Slik organiserer jeg sminken min!

For et par dager siden tok jeg en skikkelig opprydning i sminkeskuffen, og det trengtes for å si det sånn. Av en eller annen grunn blir det alltid altfor mye produkter liggende oppi der, og for ikke å snakke om hvor mye sminkerester som ligger klint utover skuffen. Så nå tok jeg en skikkelig opprydding og satt inn et par ekstra avdelere i skuffen, sånn at jeg fikk delt opp sminken skikkelig. 

Siden jeg vil tippe jeg ikke er den eneste som elsker å ha orden i sminkesakene, tenkte jeg å vise hvordan jeg organiserer sminken min. Dette er kun sminken jeg bruker til hverdags. Skuffeseksjonen som er bak meg på bildene, er der jeg har 539256 andre produkter som jeg har ekstra eller bare bruker iblant. 

Så fra venstre i første lille avdeling har jeg primer, concealer og finish spray. Alt som trengs for å legge et bra underlag, og en finish.

Deretter har jeg foundation og pudder. Som dere kan se legger jeg alt i den rekkefølgen jeg bruker det, fra venstre til høyre, så det går så fort og enkelt som mulig når jeg sminker meg. 

Deretter er det alt som trengs for å konturere ansiktet. Litt blush, solpudder, highlighter, osv. 

Så er det alt til øyne og øyenbryn. Her snakker vi maskara, eyeliner, dipbrow pomade, eyebrow gel, osv. 

Så er det alt jeg bruker til lepper. Her liker jeg å varierer utifra hvilke farger jeg vil bruke. Liquid to matte formulaen er den jeg absolutt liker best å bruke! 

Til slutt er det øyenskygger. 

Øverst i skuffen har jeg sminkefjerner, beauty blender, håndkrem og litt andre småting. 

 

Så det er sånn jeg organiserer sminken min. Kanskje litt organiseringsfreak om jeg tørr innrømme det. Men det er sånn jeg liker det! Da føler jeg liksom at jeg ikke kaster bort masse tid på å lete igjennom en sminkebag etter all mulig sminke. Sminkebordet og avdelerne er forresten fra IKEA om noen skulle lure! 

 

 

♥ Følg meg på facebook for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg