Trening er mer enn bare utseendet

At det er viktig å ta vare på kroppen sin, er det ingen tvil om. Men i alt virrvarret av medier som forteller deg at du skal spise super avansert for at det skal være riktig, og at du kan gå ned x antall kilo på bare noen dager, kan man bli litt gal. Plutselig får trening og kosthold helt feil fokus, og man glemmer litt hva som faktisk er bra for kropp og sinn. 

Derfor vil jeg i dag gi dere noen tips til hvordan dere heller kan bruke mer sunn fornuft, og tenke helse, og ikke bare utseendet når det kommer til trening og kosthold. 

♥ Kast badevekta. En badevekt er så ekstremt dårlig på å fortelle deg hvordan du faktisk ser ut. Den klarer ikke skille mellom muskler, fett og vann. Så om man trener man kan fort bli veldig demotivert ved å se at man går opp i vekt, mens man faktisk går opp i muskelmasse. Tenk også på hvordan du føler deg når du går på badevekta. Står du igjen med masse selvtillit? Hvis ikke, kast den drittvekta en gang for alle.

♥ Ikke tenk at trening skal være enten eller. Å trene må ikke være at man drar på treningsstudioet og trener 2 timer 7 ganger i uka. Nei nei, så absolutt ikke! Trening kan være så mangt, og så lenge du bruker kroppen og blir svett er det opp til deg hvordan du definerer treningen din!

♥ Innse at god helse er noe av det viktigste du kan gi kroppen din. En sunn kropp, er en frisk og glad kropp. Tilfører du kroppen det den trenger av vitaminer, mineraler og proteiner, vil du merke stor forskjell på hvordan kroppen oppfører seg. Husk at det er ikke egoistisk å prioritere seg selv iblant! 

♥ Tenk at trening og kosthold skal være noe du gjør over lang tid. Så ikke sett deg som mål å gjøre noe du ikke kan klare over lengre tid. Ikke tenk “Fra og meg mandag skal jeg kutte ut alt usunt, og trene veldig mye”. Det fungerer som regel ikke i lengden. Gjør endringer litt og litt, og ikke tenk at fra mandag / nyttår / neste måned så skal alt endres. 

♥ Skei ut iblant. Selv gir jeg meg selv totalt fri fra alt av sunt på lørdager. Da er det godteri og junkfood all the way. Det gjør det mye enklere å styre unna godteri og junkfood i uka, siden jeg vet at på lørdag kan jeg skeie ut. I tillegg er det godt for sinnet å kunne skeie ut iblant, og føle at man ikke avgrenser sine egne matveier. 

Så folkens, husk at kroppen din fortjener riktig mat og trening. Men det er også veldig viktig å ikke henge seg altfor mye opp i ekstreme råd som blir tredd ned over hue ditt i alle medier! 

 

 

Følg meg på facebook for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg