mens en gikk ut av gruppen!

    7. Og ja det som har blitt gjort av trusler / hetsing / uthengning av enkelt personer er selvfølgelig helt forkastelig og de hendelsene burde bli anmeldt.

    8. Helt enig!
      Jeg blir kvalm bare av å tenke på at noen I det hele tatt gidder å være med!!
      Jeg skjønner ikke hva folk tenker med!
      Dette gjør meg virkelig sint😡

    9. Da vil jeg oppfordre alle til å aldri mer være inne på kvinneguiden og slette alle venner de kjenner som noen gang har skrevet der og. Det er MINST like ille det som skjer innpå der!!

    10. Det du må huske e at 10% av gruppen er “Slem”, For det er mange i gruppa som er “Snill”, Det var en kreftsyk gutt som fikk 100 000 på et døgn der inne for han ba om hjelp, Helt enig med dæ om at noen skal skjerpe seg, Ellers ha en fin helg 🙂 (Er ikke med i gruppen selv men hører fra folk som e dær inne)

    11. Sa til samboeren at det ikke blir noe på han før han melder seg ut, men han valgt faktisk å bli. Vil vel kanskje heller runke til bildene der inne, så ja, vet ikke helt hva jeg skal si…

    12. Lol. Jeg er jente og vurderte å prøve å melde meg inn selv, bare for å se hva som blir lagt ut. Det må jo være verdt å få med seg, skal man tro alt oppstyret som har vært rundt den. Anyway, jeg synes skikkelig synd på de jentene som har blitt hengt ut, og støtter overhode ikke dårlige holdninger mot kvinner selv om jeg er nysgjerrig.

    13. Helt enig med deg Stina! Bra gjort! Det finnes faktisk ikke noe humor rundt voldtekt eller rundt slike andre ting, og finner man humor i det så er det noe alvorlig galt med den personen. Det er IKKE innafor å tulle med sånne ting. Enig med deg; det betyr ikke noe om man er den som poster eller ikke, er man medlem så støtter man denne gruppa, og det er ikke ok.

    14. Hva som er sagt om gruppa er virkelig det kvalmeste jeg noen gang har hørt. Det å faktisk spøke og le om voldtekt, gjør meg dirkete kvalm. Selv har jeg opplevd at et bilde av meg i en uheldig situsasjon har blitt spredd, hvor exen min sendte et bilde til min nåværende kjæreste. Der og da, og nå i ettertid har jeg skammes. Så selv om bilde er kun blitt spredd til en person, føler jeg virkelig synd på Sofie Elise. Tenk om et bilde skulle vises til en hel verden? Takk Gud for at hu anmelder dem!! Men jeg må virkelig si, at etter jeg har lest innleggene i selve gruppa, ettersom kjæresten min er medlem, er den ikke så ille som de skal ha det til. De fæle innleggende er blitt slettet og det meste dreier seg egentlig om bil og typiske gutteting. Selv ble jeg veldig overrasket da jeg leste på siden deres, iogmed at jeg så får meg at alt skulle være dritt. Hva som er lagt ut på nyhetene er jeg selvfølgelig ekstremt imot, men den ser ut som at den blir bedre. Håper virkelig at gruppa kan bli en fin og bra gruppe som gutter og menn kan være medlem i, uten vitser om barn og overgrep.

    15. Jeg er enig med det du skriver. Fæl gruppe. Fikk lyst å sjekke sjæl om hvilke av vennene mine som er der inne…

    16. Sykt enig! Altså behandle folk på den måten det iriterer meg.
      Og tulle slik burde ikke vært lov.😤

    17. Uansett hvor tragisk gruppa er og lite greit mye av det skriver er, så betyr det ikke at alle der inne er sånn. Noen av mine kompiser er medlem, men jeg vet at de er medlem kun for å få med seg, fordi de er nysgjerrige. Jeg vet med sikkerhet de aldri kunne funnet på å gjøre noe så ille som det de gjør der inne. Jeg syna det er greit med noen “innsldere” der inne bare får å se hva som foregår.

    18. Hei Stine!
      Jeg syns dette var veldig unødvendig av deg.. og slette venner på facebook siden de er med i en teit mannegruppe.
      Har vært mye dumme ting postet på facebookb før. Bilder av døde barn, dyr osv. Jeg har sett dette, men ikke gjort mye. Mener du jeg støtter barne og dyredrap?
      Helt likt er det med mannegruppe, trenger ikke være at de har støtte det heller 🙂
      Jeg er stor fan av deg, og leser bloggen din, følger deg på snapchat, men dette innlegget gjorde at jeg mistet lysten å like deg så høyt som jeg gjorde……..

    19. Altså kjæresten min er medlem kun fordi han ville se hva som ble skrevet der. Vil ikke selv si at han støtter innholdet i gruppa av den grunn. Altså, han er 20 år, og driter vel i gruppa, det han heller skal ha et pluss for er at han faktisk tok kontant med enkelte mennesker som har barn, de holdt kjeft. Så noen burde faktisk få litt skryt også, ikke alle der er pervoer… Ellers så er jeg for så vidt enig!

    20. Du har tydeligvis en sort/hvitt holdning til menneskers moral/etikk. Mener du da også at alle som kjøper Dagbladet støtter alle leserinnleggene der? Mannegruppa Ottar er en motvekt til kvinnegruppa Ottar. Mannegruppa Ottar har ca 42000 medlemmer. Å påstå at en medlemsmasse på størrelse med antall innbyggere på Hamar, har forståelse for humor som lefler med incest og voldtekt, er mildt sagt urimelig. Joda, blandt 40.000 menn kan du sikkert finne noen titalls som finner dette morsomt. Men disse blir luket ut etterhvert. At de resterende aksepterer grisevitser og gleder seg over bilder av halvnakne damer, bør ikke være noen overaskelse. Hvis du skal blokkere alle menn med skitten fantasi, sitter du igjen ett par impotente gamlinger som facebook venner. Jeg har vært medlem av gruppa i over 2 år og har fortsatt ikke sett noen incesthumor(bare blitt referert til det via en annen blogger jeg ikke ønsker å si navnet på), eller humor om voldtekt. Med håp om at du tenker litt lenger enn det det du får ut av VG’s overskrifter og ingress!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg