Grunnen til at jeg blogger er..

/affiliatelink

Det finnes et uttrykk som heter “Hard work pays off”. At det stemmer, kan jeg med glede skrive under på. For bare 1,5 år siden bodde jeg i et lite kollektiv i Oslo, med 3 andre jenter jeg ikke kjente. I 7 måneder sov jeg på en madrass på gulvet, på et rom som kun var 9 kvm.  Har du noen gang målt opp hvor lite 9 kvm er? Det er ca like stort som et lite bad. Der sov, spiste og jobbet jeg.

Jeg var ikke hos noen bloggnettverk, så det å tjene penger på blogging var et slit. Jeg hadde ikke peiling på hva et blogginnlegg var verdt pengemessig. Og det å få sponsorer til å faktisk betale meg penger, og ikke bare en sjampo flaske var ikke bare-bare akkurat. 

Nå er det akkurat 1,5 år siden Side2 kom på banen, og ville ha meg som en av bloggerne dems. Jeg hadde tidligere blitt spurt av flere andre bloggnettverk om jeg ville gå over til de, men alltid takket nei. Da Side2 spurte derimot, svarte jeg ja med en gang. Det er uten tvil et av de beste valgene jeg har gjort i mitt liv. Side2 hjalp meg ekstremt mye med å tjene penger på bloggen, i tillegg til at de har fantastiske mennesker som jobber på bloggavdelingen som virkelig fikk meg til å føle at jeg ikke var alene om å jobbe med bloggen min.

Nå 1,5 år senere har ting endret seg mye. Jeg bor i et gigantisk nyoppusset hus på 200kvm med den fantastiske kjæresten min. Å eie et hus i en alder av 23 år er noe de færreste gjør, og jeg er så utrolig glad for at jeg har jobbet hardt i mange år som gjorde det mulig. Her i livet får man ingenting servert på et sølvfat, og det er så ekstremt viktig å vite. 

Kjole – HER
 

Selv om blogging kan se ut som en jobb som er piece of cake for de fleste, er det få som vet hvor mye jobb det ligger bak det. Det tar opp hele livet, og man har aldri en dag fri. Jeg jobbet med blogging i flere år uten å tjene en eneste krone på det. Og det tok lang tid før jeg kunne leve godt av det. Det var mange stunder der jeg ville gi opp.

Men jeg stod på og jobbet hardt. Fordi jeg elsker å blogge. Jeg elsker å skape innhold som forhåpentligvis gjør hverdagen deres bittelitt bedre. Som gjør at dere får sminketips, eller tips til nye matoppskrifter, eller rett og slett bare et sted å drømme seg bort i. 

Det er hele visjonen min med bloggen. Å skape et univers som alle jenter (og gutter) kan drømme seg bort i. Der man i et lite øyeblikk av dagen kan glemme hverdagens bekymringer, og drømme seg bort i overfladiske ting. 

 

25 kommentarer
    1. Kan du lage noen tips for å komme i gang med en blogg? Hvordan man burde gå frem for å etterhvert kunne tjene penger på det? Elsker bloggen din, du er den eneste bloggeren jeg føler er “ekte”. Stå på!

    2. Kan du snart ha meet&greet igjen?😍😭😭 har så lyst til å møte deg!!! Men hver gang har det hvert så langt unna😭😭😭 er en syyyyykt stor fan😭😭😭😭😭ELSKER DEG!!!💜💜💜😍😍 ha en fin lørdag 😍😍😍

    3. Spurte om dette på “ukens spørsmål” men spør igjen… Unnskyld… Liker du at fanbrukere tagger deg i editer osv.? Eller liker du ikke spam?? Jeg vil ikke tagge deg i så mange… For er redd du ikke vil like spammen😔❤️ Elsker deg så høyt 😍❤️ Ble så glad at jeg begynte å gråte når du likte bilde😭😍 Vil at du skal være glad, så lurer på om du vil at jeg skal tagge deg, eller ikke💜

    4. Med hardt arbeid kommer man langt her i livet, og du fortjener virkelig det du har oppnådd <3 Du er så flink! Hvis du har noen gode tips til oss andre på veien tas disse imot med stort takk 🙂 Ha en fantastisk lørdagskveld, Stina <3

    5. Hardt arbeid skal lønne seg, og jeg er glad på dine vegne at det gjorde det 😊
      Men jeg kan ikke la være å undre ( har ikke fulgt med på bloggen din såå lenge skjønner du)- på hvordan du tjente penger før du fikk penger for bloggen?
      Håper ikke det blir for personlig for deg, er bare nysgjerrig ☺️
      Fortsatt god helg!

    6. Elsker bloggen din💗
      Men jeg bare lurer på hva du skal gjøre hvis/når du slutter å blogge?
      Men jeg håper jo du blogger så lenge som mulig💗
      Fra en super stor fan Nathalie💗💗💗

    7. Etter at du flyttet til Sfj, synes jeg du har kommet med en del “skjult skryt” om man kan kalle det det. Du virker ikke like jordnær lenger som du gjorde før. Det er hele tiden “jeg har shoppet såå mye, har flere hundre plagg, jeg har gitt vekk/kastet såå mange klær, jeg lever såå godt av bloggen, huset til PF og meg, jeg har kjøpt ditten til huset, jeg har kjøpt datten, men det ble selvfølgelig med en god del mer enn hva jeg hadde tenkt” Osv osv. Dette har gjentatt seg fryktelig mye det siste halvåret, og det er litt leit å se, for du var ikke sånn før. Overfladisk føler jeg du har blitt, og det gjør meg trist for jeg likte deg veldig godt og synes du var en av få som ikke forandret deg. Dette er ment som konstruktiv kritikk, så jeg håper ikke du tar det til deg på en negativ måte, men at det er kanskje noe du tenker over 🙂 for du er egentlig en flott jente 🙂

    8. Du er en kjempe flink blogger❤️❤️Selv om mange tror at a blogge er å få ting på et sølvfat, de tar feil. Du jobber jo kjempe hard❤️Elsker bloggen din😘❤️😍

    9. Det jeg tror Cecilie og Tina mener at at de er sjalu på at du har jobbet så hardt så du kan leve av det! De skjønner ikke at du har tjent penger på blogging, og ekstrapengene kan du bruke på det du vil 🙂 du er alt annet enn overfladisk, det er dine klær og penger! Du bestemmer! Håper dere to leser denne kommentaren :))

    10. Holy, er du klar over hvor mye du trenger en utadannelse for aa leve videre i livet? majoriteten i Norge kan sette seg i gjeld til de er 40, ogsaa skaffe seg et lite hus i Sandefjord…

    11. Ingrid: Å komme med sjalusiregla hver gang noen har en annen mening enn deg selv, vil man vel kalle relativt barnslig 🙂 men du får selvsagt ha din mening om det 🙂

    12. Den kommentaren din Ingrid gir jo egentlig lite mening. Skal jeg være sjalu for at jeg synes hun har blitt litt overfladisk de siste mnd? At Stina har jobbet for pengene sine som de fleste andre og at det er hennes penger har jo ingenting med saken å gjøre? :p Alle som ikke roser alle og enhver oppi skyene er ikke sjalu bare fordi de kommer med en konstruktiv melding 🙂 Men det er det ikke alle som forstår selvsagt og det er lov 🙂

    13. Jeg vil lese litt mer om mote! Klær!
      Også nå som folk starter på skole og jobb, kanskje litt mer sånne sunne snaks og matpakker😁

    14. Hei, jeg har så fryktelig lyst til å klippe lugg, men tør liksom ikke, fordi jeg er redd for at jeg vil angre! Hva het den nettsiden igjen? Den der du har skrevet om på noen inlegg? Der man kan se hvordan man ser ut med forskjellige frisyrer? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg