Hvor mye skal man bry seg?

Er det en ting jeg som blogger sliter en del med, så er det at jeg alltid må forholde meg til tusenvis av mennesker. Bare prøv å se for dere at dere hver eneste dag skulle fått hundrevis av kommentarer spredd utover bloggen, facebook, instagram, youtube, mailer, osv. Kommentarer med lange spørsmål, negativ drittslenging, folk som prøver å tråkke på dere, og selvfølgelig en god dose positive. 

Slik har jeg det hver eneste dag. Og for å være ærlig, blir jeg litt sprø av det til tider. Det er ikke det at jeg tar meg så nær av drittslengingen. For den pleier jeg som regel bare å prelle av meg.

Det er heller det at det alltid er så mange mennesker som skal fortelle meg sine meninger om alt med meg. Håret mitt, personligheten min, forholdet mellom Per Fredrik og meg, kroppen min, hvordan jeg skriver, hvordan jeg sminker meg, osv. Det blir rett og slett litt mye noen ganger. 

Nå for tiden kjenner jeg at jeg føler veldig på dette trykket. Om det er det jeg skal kalle det. Et trykk av mennesker som skal bry seg. Alt fra 12 år gamle skjønne jenter som forteller meg at de ser opp til meg, til 40 år gamle drittkjerringer på side2 facebook kommentarfelt som skriver om meg “Overdreven bruk av sminke ser mer tragisk ut enn pent. ser jo ut som en brunhåret plastikkdukke…trodde først d bare var en oversminket utstillingsdukke hos brio”. 

Jeg vet jeg har lagt opp til det selv, og at jeg må tåle at folk mener ting om meg siden jeg er en blogger. Men jeg prøver rett og slett bare å forklare litt hvordan jeg har det, og hva jeg tenker om det hele. 

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, annet enn å bare vise dere ting litt fra min side, og kanskje si litt til meg selv at jeg må gi mer faen i hva noen som helst måtte mene om meg, og kjøre mitt eget løp.

For hvis jeg fortsetter å bry meg om hva andre mener om meg, positivt eller negativt, kommer jeg bare til å bli helt skrullete til slutt! 

 

31 kommentarer
    1. Jeg er ingen blogger selv men skjønner godt hvordan du har det – jeg jobbet i butikk i noen år og det er nesten ufattelig hva folk tror det er greit å si. Ting som “åj har du lagt på deg nå?”, “Nei nå må du ikke gå ned mer i vekt, du er for tynn!”, “huh i dag har du ikke stylet deg som du pleier, er du syk??”, “ikke øyeskygge i dag? Ja nå så du mer human og mindre puledokke ut!” Osv. Alt dette var setninger folk daglig lirte av seg, mange ganger verre også. Jeg FATTER bare ikke hva som er poenget! Nei man trenger ikke bare å kommentere koselige lovey-dovey kommentarer men herregud – MÅ man i det hele tatt kommentere alt? Jeg syns faktisk det er like kleint når folk er sykt overstrømmende også. Jeg leser en del blogger, kommenterer en sjelden gang om det er noe jeg lurer på osv. Om det er noe jeg ikke liker så gjør jeg noe som heter “å gå videre uten å gidde å bli frekk”. Helt jævlig hvor idiotisk folk er blitt. Så føler virkelig med deg og håper du klarer å ikke la deg påvirke av voksne menneskers dumskap.

    2. Du må alltid vite at du er et forbilde til mangen(inkludert meg). Og at dei som slenger dritt er som regel bare misunnelige. Du er en bra person, med bra sminkelook💁Og bra meninger😄

    3. forstår at det blir litt mye, du håndterer det veldig bra da <3
      Kos deg masse videre i sommer
      elsker antrekket, hvor er toppen fra?

    4. Du må bare
      Vite at jeg +10k til syntes at du er
      Rå! Skjønner godt at det ikke alltid
      Like lett å ignorere alt driten
      Folk får seg til å si/skrive 😠 men
      På den siden imponerer du de fleste!
      Du er et forbilde for mange! Inkl
      Meg selv! (du har lært meg å ignorere
      Dritt stenging) du fortjener alt
      Godt!

    5. Må ærlig si jeg er utrolig imponert over deg! For meg som leser, virker du som en kjempe tøff jente som gjør alt for leserne/seerne sine og prøver å legge bort det negative. Jeg ser utrolig opp til deg, og når folk kommenterer utseende ditt så er det bare fordi disse menneskene er vokst opp i en annen tid, og vet ikke hva “pen” er den dag i dag. Du er helt nydelig som du er, så får de som mener det motsatte mene det selv.. Negative kommentarer kommer det heletiden, og sånn er det bare. Hva er vel en verden dersom alle mener det samme? Det ville vært utrolig kjedelig.
      Stå på Stina, for det du leverer er bra 🙂

    6. Jeg vet hvordan du har det på mange måter, er ingen stor eller kjent blogger selv, men får høre det meste å hørt det meste opp igjennom årene!
      Jeg syns du er tøff, å du er virkelig ett bra forbildet for mange, stå på for du er verdt mye mer enn de som slenger dritt. Tenk å måtte være 40 år å slenge dritt om yngre barn/ungdommer fordi de skal kunne føle seg bedre selv, er det rart unge lærer å mobbe? og vi vet akkurat hvor de lærer dette også!
      Kos deg masse videre denne søndagen å jeg ønsker deg en kjempe flott uke <3

    7. Du fortjener ikke annet en ros og gode tilbakemeldinger! Folk kan være så uenige som de vil med deg, men så lenge du er fornøyd med den personen du er, så er det det eneste som betyr noe. Du er kjempeflink!

    8. Du er et stort forbilde for meg og jeg synes du er pen, morsom og en bra person. Jeg er ikke blogger men kjønner hva du mener❤️
      Hilsen en jente som ser opp til deg!😍❤️

    9. Jeg blir så irritert og sjokkert på samme tid over enkelte mennesker der ute som må åpne kjeften sin å hakke ned på andre å spesielt når de som er eldre holder på slik, ikke rart det er mye mobbing til dags når voksne er like ille som de som er yngre, å fatter ikke at folk orker å bruke tid å energi på å slenge dritt til folk heller. Jeg mener at har man ikke positive ting å komme med så hold heller igjen kjeften sier nå jeg. Det er garantert sjalue dritt kjærringer der ute som holder på sånn, jeg syns du er sterk Stina! å du skal vite at du er ett flott menneske og jeg er en fast leser av bloggen din! du virker så god og snill, og liker veldig godt bloggen og videne dine på youtube! Bare drit i de møkka kjærringene, du er en herlig person å en kjempeflink blogger, å utrolig pen jente å har masse å være stolt over. 🙂

    10. Synes det er helt utrolig idiotisk at folk skal drive å kommentere negativt mot andre. Det er egentlig veldig trist. De mistrives så mye med seg selv at de bare må få andre til å føle seg dårlig også. Men bare husk alle vi positive som synes du er helt rå, og det er stort flertall på de som digger deg! <3 luv u, hilsen fast leser og fast fan 😀

    11. Du er mitt STORE forbilde!! Du inspirerer meg såååå mye Stina. Du må ikke ta deg nær av dritt fra andre, du er en fantastisk flink blogger, og youtuber.
      Elsker bloggen din sååå mye. Love U!

    12. Håper du leser denne kommentaren Stina, for jeg vil bare si at du er en helt fantastisk blogger og jente! Jeg har fulgt bloggen din i hvertfall 2 år nå, og jeg leser bloggen din hver dag. Jeg syns ikke at du oversminker deg og ser ut som “en plastikk dukke” eller noe slikt! Tvert imot syns jeg du sminker deg helt perfekt, verken for lite eller for mye sminke. Men som du sier, så må du jo lese alle disse fæle kommentarene fra folk opp i 40 års alderen, og fyfaen, de kan jo faktisk være verst (utrolig nok!) til å lirke av seg det ene og det andre. Mitt tips til deg er å bare prøve så godt du kan å ignorere alt det negative du leser om deg selv, og ta til deg det positive! Det er så mange lesere som ser opp til deg, digger bloggen din og deg – for akkurat den du er! Stå på!

    13. Keg synes du er kjempe pen, og i alle fall ikke oversminket utstillingsdukke <33
      Men jeg har et spørsmål til ukens spørsmål
      Kan du noen hang prøve å lage DIY video?

    14. Hei det har egentlig ikke noe med innlegge men jeg lurte på om du ikke ligger du videoer på lørdager lenger?😆

    15. Ikke bry deg om hva andre sier! du er en fantastisk person, og de som skriver dritt til deg er bare misunnelige, du skal vite at du er en utrolig bra person!<3<3 jeg ser opp til deg, og det kommer jeg alltid til å gjøre! stå på! god sommer<3<3

    16. Det sier mye om en person som driver med drittslenging. Hvis man har det bra med seg selv så har man ikke behov å trykke andre ned. Norge et av verdens rikeste land og kåret til et av verdens beste land å bo i. Jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra. Vi har så lite samhold her. Mye mobbing og janteloven hersker sterkt. Du er mer en smknken du bruker. Jeg ser forbi alt det overfladiske; for drt er bare en bitteliten del av alt du rommer:)

    17. Jeg her helt enig, Det er så mye mere vi kanskje ikke vet om deg. Du er et stort forbilde for meg. Der akkurat en person med alle di gode egenskapene som en person burde ha. Innleggene du skriver kan treffe en rett hjertet.

    18. Du har hjulpet så mange mennesker. Også meg. Før likte jeg ikke å trene, men nå elsker jeg det. Jeg går liksom å venter til neste treningsøkt. Jeg vil bare si tusen takk for motivasjonen du har gitt meg. Det hjalp virkelig.
      Også må du huske på det at alle er forskjellige. Og at du er utrolig unik.
      Er ikke mange som klarer å oppnå så store ting som deg.
      Stå på og ikke la noen eller noe komme i veien for deg<3

    19. Hei ! Eg er 41 å liker bloggen din veldig godt :)) Eg syns du har en sunn innstilling til livet, og eg pleier å bli glad av bildene dine. og god-stemningen som er på bloggen. Og at du viser at du blir litt sliten innimellom av kommentarer eller andre ting gjør deg bare ekte. Hurra for ekte mennesker. Og det ER lov å pynte seg, og gjøre det beste ut av hva ein har ;))))

    20. Jeg er 33 år og har vært mobbet siden barndommen. Til slutt bestemte jeg meg for å slutte med å tenke på hva andre syntes om meg, for alltid er det noen som tror det verste om en og tenker negativt om en. Det må man bare slutte å bry seg om. Det ble løsningen for meg. Det er bare å ignorere det og late som ingenting. For man blir lei av andres meninger hele tiden. Så selv om jeg blir fortsatt mobbet, så overser jeg det. Det er ikke stort annet man kan gjøre.

    21. Bra skrevet! Oppdaget videoene dine i går og abonnerer nå på videoene dine og føgler med på bloggen din. 😊. Håper du kan fortsette med denne jobben lenge. De som slenger dritt om deg kunne jo prøve å gjøre det bedre selv. Du har all grunn til å være stolt av deg selv og det du har oppnådd allerede i ung alder.😊
      Hilsen ei gammal kjerring på snart 40 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg