En jentes verste mareritt

I går opplevde jeg virkelig et av jenters største mareritt. Jeg hadde nettopp kommet ut av dusjen, og satt forran sminkebordet mens jeg fønet håret. Plutselig river det i håret mitt, og det lukter ekstremt brent.

Til min store skrekk ser jeg at en stor del av håret mitt har blitt revet inn i hårføneren, og jeg klarer heldigvis å reagere ekstremt kjapt med å dra ledningen til hårføneren ut av stikkkontakten. Panikken var stor da jeg så hvor mye av håret mitt som hadde blitt revet inn i hårføneren min, og det var helt umulig å rive det ut igjen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Heldigvis var Per Fredrik hjemme så han kom og hjalp meg. Først så det ut som at jeg faktisk måtte klippe av den delen av håret som satt fast. Siden hårføneren ikke kunne skrues opp. Men til vår store flaks hadde Per Fredrik et par dager tidligere kjøpt en sag som er til å sage over jern. Så han sagde igjennom hele hårføneren, og rivde opp motoren og fikk løsnet håret mitt. Thank god for at jeg er sammen med Macgyver sier jeg bare!

Når vi først fikk løs håret hadde det surret seg sammen til en stor dreadslokke, så jeg måtte sitte ganske lenge med kam og rettetang for å løsne den opp. Men heldigvis ordnet det seg, og jeg slapp å klippe av noe av håret mitt. Ah, det hadde vært helt grusomt! 

Så jenter; alltid sjekk at bakdelen på hårføneren sitter ekstremt godt på før du føner håret, for plutselig er det ditt hår som sitter fast og du må klippe det av!

 

 

Følg meg på facebook for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg

 

29 kommentarer
    1. Jenters verste mareritt? Du vet at man kan bli voldtatt, få uhelbredelig kreft, bli lam, havne i rullestol, miste de man er aller mest glad i? Vil si det er mer mareritt enn å miste litt hår…

    2. Du ødela (nesten) litt av ditt kinakjøpte hår som fint kan erstattes igjen. Du legger opp til mye hate når det ABSOLUTT verste som kan skje i din hverdag er at ditt plastikkhår setter seg fast i hårføneren..

    3. Det hørtes ille ut ja, men jeg vil påstå det er litt vel overfladisk og kalle det “en jentes verste mareritt”. Det er ganske mye verre som kan skje enn å nesten må klippe håret.

    4. Det skjedde med meg for noen måneder siden.. Den delen av håret som man kan klippe pannelugg av.. Så da ble det halvveis skrå pannelugg på meg.. På den ene siden.. Så nå gleder jeg meg bare til det vokser ut igjen helt.. Har jo kjempe langt naturlig hår fra før av.

    5. Ohhh god! Jentes verste mareritt? Hva hadde du sagt dersom du hadde ekte hår? Vær glad det var bare plastikk hår.

    6. Godt å se det gikk bra med håret ditt! <3 Tenk om hun jenta i India, Bangladesh eller Kina som faktisk går nesten skallet rundt for at du skal ha løshåret ditt i orden hadde følt seg om det gikk inn i din føner :O. Håper det ga nok penger til at familien hennes fikk en middag eller at hun kan gå på skole. Digget bloggen din før og leste den hver dag..men nå. Nei!

    7. Også er det i tillegg extensions.. du burde en gang i blandt sette ting litt i perspektiv. Jeg mister mye hår nå pga cellegift, og det suger. Går hardt utover selvtilliten. Unnskyld meg altså, men tenk på hvor heldig og priviligert du egentlig er.. Som det innlegget med ulemper ved å være venstrehendt som er gjort litt narr av på 730.no.. Jeg vil tørre og påstå at du har det ok:)

    8. stakkars deg. flaks det ikke var ditt hår, og at det kunne skjedd så uendelig mye verre ting med deg 😉

    9. Du var heldig som slapp og klippe av noko av hår!Eg måtte gjøre det en gang for eg brente håre mitt i et stearinlys!😁

    10. Hei, så bra det gikk fint med deg😍❤️ Har veldig slitt hår(brent) som ditt ble når det gikk inn i hårføneren😁 Lurer på hva jeg skal gjøre med det for at alt skal bli glatt og mykt.???

    11. Stakkars deg som fikk en liten floke i håret til ei kineser jente som faktisk MÅ klippe av alt håret for å få mat på bordet!! Mens du sitter og griner for at hårføneren din hadde en liten feil…stakkars de som faktisk mister håret av en grunn… jeg leste bloggen din før, og når jeg ser noe spennende du har lagt ut, vil jeg lese det. Men denne gangen har du virkelig ikke klart å lage et godt blogginnlegg…

    12. Dette var lite imponerende. Å litt vel overfladisk. Finnes så mye forferdelige ting som kan skje med en person.. Hvorfor kan du ikke heller slutte med det idiotiske extension greiene å være deg selv å ha ditt eget hår ? Mener ikke å være slem mot deg.. Bare ærlig.

    13. Saken er vel litt din egen feil at du føner for nærme, eller tar jeg feil nå? Men det hadde virket logisk om håret hadde klart å tuklet seg inn i motoren på den måten om føneren var for nærme…
      Men sånn kan skje med alle, bra du ikke måtte klippe vekk håret, men siden du bruker hair extention, så var vel ikke ditt ekte hår skadet? Lurte litt på det 🙂

    14. Hørtes ikke akk braut, bra det ordnet seg 🙂
      Har du lest h0peless.blogg.no, hvis du har hva syntes du om den?

    15. mareritt ja… hører at du har opplevd mye dritt i livet.
      uff det falske håret ditt måtte nesten klippes…

    16. Hva i alle dager feiler det folk? Hvor mye har dere å gjøre på fritiden egentlig? Herregud, jeg blir helt satt ut. Stina er ikke dum. “En jentes verste mareritt” er et UTTRYKK, en OVERFØRT BETYDNING, en OVERDRIVELSE som språklig virkemiddel. Har dere ikke hjernekapasitet nok til å ikke ta alt så veldig bokstavelig? Noen av dere er jo ute etter å “ta” henne, virker det som. Selvfølgelig forstår Stina, som virker som en utrolig sympatisk jente, at det å bli lam, få kreft, bli voldtatt er verre enn å feste håret i hårføneren. Hun er ikke dum i det hele tatt, det er dere som med vilje tar alt så bokstavelig, som er ute etter å finne feil og som netthetser som mangler en hjernecelle eller to. Jeg blir så provosert over dere troll at det nesten ikke er mulig. Hun fortalte bare en ting om SIN hverdag, på SIN blogg, men endte opp med en leksjon i “Kina-hår.” Jeg er rimelig sikker på at hun vet hvor håret hennes kommer fra, så det er sikkert ikke nødvendig å belære henne på noen som helst måte. Gå å gjør noe produktivt med livene deres – les en bok, gå dere en tur, ring en gammel venn – NOE som gir dere mer enn å sitte slik og taste bak mobilen.

    17. Hei har du tips til en bra balsam til tykt og langt hår? Og har du vært i Horten? Kjedelig det med hårføneren har ikke opplevd det noen gang men jeg regner med at det ikke er så gøy. Elsker bloggen din Stina❤💕

    18. Ikke ta alt så bokstavelig. Det er som Victoria sier, et språklig virkemidler. Dessuten må det gå an å klage over ting uten at folk skal begynne med “tenk på de som blir voldtatt” osv osv. Selvfølgelig er det synd på dem, men å få håret i hårføneren er kjipt ass (as?).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg