7 Problemer med å bo alene

Å bo alene er ikke alltid bare-bare. Selv har jeg bodd alene i snart et år, og i løpet av den tiden har jeg møtt på mange overraskende problemer. Så om du skal flytte for deg selv, eller allerede bor alene, bør du lese denne listen. Fortell meg gjerne hvilke punkter du kjente deg igjen i!

 

– Man må vaske og rydde alt selv. Etter noen måneder gir man opp og man må måke seg igjennom leiligheten. Hver gang du får besøk, må du lyn-rydde for at de ikke skal få sjokk når de kommer inn døra. Glemmer ikke den gangen jeg ikke rakk å rydde når søsteren min kom på besøk. Hun fikk så sjokk, at hun begynte å rydde hele leiligheten min. Upsiii

– Ingen tar vare på deg når du er syk. Så da er det bare å lage middagen sin selv, uansett om man har 40 i feber.

– Man ender ofte opp med å binge en hel tv-serie fordi ingen kan stoppe deg. 13 episoder av Modern family på rad ja.. 

– Når du bestiller take-away mat må du alltid bestille 7 ekstra nanbrød fordi bestillingen må være på minst 250,- for at de skal levere.

– Halvparten av maten man kjøper, ender med å gå rett i søpla, fordi du spiser mindre enn du trodde. 

– Man må håndtere naboene selv. Ikke veldig gøy å banke på hos naboene klokken 02:30 på natten, fordi de høylytt fester. 

– Man kan ikke se skumle filmer. Gjør man det er løpet kjørt når kvelden kommer og man sover alene. Plutselig er alle små-lyder superskumle. 

 

Bor du alene?

12 kommentarer
    1. Så viss noe elektrisk plutselig er galt, eller en sikring plutselig går må jeg alltid ringe etter hjelp for jeg er redd for å gjøre noe feil 😅

    2. Hva skjer med bloggen din om dagen? Baare sånne innlegg med hvordan gjør det, tips for det, slik gjør du det osv… Ikke at det er noe galt altså, bare la merke til det når jeg bladde nedover at det bare var sånne overskrifter:O

    3. Jeg har bodd for meg selv i snart fire år og det verste jeg vet er all stillheten. Godt med stillhet av og til, men ikke hele dagen, så bruker å sette på tv eller radio ofte som bakgrunnstøy:) For når man bor alene får man rikelig tid til å gruble mye og det er ikke noe særlig:)

    4. haha, kjenner meg litt igjen der 🙂 bor ikke alene, men pappa er mye på reise, så jeg har ukedagene for meg selv.. blir litt lynrydding av og til før helgen kommer, så tror han at alt er på stell 24/7

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg