Den aller første gangen jeg..

Fikk mensen
– Sommeren da jeg skulle begynne i 8. klasse var jeg 12 år, og fikk mensen for første gang. Jeg hadde fra tidligere vært gratismedlem i sånn libresseklubben eller hva enn det het. Så jeg var godt forberedt, og stresset ikke noe med det. Eneste som var kjipt er at den helgen jeg hadde mensen, måtte jeg på fisketur på hytta sammen med bestefaren min og fetteren min. Så thank god for at jeg var forberedt, og hadde med egne bind. Hvis ikke kunne det fort blitt rimelig kleint å måtte spurt bestefar om han kunne kjøpt bind til meg. Haha!


 

Var på konsert
– Da var jeg 12 år, og det var sommeren da jeg skulle begynne i 8. klasse. På den tiden var jeg skikkelig fan av rockebandet Wig Wam. Husker dere de? De vant norsk melodi grand prix, og kom ganske langt på verdensbasis. Anyways, jeg var utrolig stor fan av de, og hadde fått vite at de skulle ha konsert i Hokksund (der jeg bodde før). Det eneste problemet var at det var 18 årsgrense, og jeg var kun 12 år. Når kvelden kom og konserten begynte, dro moren min med meg og bestevenninnen min ned for å stå utenfor og se på. Vi så veldig lite, men fikk i alle fall høre de. Plutselig fikk moren min melding av tanten min som var på konserten, at hun ville snike meg inn dit. Så tanten min lånte en ekstra stor jakke, som jeg gjemte meg under mens vi snek oss inn igjen på konserten. Dere kan tro jeg var overlykkelig da jeg fikk kommet inn på konserten, stått nesten forrerst og hørt på mitt favorittband!

 

Sminket meg 
– Jeg vet ikke helt når den første gangen jeg prøvde sminke var, men jeg tror jeg var rundt 10-11 år gammel. Bestevenninnen min og jeg var en del tidligere ute enn de andre i klassen, så vi var de første som begynte med sminke. Og da snakker vi kke bare litt lipgloss. Neida, her kjørte vi både foundation, rouge, pudder, lipgloss og maskara. Jeg fikk så dilla på lipgloss at jeg fikk til slutt tvangstanker om at jeg alltid måtte ha minst 7-8 lipglosser i lomma. Jeg brukte til og med prisen på en lipglos som valuta. “Du vet at du kan få 3253 lipglosser om du ikke kjøper den bilen der ikke sant?”. Omg…

 

Tok piercing
– Da jeg var 14 år og gikk i 9. klasse var jeg veldig rocka. Her snakker vi skikkelig goth stil, og på toppen av det hele ville jeg ha piercing i leppa også. Men siden jeg ikke var gammel nok, kunne jeg ikke gjøre det på piercing studio. Så da fikk jeg heller en venninne til å hjelpe meg. Vi kjøpte inn nål og piercing, og satt oss utenfor skolen, mens hun satt piercingen på meg. Altså, gud så sykt vondt det var! For ikke å snakke om farlig. Her var det ingen sterile ting, og piercingen var bare en vi hadde kjøpt på tivoli uten å sterilisere den engang. Men joda, piercing fikk jeg meg i leppa. Pent var det ikke, men på den tiden syntes jeg at det var sååå kult å gå rundt med en svær ring i leppa.. Heldigvis tok jeg den ut etter 3 måneder, så jeg fikk heldigvis ingen stygge arr. 

Flyttet hjemmefra
– Da jeg var 18 år flyttet jeg hjemmefra for første gang. Jeg skulle begynne å jobbe i Stabekk, Bærum som kokkelærling, og hadde funnet meg en hybel 2 minutter unna jobben. Jeg husker den utrolig spennende følelsen av å flytte hjemmefra. Endelig kunne jeg gjøre akkurat som jeg ville. Jeg kunne dra ut midt i uka, og trengte ikke å si ifra til noen. Gud så deilig den følelsen var! Jeg er jo enda helt fri, siden jeg bor for meg selv, men nå har jeg blitt så vandt med det at jeg ikke tenker over det engang. Også var det så stas at jeg endelig kunne ha mitt eget sted. Lage min egen middag og være skikkelig voksen. Sånn bortsett fra at jeg var evig dårlig til å ta oppvasken, og den som regel stod der i 2 uker før den ble vasket opp… 

Brukte sosiale medier
– Da jeg gikk på ungdomsskolen og begynte med sosiale medier, var Nettby det alle brukte. Det var litt som en blanding av myspace og facebook. Alle ha åpen profil, og man kunne skrive på veggen til vennene sine. Husker alle pleide å legge ut bilder av vennene sine på album med “mine venner”. Haha, kommer ikke over alle fjortis bildene jeg hadde på nettbyen min. Gud jeg er glad det er slettet for å si det sånn. Verste av alt var vel at jeg kalte profilen min “StinaBaben”. Jaja, her skal vi være så høye på oss selv at vi kaller oss for Babe. 

 

31 kommentarer

Siste innlegg