Ukens spørsmål #111

Syntes du ikke det var litt tidlig å begynne å se etter hus i januar når dere møttes i oktober?
– Vi ble sammen i september, og hadde allerede kjent hverandre i nesten et år. I tillegg visste vi at vi kom til å være sammen for alltid allerede fra første øyeblikk. Så for oss var det ikke tidlig å se på hus i januar. Men hvis man er i et forhold der man kanskje ikke er så sikre på hverandre som vi var, så hadde det nok vært tidlig å se på hus etter så “kort” tid. 


 

Når hele huset til deg og PF er ferdig, kan du ha en house tour video da?
– Det kan jeg ha! Tenkte å ha en der jeg viser hele huset, en der jeg viser litt nærmere på sminke- og kontorrommet, og en der jeg viser hele walk in closet rommet. Høres ikke det bra ut?

Ser du på skam?
– Jeg gjorde det! Men det var altfor spennende. Så jeg måtte rett og slett slutte å se på det, fordi jeg ble altfor hekta. Ble sittende å se på det mens jeg egentlig skulle jobbe. Hehe! 

 

Føler du litt på at andre i samme kull som deg er ferdig med bachelorutdanning når du selv ikke har startet? Synes du det er et press å ha bachelorutdanning i dagens samfunn?
– Nope. Jeg valgte å gå min egen vei, og det syns jeg er helt i orden. Jeg syns alle bør tørre å gå den veien de selv vil, om det er å ta en doktorgrad eller ingenting, så er det opp til den enkelte. 

 

Hva syntes du om “klikkhorene” og dems måte å skaffe lesere gjennom å lure dem?
– Jeg syns det blir litt teit. Altså, det er en ting å bruke spennende overskrifter, for å gjøre innlegget spennede for leserne. Men da må innlegget handle om det overskriften sier. For eksempel om jeg skriver “Jeg skulle på trening, du vil ikke tro hva som skjedde på veien dit!”. Da må det være at jeg så noe ekstremt, og ikke bare en søt hund liksom. Men personlig tror jeg de fleste begynner å gjennomskue de bloggerne som kun lurer leserne, og da kommer nok leserne til å gå lei og slutte å lese bloggene dems til slutt. Selv har jeg sluttet helt å lese blogger som kun driver med klikkhore overskrifter. 

 

Hei, jeg er ganske glad i langevipper og sminke har du noen vipper og anbefale?
– Jeg fikser vippene mine på Spa Miami som ligger i Oslo sentrum. De er veldig dyktige, så anbefaler deg å ta turen dit!

 

Når var det du fant ut at det var blogger du ville bli? Hva trodde du at du ville bli når du gikk på ungdomsskolen?
– Hmm.. Godt spørsmål! Begynte egentlig bare å blogge for morro skyld for 6 år siden, og med tiden ble det mer og mer seriøst. Men det var vel i løpet av det året som jeg egentlig skulle ha som “friår” etter vgs at jeg skjønte at det var bloggen jeg ville satse på. 

 

Siden du har hair extensions, sover du med flette hver natt og hvordan klarer du å holde det så fint?
– Jeg prøver å alltid sove med flette. Men jeg er altfor dårlig til å huske det. Men har et par triks, som jeg tenkte å skrive i et innlegg, så bare å følge med til uken. Skal prøve å få skrevet det da!

Hvor mange rom er det i huset tiI deg og Per Fredrik?
– Oi, nå må jeg telle! Huset er bygget på en flate, men i 2 deler. Der den ene delen som er hoveddelen er den der jeg har walk in closet og kontor. Mens i den andre delen har Per Fredrik studio, også har vi treningsrom og et lagerrom. Så totalt er det 2 kjøkken, 2 studiorom, 1 soverom, 1 treningsrom, 2 bad, 1 kontorrom, 1 walk in closet rom, 1 og 1 lagerrom. Så totalt er det 12 rom fordelt på 200 kvm. Så det er litt av en villa vi har kjøpt. Hehe! 

 

Kommer det før og etter bilder av huset?
– Jepp! Skal legge ut masse før og etter bilder så fort huset er ferdig!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Er det noe grunn for at dere har valgt å kjøpe tv i fra IKEA? mener å huske at jeg så på ett bilde av den at den var i fra IKEA. Ikke at det er noe i veien med det men bare nysgjerrig 🙂 hadde vell sett for meg at dere kom til å kjøpe det beste og nyeste i fra type elkjøp/ expert… hehe Ellers så ser huset kjempe fint ut 😀 lyst og fint 🙂
– Syns tv’en var veldig bra, også passet den så godt inn i stua siden den var hvit, og høytaler systemet var integrert i benken. TVene fra IKEA er jo like bra som de på andre steder, er jo ikke sånn at man må punge ut 30’000,- for en tv lengre akkurat. Haha!

 

Har dere ikke byttet ut gulvet på treningsrommet?
– Nei, siden det er i den andre delen av huset, valgte vi å ikke gjøre noe med det rommet. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Er absolutt ALLE møblene dine fra ikea? Syyyykt fint hus forresten. Er så glad på dine vegne. Et spm: ser du for deg at du kommer til å bo der resten av livet?
– Jepp. Syns det er så enkelt og greit å kjøpe alt på IKEA. Så kan vi heller kjøpe pynt på andre steder som har litt mer spesielle ting. Men basen av møblene skulle uansett være ganske plain, så derfor var det like greit å kjøpe på IKEA. Om vi kommer til å bo her hele livet aner jeg ikke. Men i alle fall de neste 5-7 årene. Etter det aner jeg virkelig ikke!

 

Noe du lurer på  til neste “ukens spørsmål”?

 

47 kommentarer
    1. kan du lag et innlegg om ka man bør ha med sæ te syden?
      æ ska te syden i sommerferien, men aaane virkelig ikke ka æ ska ha med mæ….

    2. Hei Stina 🙂 har du fått deg tid til å sende pakken til meg? Jeg vant jo den konkurransen du hadde på facebook siden din?? Og har enda ikke fått pakken

    3. Hei :)) hva synes du om at jenter “presser” ut rumpa på bilder? Liksom står på siden å presser ut rumpen? Synes du det er helt greit? Bryr du deg om det? Eller mener du det bare er teit?
      Håpe på svar! <3

    4. Jeg må bare si at jeg snart skal pusse opp rommet mitt, og skal kjøpe møbler fra IKEA så dette er utrolig inspirerende Stina💘

    5. Hei jeg lurer på hvor lenge det var siden du kjøpte den shortsen i summer must haves innlegget ditt for ikke så lenge siden

    6. Hvis det er to kjøkken, skal dere bruke begge eller rive ene ? 🙂 Gratulerer med huskjøp, håper det ikke er lenge til jeg før kjøpe hus snart 🙂

    7. Så at Eileen la ut noe om deg på mystoryen hennes på snap, den siste videoen der du sa noe greier på engelsk og gjorde deg til. Så skrev Eileen dette på bloggen sin om ting som irriterer henne : Norske jenter som begynner med engelske ord og strofer midt inni en norsk setning. Hallo? Så utrolig teit. Spesielt hvis de i tillegg skal ha en form for aksent på det. Hvorfor gjør man det liksom? Nei, gud, det der synes jeg bare er superkleint og irriterende (Celester er ikke inkludert, fordi hun er helt RÅ). Tror du hun siktet til deg her?

    8. Hvor mye penger bruker du på sminke i løpet av måneden? Skal du og Per Fredrik ha barn en gang i fremtiden? Skal dere ha et kjæledyr? Hvilken dag i uka er favorittdagen din?

    9. Visst ikke du hadde vert sammen med PelleK, hadde du fortsatt budd i den leiligheten i Oslo eller hadde du flyttet uansett?

    10. Hei, jeg vil anbefale en app som jeg tror passer for deg siden du liker å skrive. Appen er en slags dagbok der du skriver ned hva du har fått gjort og andre forskjellige ting. Appen heter Grid diary.

    11. Kvifor er du ikkje med i bloggerne , og har du fot spørsmål om du vill være med i bloggerene ? Og vist du hadde fåt spørsmål kva ville du ha svart ? Elsker bloggen din 😜

    12. Hei Stina ! Jeg har et spm:
      Jeg har ikke lyst til og sove med løst hår,og jeg vil ikke sove med flette fordi da får jeg bølger. Noen tips ?
      Elsker bloggen din😻

    13. siden du har så mange innlegg angående inflytting så lurte jeg på om du legger dem i en spesiell kategori?

    14. Jeg er 12 år 147cm høy og veier 37kg, og jeg lurte på om jeg må bli så veldig mye større for å kjøpe kjoler på nelly.com? (Når det kommer til fasongen har jeg ikke fått pupper men jeg har litt hofter)

    15. Hei, har du noen tips for å sove bedre/ sovne fortere?? Ikke
      for å virke pirkebøtte eller mene noe slemt OSV, men eg
      Syntes ikke dere andre skal drive å spørre hvor mye huset
      kosta! For vis dere har lyst på litt påvirkning/tips om hvor
      mye man burde betale for ett hus, så spør om det isteden!
      Sorry for att eg sier det!! Eg har ingenting med det å
      gjøre!!🐙 Du er ett bra exempel for mange onge!😇

    16. hei! Kan du ha sånn treningsmåned? Lissom at du legger ut forskjellige øvelser hver dag, og så kan vi trene og motivere hverandre (du og alle leserne). tror du har hatt sånn tidligere :))

    17. Jaa kan du snälla ge tips på fina och enkla sommar jackor? Jag har bara tjocka och svarta jackor nu till sommaren, det går ju bara inte

    18. Hei, pleier du å bry deg om hva andre tenker om deg? Hvis du eksempeltvis er på restaurant med venner så har du en veldig knasj rosa lepomade og er den eneste. Ville du tatt den bort å se lik som de andre. Eller tørr du å vise deg frem som du er ?

    19. Ååå😍 Gleder meg syykt til house TOUR! Dere har skikkelig fint hus! Du er den beste bloggeren Stina😍😍❤️

    20. Hei jeg lurer på hvor du kjøpte de falske vippene dine før du fikk vippe ekstensjons?❤️

    21. syntes det er super stas at dere kjøper møbler på ikea 🙂 Godt med noen bloggere som fronter litt billigere møbler også.. Enig i at man heller kan legge mer penger i pynt ! Gleder meg til å se 😀

    22. Siden dere har to kjøkken osv. skal dere liksom ha en del av huset vær på dagtid, og å kjærestekos sammen på kvelden?

    23. De flisene dere har på kjøkkenet var sykt fine! Er det sånne “plater” eller er det “ekte fliser” der du må ta opp en og en? Og hvor er de fra?

    24. Jeg tror nesten vi leserne er mer gira over at du har kjøpt deg hus!! herreguuud så syyykt misunnelig jeg er!! du er råååheldig, og jeg gleder meg såå mye til å se huset. skulle nesten ønske du hadde en besøksdag hahahahhha, så vi kunnet kommmet å fått sett hvordan dette perfekte huset ser ut hhiihi <3 <3 jeg elsker deg stina, og håper du og per fredrik får det kjempefint sammen, og at dere skaper dere mange minner i det fine huset <3
      kanskje kommer det en liten baby i tankene????+???? det hadde vært sååååååå søtt

    25. Hvem har hjemmel til huset på papiret? Ble det brukt megler under kjøpet? Hva var deres opplevelse av megler?

    26. Du skriver at dere bare har et soverom? Hva om dere plutselig ønsker å stige familie? Flytter dere eventuelt ut?

    27. Lurte på en ting, hvis jeg kommer på et spørsmål senere i uken. Må jeg da bla meg ned for å finne ukensspørsmål eller kan jeg bare stille det under hvilket som helst innlegg?

    28. Hei Stina!:) Jeg har svarte hår på armene mine, og har veldig lyst til å ta dem vekk, siden jeg ikke syns det er noe fint. Har du tips til hvordan jeg kan barbere dem vekk, og om det er noe spesielt jeg må tenke på?

    29. Jeg bare lurer på hvorfor du har sånne røde streker tvers over magen? sett det på omtrent alle magebildene dine. Unnskyld hvis det er for personlig eller noe altså. Bare lurt på det veldig lenge 🙂 Elsker bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg