En bok jeg har fått dilla på

Det er sjelden at jeg får skikkelig dilla på en bok. Jeg tror vel kanskje at jeg har lest maks 3 bøker i hele mitt liv, rett og slett fordi de fleste bøker jeg finner er altfor kjedelige. Romantiske klissete bøker er liksom ikke noe for meg. Så da er jo nesten halve jenteseksjonen borte. Men bøker om business derimot. Det elsker jeg! For et par dager siden kjøpte jeg boken til Petter Stordalen “Jeg skal lære deg min hemmelighet”.

Han er jo en av norges aller rikeste og mest suksessfulle businessmenn, så han er definitivt mannen å lære av når det kommer til akkurat dette. Nå vet ikke jeg hvor interessant dette er for alle, men jeg vil tippe det er mange av dere det ute som har en liten grunder i magen, og da bør dere virkelig ta en titt på denne boken. Jeg begynte å lese den i dag, og er allerede helt oppslukt! Er allerede på side 87, så kommer nok til å lese igjennom denne ganske fort! 

Ekstra morsomt er det at han har skrevet ett stykke om bloggere, og den makten vi har. Noe mange kanskje tar for gitt, men som de virkelig burde se verdien i! 

Så folkens, om dere kjeder dere i helgen / ferien er dette absolutt en bok jeg vil anbefale dere! Om du har noen gode bøker å anbefale, er det bare å dele de i kommentarfeltet! Tar gjerne imot boktips! 

 

PS; Følg meg gjerne på facebook for daglige oppdateringer, HER. Og på snapchat “stinablogg” for glimt av hverdagen min!  

 

31 kommentarer
    1. Jeg elsker å lese, dessverre så er jeg en av dem som liker “romantiske, klissete bøker” og sånne ting, så kanskje ikke så mye jeg kan anbefale deg.. Haha.

    2. Jeg begynte på en bok i går kveld og nå er jeg på side 173, boken heter “idas dans” og er skrevet av Gunnhild corwin. Den handler om en kreftpasient og det er moren hennes som skriver (altså er Gunnhild corwin moren til kreftpasienten). Det er en veldig fin bok, den handler om hvordan en helt vanlig hverdag kan bli snudd av det man trodde bare var en forskjølelse. Siden boken er nøyaktig det som skjedde og ikke noe oppdiktet blir det veldig sterkt å lese.
      Noen andre bøker du burde lese er “saras nøkkel” av Tatiana de Rosnay, den handler om en jødisk jente som i et forsøk på å redde broren sin låser han inne i et skap. Hun blir ført bort av nazistene og handlingen forsetter med hvordan den 10 år gammle jenta skal redde broren sin. Den delen av boka foregår under andre verdenskrig, men det også en annen del som foregår i 2002, der en helt annminmelig dame kommer over den historien og knytter et veldig sterkt bånd til den.
      Du burde også lese “Barsakh”, “verdensredderne” og “de som ikke finnes” skrevet av Simon Stranger. Kort fortalt handler de om flyktninger, kyllingindustrien, klesindustrien osv.
      Elsker bloggen din og dine andre sosiale medier❤️
      Du er best Stina💕💕💕

    3. Maze runner og skyggejegerne er bøker som for ungdommer, men jeg tror kanskje du vil like dei (det er spenningsserier begge to).di er ikke typiske ungdomsbøker
      Og så bør du sjekke ut Jørn Lier Horst han er en veldig flink krimforfatter, han har vert etterforskningsleder så han lager det veldigt spennende

    4. Anniken Jørgensen (annijor) har en video med bokanbefalinger, jeg holder på å lese “Kunsten å høre hjerteslag” og klarer ikke legge den fra meg! Kjøpte også 3 andre bøker hun anbefalte og kan ikke vente med å lese dem! 🙂

    5. Var veldig lik deg på det området før, bøker var bare kjedelig. Men så fant jeg fantasy-sjangeren, og det var som om en helt ny verden åpnet seg opp for meg.
      Jeg er en av de som mener at når noen sier de ikke liker å lese bøker så er det fordi de ikke har funnet den typen bøker de liker, for det er så mye!

    6. Jeg leser rundt 90 – 100 bøker i året. Det går mest i horror, men liker å lese fra andre sjangere for å få mest mulig variasjon. Forfattere jeg vil gjerne anbefale av den mørke sjangeren er Stephen King, Mo Hayder, Harlan Coben, Dean Koontz,Joe Hill, bare for å nevne noen. Det er flere, men kan ikke komme på andre i farta.

    7. Så flott at du fant ei bok du liker! Jeg kan anbefale en heter “Fangirl”. Det er ikke en klissete romantisk bok, men handler om tvillinger som har vært “en halv av en duo” hele livet fram til de vokser opp og interesserer seg for forskjellige ting. Kan også anbefale ei bok som heter “All the bright places” på engelsk, eller hvis du vil lese den på norsk heter den “Dager med blå himmel”. Den er vel litt klissete, men ikke sånn som man ville tro. Starten er ganske treg, men når man først kommer inn i det, er den veldig bra.

    8. Har blogget om bøker i ti år, ti års jubileum i neste måned:) Ville prøve bloggformatet, men visste ikke hva jeg ville skrive om, for var sikker på at det ikke var interessant å lese om livet mitt for det er ikke så spennende, men det er kjekt å legge igjen meninger om bøkene man leser. Så da ble det bokblogg og det er kjekt å legge igjen meninger et sted:) Håper du kommer til å like lesing bedre etter hvert og at du kommer til å finne bøker du liker. Er en veldig kresen leser selv. Selv om man ikke liker alle bøkene man leser, så synes jeg det er gøy å utfordre seg selv også:)Og å lese bøker er ikke det dummeste å gjøre:)

    9. definitivt en kreim/thriller som heter “jeg er pilegrim”. den er drittjukk, rundt 800 sider, men så spennende at jeg har lest nesten hele på en uke.. kommer fra ei som kjeder seg bare av å se på omslagene til alle kjærlighetsromanene!

    10. Jeg elsker deg så mye stina 🙁
      Hvis du hadde svart på denne hadde
      Jeg blitt så glad, men jeg skjønner
      Hvis du egenylig ikke har noe å si
      Elsker deeg <3

    11. Eg anbefaler skamarensdoter og
      thrudge the looking glass.
      Dei er kjempe bra.
      Eg leser minst 50-70 bøker i året.
      Og foresten eg elsker deg og bloggen
      Din <3

    12. Boka til Stordalen var kjempe bra! Så forståelig at du har fått dilla på den!
      Vil anbefale boka “Bli best med mental trening”, som er skrevet av Erik Bertrand Larsen.
      Den er litt samme type som Stordalens bok, og omhandler “hvordan bli den beste versjonen av seg sjølv”.

    13. Du bør virkelig lese Faen ta skjebnen! Den er utrolig bra. Både spennende, trist, rørende og lærerik;)
      Virkelig til å anbefale!!

    14. Girl Online av Zoe Sugg handler om ein blogger og noen av problemene hennes i hverdagen og konflikter som skjer, verdt å sjekke ut😉❤️

    15. Er kommet halveis I boken “istvillingene” . Kan anbefales.
      Er veldig grei bok for alle over 16.
      Jeg er ikke så glad I å lese bøker men når jeg først finner en krim/spenninga bok leser jeg dem.

    16. Kjøpte en bok her om dagen som en 13 år gammel gutt som er autist har skrevet. Har ikke lest den ennå selv, men den virker veldig fin. “Hvorfor hopper jeg” heter den 🙂
      Ellers er også Idas dans, som nevnt over her, utrolig fin! Og “jeg tenker nok du skjønner det selv” er en veldig fin, men forferdelig bok. Handler om 8 år gamle Christoffer som blir mishandlet til døde.

    17. Jeg har lest begge bøkene til zoe zugg ( zoella ), jeg synes de er kjempebra, selv om jeg egentlig ikke er så gla i romaner og lignende:-)
      Jeg har også lest rundt 10 bøker i serien motganville, og de er fortsatt like spennende som de var da jeg begynte. Begge seriene anbefales virkelig på det sterkeste 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg