Kjøpe hund?

Gjett hva jeg sitter barnevakt for? En liten papillon hund! Per Fredrik og jeg har snakket en stund om at vi har lyst på et lite kjæledyr, og valget har vært litt mellom en katt eller en liten hund. Vi heller mest mot en liten hund, og helst da rasen Papillon siden de er så smarte og sporty, samtidig som de er bittesmå. Perfekt kombinasjon om du spør meg! Da kan man liksom ha med hunden rundt omkring, samtidig som man kan gå på ordentlige turer med den.

Siden ingen av oss har noe spesielt erfaring med rasen fra før av, har vi vært så heldig at vi har fått låne hunden til en venninne av Per Fredrik et par dager, så vi kan se om rasen er noe for oss. Og så langt er jeg veldig overbevist! Den som vi har lånt er veldig lydig og rolig, så den er superkoselig å passe. Til og med Per Fredrik som fra før av ikke var sååå glad i hunder, er helt oppslukt i den. Hehe! 

Tidligere i dag tok jeg med hunden ut på tur til et par strender som ligger rett utenfor Sandefjord sentrum. Det er jo så mye fine steder å gå tur her, så da ble det en times gåtur. Og selv om dette er en teacup fra rasen (altså, ekstra liten), klarte den kjempefint å gå på langtur, og den ville gjerne gått enda mer! Så det er veldig positivt for meg, siden jeg elsker å gå / jogge lange turer! 

Se så nydelig! Smelter helt jeg!

Så ja, vi er ikke helt sikre på om vi kommer til å kjøpe hund enda eller ikke, men jeg holder dere oppdatert underveis om vi skaffer oss en liten en! 

 

Følg meg på facebook for å se når jeg legger ut nye blogginnlegg

21 kommentarer
    1. Så spennende! 😀
      Jeg er jo hundemenneske til tusen 😉 Har enIrsk ulvehund (har som regel to om gangen, men venter fremdeles på valp, så er kun én i huset pr i dag) og en liten Chihuahua/papillon blanding 🙂 Flotte turvenner begge to, men hu lille har dessverre hofteproblemer, så hu får ikke de alt for lange turene lenger hor vi bare går og går- da prioriterer jeg heller en times tid i skogen slik at hu får litt nytte ut av turene sine 🙂

    2. Herlig liten tass 😊👍 Jeg har en liten frøken som er blanding mellom Chinese crested og Papillon 😊 Kos med hund,livet hadde vært stusselig uten 😊

    3. Hei. Jeg også syntes papillon er veldig fine, men jeg anbefaler de ikke. Kjenner en dame som har en og han er ikke særlig smart. Han bjeffer som en gal. Hver gang noen banker på er det som om trommehinnen min skal sprekke. Men selvfølgelig, det kan jo være at det er han som har fått dårlig oppdragelse. Ikke vet jeg.
      Elsker bloggen din btw. Stå på.

    4. Selv har jeg hund av rasen russisk toy, den rasen er sosial og er gjerne med på lange turer, du burde lese deg opp, og finne en som passer deres behov.

    5. Jeg har hatt hund, men har egentlig lyst på ny. Men da går nok jeg for en Shetland Sheepdog “Sheltie” Men er ikke der helt enda.. heeelt enda..

    6. JA!!!! Kjøp hund❣ jeg kjenner noen som har papillon❤han er sååå søt! De er kjempe lydige. Nesten alle sånne er ikke vanskelig å passe på. Det er smart å kjøpe den rasen hvis du skal ha hund!!!🖒

    7. JA!!!! Kjøp hund❤ jeg kjenner noen som har papillon❣ han er sååå søt! De er kjempe lydige. Nesten alle sånne er ikke vanskelig å passe på. Det er smart å kjøke den rasen hvis du skal ha hund!!!🖒

    8. Trur ikke du bør skaffe deg hund når du selv forteller hvor mye dere begge jobber.. En hund trenger mye oppmerksomhet og kjærlighet uansett hvor liten hunden er.

    9. Det er super kult at du vil kjøpe hund, men du burde se litt å om den har mye som må klippes eller er den lydig i seg selv.du burde rett og slett lese en del på rasen. jeg anbefaler en cavalier king Charles spaniel den har vært den mest populære hunden.den har nesten ingenting stell bortsett fra under potene og den er kjempe lydig i selve rasen , så den anbefaler jeg

    10. Eg berre tippe, men er rasen fransk. Fordi at papillon er “sommerfugl” på fransk. Nei, eg kan ikkje fransk og er ikkje hunde ekspert, men eg kan akkurat det ordet da…

    11. Awwww, så fin!
      Papillon har fått navnet sitt fra det franske ordet “sommerfugl” ja, fordi ørene deres er store og minner om sommerfugler. 🙂

    12. Til alle som sier Papillon ikke er bra og anbefaler andre raser;
      Papillon er en av de smarteste toy-hundene. De Trenger mye aktivitet og hjernetrim. med god oppdragelse kan den bli en super hund. (men slik er et med de fleste raser.) valper trenger mye tid, men siden de begge jobber hjemmefra(?) så kommer det nok til å gå helt fint! husk at valper sover 18-20 timer om dagen (bare ikke sammenhengende). og husk at de ikke kan taes med på langtur før der er 6 mnd + og ingen joggeturer før de er 2 år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg