Det er faktisk ikke greit!

Å være blogger har sine bakdeler. Man får konstant stygge kommentarer i kommentarfeltene. Kommentarer som går på deg som person og utseendet. Kommentarer fra anonyme mennesker, som sitter i hjemmene sine, og lirer av seg den ene drittkommentaren etter den andre. Jeg blir nesten ikke sjokkert lengre over hva enkelte finner på, for å trykke ned bloggere.

På klikk.no har de et forum som heter kvinneguiden “rampelys”. Der skrives det så mye stygt om bloggere. Det finnes egne tråder for flere av norges største bloggere, og bare under “Fotballfrue kritikk” er det 21 536 personer som har kommentert negativt om henne. At klikk.no lar dette forumet ligge oppe, sånn at bloggere kan mobbes forstår jeg ikke. Burde ikke politiet gripe inn her? Klikk.no tjener bokstavelig talt penger på at bloggere blir mobbet. 

Men som om ikke det var nok, kunne jeg i går kveld lese om at Mamma til Michelle, hadde gjentatte ganger fått hatbrev hjem i sin egen postkasse. At enkelte personer kan gå så langt som å faktisk sende en blogger et brev fylt med hat, skremmer meg.

Har samfunnet virkelig kommet til dette punktet? Skal bloggere mobbes så kraftig? Se på nærmere på Anna (mamma til michelle). Hun er 19 år og har oppdratt 2 barn nærmest 100% på egenhånd, i tillegg driver hun norges største blogg, og faktisk klarer å være en god mor. Hatten av for henne. Det hadde de ferreste av oss andre klart å fått til. Men enda så skal folk slenge dritt om henne. 

Det at man som blogger må være en målskive for alt ekkelt andre mennesker har å gulpe opp, er ikke greit. Selv om vi har satt oss i det offentlige øye, betyr det faktisk ikke at det er greit å slenge dritt til oss. Vi er faktisk mennesker med følelser, selv om vi har valgt å være offentlig på nettet. 

 

37 kommentarer
    1. Helt enig. Bra innlegg. Synes det var bra det opplegget VG hadde hvor de sporet opp haterne. Hvorfor skal de ikke spores opp? De gjemmer seg bak anonymiteten. La dem være målskive en stund. Så kan vi se hvor morsomt de synes det er.

    2. Jeg er helt enig. Da jeg leste innlegget til Anna ble jeg sjokkert! Klikk.no er ikke bra. Det er bra at du skriver om sånt! Elsker bloggen din, og du er sykt pen og det det virker som en snill og omtenksom jente❣❤️

    3. Enig Stina politiet burde gripe inn❤️ Du fortjener ikke hat❤️ Du er den eneste bloggen jeg leser og du driver den beste YT kanalen og bloggen❤️ Du er en sterk person❤️❤️ Du fortjener bedre❤️😘

    4. Du har helt rett I det. Verken ikke du eller mamma til Michelle eller noen ander blogger fortjener noe sånt.

    5. Helt enig med deg💞💞 Vist noen ikkje liker blogging ikkje les det synes eg 👍 La folk blogge vist dei vil

    6. Jeg er enig og mamma til Michelle er jo en veldig god mor og driver en stor blogg samtidig. elsker bloggen din leser din og mamma til Michelle bra at du ikke lar hatere ødelegge for deg❤❤❤

    7. Jeg er helt enig med deg Stina! Hvorfor leser de bloggen din da hvis de bare har noe slemt å si. Hvis de har ett problem med deg, trenger de ikke å lese bloggen din, ingen har sagt at de skal det, så hvis det er et problem for de så bare å stopp å les alt da. Samme til Anne… Hvis du leser bloggen hennes trenger du ikke å kommentere noe stygt eller sende brev hjem til henne og si at hun er en kjempe dårlig mor. De vet ingenting om det og siden de tydeligvis har fulgt med på bloggen… Kanskje de ikke burde lese den, da slepper de å se fienden dems. Jeg synes du er kjempe flink og kjempe pen Stina, jeg leser bloggen din hver dag og følger med på YouTube❤️Det er kjempe koslig at du tar dette opp for noen er ikke klar over hva de gjør! Jeg håper at folk stopper med dette og kjerper seg virkerlig

    8. Hei Stina jeg synes å at politiet burde gripe inn. Og ingen blogger burde få kommentarer som kansje får dem til å slutte å blogge fordi i en kommentar sto det du burde ikke blogge fordi du e så styg så slutter den personen og blogge😕 Det er tragisk

    9. Hei stina er helt enig det er dårlig gjort av haterene og gjøre son mot anna hum klarte og bli mamma som 14 år-ing og det er jo ikke lett jeg skjøner ikke hva haterene enkenlig gjør mot et menske dere har jo følser men du er så snill og omsorgs full mot anna (mamman til michelle) du er en god blogger du burde virkelig vinne gullsnuten elsker bloggen og poletiebirde gripe inn inngen fortener det selv om dere er bloggerere men ja det var var snillt og bra innleg du er skikerli flink blogger

    10. Helt enig med deg😊 hva har bloggerne gjort for å fortjene dt? Ingen ting for de fortjener dt faktisk ikke. De kjenner deg ikke men fortsatt skriver de dritt. Det er ikke rett. Elsker bloggen din💖 jeg tipper at 99% av de som slenger dritt ikke hadde turt å sakt det face to face. Visst de ikke har noe bedre å si har de ingen grunn til å være på sidene til bloggerne. Dette kom fra ei 13år jente som elsker denne bloggen 😊

    11. Helt enig jeg er så sur nå av denne mobbingen hørte at radioen disset SOPHIE Elise ble så sur!! SKAL LIKSOM DERE DISSE DEM DAH BLIR DÆM SIKERT GLAD! Full støtte

    12. Jeg er helt enig med deg, Stina! Synes dette var et flott innlegg. Bra du tar tak og sier i fra om at dette ikke er greit, for det er det ikke. Takk!

    13. Det er bra at du skriver om sånt.jeg leste mange kommentarer om mamma til michelle jeg synes virkelig synn på henne.reit heller bra at du virkelig vil gjøre noe med det, for jeg tror ikke du er den eneste som vil det.

    14. Jeg syntes dette er helt forferdelig! Jeg syntes du er VELDIG tøff som tar deg av dette. Jeg beundrer deg såååå…. Mye! Elsker deg å bloggen din du er sååå perfekt akkurat som du er ikke bry deg om hva andre skriver.. Uansett hva dem skriver til deg så bare drit i dem du er faen meg et jævlig godt menneske!! Tenk på det!

    15. Er jo helt sykt! For noe dritt. De bør virkelig skjerpe seg. Du fortjener virkelig ikke dritt, ingen andre bloggere heller. Du jobber hardt og fortjener virkelig ikke stygge kommentarer. ❤️ Du er en sprudlende og snill og omtenksom jente som fortjener ros.👊🏼❤️ Men heldigvis så får du jo mange flere hyggelige og snille kommentarer enn hat. Håper du aldri slutter å blogge. Bloggen dim er noe helt for seg selv. Du er kjempegod i jobben din. Bare STÅ PÅ!
      Eeeeeeeeelsker bloggen din. ❤️❤️❤️🙋🏼

    16. Jeg er så sykt enig vis du blir mobba synes jeg at det er sa forferdelig slemt og dumt
      Jeg synes at (det du sa) med at Klikk.no gjør sånt
      Stakkars det var over 21.00 som skrev så stygge ting ( jeg har ikke lest der)
      Men jeg elsker bloggen din kjempe høyt du er verdens beste blogger.
      ( det har skjedd noe rart på kontoen min så jeg ikke kan abonnere 💔)
      ❤️❤️❤️❤️❤️💓💓💓💓💜💜💜💜

    17. Slik mobbing sier egentlig KUN nå om de som skriver sånt. Folk som sitter hjemme og føler seg dritt fordi de ikke tør å leve ut sine drømmer selv, så rakker de ned på de som faktisk er der ute å gjør så godt de kan.
      Det er egentlig veldig stusselig å holde på sånn, og man burde ikke seg nær av det men faktisk neste syns synd på dem. Trolig har de gørr kjedelige liv.
      Hat er straffen for hat, er det jo noe som heter.

    18. Jeg er for at tråden er oppe. Nå har jeg aldri kommentert den, men jeg har lest den nå og da, og det er jo bla. den om fotballfrue som gjorde at kommentarfeltjukset og bilderedigeringen hun drev med ble “avslørt” + tråden har også “avslørt” bevisst feilmerking av reklameinnlegg m.m.
      I fotballfrue sitt tilfelle syntes jeg det ble ganske ekstremt, å hetse sine egne lesere under falske navn, hevde man er fagpersoner som lege og advokat for å støtte opp under egne meninger, redigere babymagen tynnere for så å hevde at man aldri har redigert mer en kontraster/ lys, samt å ikke merke reklameinnlegg med jevne mellomrom, det er ikke greit, og jeg er glad det kom fram for det viser hvor kynisk bloggbransjen kan være.
      Når det er sagt støtter jeg ikke den usaklige hetsen som finnes på dette forumet, med usaklig kritikk på eks. utseende +++ Men jeg er for ytringfrihet, og når såpass mange bloggere driver såpass streng sensur i egne kommentarfelt så er det bra at man har en arena hvor dette kan diskuteres.
      Igjen, jeg støtter ikke mobbing og myyye av det som lires av seg på både Kvinneguiden og rundt om i landets kommentarfelt skulle aldri blitt postet. Jeg skulle også ønske at politiet hadde hatt ressurser til å ta seg av dette, da ville nok flere tenkt seg om en gang eller to før de lirte av seg hets og krenkelser i de mange kommentarfeltene.

    19. Det er så sant, av og til lurer jeg på hvordan vi ble så forferdelig feige at vi slenger dritt til folk anonymt!!

    20. Helt enig! Det er jo bare helt unødvendig å mobbe bloggere! Bloggere er jo også mennesker med følelser. Selv om man skriver ting offentlig betyr det jo ikke at folk bare kan skrive masse dritt om den personen! Du er en helt fantastisk blogger 😀 Jeg elsker bloggen din <3 Stå på videre 😉

    21. Bra skrevet!
      En av tingene som irriterer meg grenseløst å høre er at når man er en offentlig person så skal man tåle å få dritt. NEI, det synes jeg er helt feil! Bare fordi en er offentlig betyr ikke det at resten av verden har rett til å mobbe. Verden idag.. Skremmende å tenke på hvordan den er når mitt barn vokser opp..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg