Bursdag + VGTV

Uæh! I dag er jeg endelig 23 år! Herregud så rart det er å tenke på at jeg er skikkelig voksen nå. Nå er jeg nærmere 25 enn 20..! Jeg husker at når jeg var 15 år, så tenkte jeg alltid at 23 åringer var så voksne, og før jeg visste ordet av det er det jeg som er 23. Det er veldig rart å tenke på! Jeg fikk egentlig litt “små-panikk” over tanken på at jeg begynner å bli eldre, men så sa Per Fredrik noe fint som fikk meg til å se på bursdagen min litt annerledes:

“Det er jo utelukkende positivt å bli eldre Stina! Tenk så mange både unge og gamle som ikke overlevde dette året. Du har fått til masse du kan være stolt av, og i tillegg har du lært, opplevd og utviklet deg masse. Tenk om du plutselig mistet alle erfaringene du fikk som 22-åring. Hadde ikke det vært værre enn å være 23 år? Uansett om man blir 23 eller 50 så syns jeg alle friske bursdags”barn” har god grunn til å være glad! I land som Sierra Leone er gjennomsnittlig levealder 46 år, så det er nok bare i “i-land” som Norge at vi faktisk klager over at vi har vært friske og trygge i nok et år.”

Etter å ha sett sånn på det så føles det egentlig helt greit å bli 23 år. En av de aller siste tingene jeg var med på som 22-åring var å sitte “behind the scenes” på “Panelet” hos VGTV! Per Fredrik var gjest der sammen med Jannecke Weeden, og det var kjempe-hyggelig å møte både hun, de andre som jobber på VG-huset, og selvfølgelig Morten og Vegard, som er utrolig morsomme og koselige å omgåes med. Du kan se episoden her eller rett under!

Per Fredrik lurte på hva jeg ville gjøre på bursdagen min, og siden jeg er over gjennomsnittet ubesluttsom kom han med sikkert hundre forskjellige forslag til meg. Vi er så ofte ute på restauranter å spiser i ukedagene pga vi reiser så mye sammen, og Per Fredrik er veldig opptatt av god mat, så for å prøve å gjøre noe litt annerledes endte det med at vi skal spise taco, og spille et spill jeg spillte masse når jeg var liten som heter “Crash Bandicoot”. Hver gang en av oss mister et liv i spillet må vi drikke en slurk av en veldig bitter rødvin, så nå er det bare å spenne seg fast for meg å prøve å hente fram de gamle barndomstalentene i spilling! Dette tror jeg blir en morsom bursdagsfeiring med kjæresten. 

Kos dere med “Panelet” og ha en kjempefin fredags-kveld alle sammen. 

 

52 kommentarer
    1. Så fine ord fra PelleK og GRATULERER SÅ mye med dagen, Stina <3 Du er vakker og ser så bra ut alltid, så ikke bekymre deg over at du er 1 år eldre, det som virkelig betyr noe er det at du faktisk begynner å bli "tørr" bak ørene og virkelig får lov til å være voksen uten at folk ler av deg 🙂 Ha en super fin kveld med din bedre halvdel 🙂

    2. Takk, ha en kjempe fin kveld du også💞Kan du være så snill og lage flere vlogger😘🙈Håper det🙊

    3. Hei, gratulerer så mye me dagen!!❤️❤️ Håp den har vært kjæmpegod!💓💓
      Å at du får en fin kveld videre!
      Men vest du kjøp inn mye fra ebay, kan du legg ut video?😁❣ eg lik dem så godt
      Å foresten, ser du fortsatt på the vampire diaries sesong 7?

    4. Gratulerer med dagen Stina!❤️ Jeg elsker å følge med på bloggen din, håper du har hatt/har verdens beste bursdag for det fortjener du😘

    5. Kjære Stina.
      Gratulerer sååå mye med dagen, håper du får en fin dag med venner og familie, og med fine gaver og god mat.
      Hilsen Sarah en super fan av deg, bloggen og toutube kanalen din

    6. Gratulerer med dagen!!!!❤️❤️❤️
      Henne jeg er tante til har også bursdag idag, hun blir 5år👧🏼
      Jeg håper hu har koset deg på bursdagen din😊

    7. Gratulerer så masse med dagen Stina! 😀 håper du har hatt en flott dag, og får en fantastisk kveld! 😀

    8. Stina!💕
      Gratulere med dagen.🎉
      Du er en kjempe flink blogger 😘
      Håper du får en super dag med famile og venner 😻

    9. Gratulere med dagen du er den beste som virkelig fortjener en bra dag kooos deg mye
      Klem fra meg 😘😍❤❤

    10. Gratulerer med dagen beste stina du
      Fortjener virkelig en koselig og bra
      Dag klem fra mæ 😍😘❤❤

    11. Gratulerer med dagen kjære Stina!!! Håper du får en fin dag! Du er mitt aller største forbilde. Du fortjener den beste dagen i hele verden! Elsker deg så mye!💗👑🎂🎉🎊

    12. hei! Gratulerer med dagen fåresten stina!<3 grunnen til at jeg skriver til deg her nå, er at katten min døde i dag... så i dag så tenkte jeg ojjj shit det er bursdagen til Stina Bakken i dag! Så jeg har tenkt og fortelle deg historien om hvordan katten døde: så jeg hadde mat og helse i de 3 siste timene og gledet meg til helg og kos med de gode kattene. Men i tillegg følte jeg at noe ikke koms til og bli bra. Da skolen var ferdig og jeg gikk forsiktig ut av kjøkknet på skolen, og skulle hente sekken hørte jeg at 7.klasse hørte på en trist musikk som heter faded eller hvordan de skrives. Da jeg kom ned og venta på min BFF så lo jeg nesten, fordi vaske dama hadde på seg samme bukse som BFFen min.. så jeg fårtalter det til BFFen min og sa hade som vanlig med bussen. Jeg gikk med søstra mi og 2 andre personer. Da vi kom ned til en bod som heter allabua møtte vi 2venner av oss. De såg ganske redd eller skremt ut. Og så sa de: hei de katta dåke e skada(nynorsk) jeg og søstra mi blei redd vi spurte ka skjedde og sånt.. de sa: først kom det ein bil og kjørde på ho på magen og at katta hosta opp blod og sprang under allabua(slags veranda i rundt bua) så jeg og søstra mi og dei 4 andre leita. Etter ca 3min kom flere og vi fordtalte de det, så det var rundt 8-10stykk som leita etter katta. Vi krabla under ''verandaen'' med lys på mobilen. Plusselig såg vi ho bort i et hjørne, vi prøvde og lokke ho framm. Så kom ste pappaen min, ho som hadde kjørt på katta hadde ringt han( rart ho dama ikke stoppa??) Så fannt vi ut at vi skulle gå og spise og komme tilbake etter middag, og det gjøre søstra og ste pappa... jeg snakka med BFFen min og snakka om jeg kunne komme og sånt.. men jeg hadde ikke tid. Så såg mamma at de kom å ho sa: nei ho er dø. jeg bare: hæ nei! Å la raskt på samtalen i tlfen... da vi oppnå døra satt søstra mi og holdt katta og grein og sa: neeeii! Plis kan det ikke komme et mirakel! Plis ikke dø! Jeg kjente med en gang at tårer kom raskt ut av øyet mitt, jeg sprang opp på rommet mitt. Jeg gikk ned igjen og åpna døra, ingen var der.. jeg ropte på mamma men ingen svar. Jeg sprang opp på rommet igjen og innså at den mjuke loffe pusen var død og skrek så mye at jeg nesten ikke fikk pust. Så kom de tilbake og søstra mi kom opp. Jeg spurte raskt om de hadde gravd ho ned men det hadde de ikke. Jeg spurte on jeg kunne se ho og fikk et ja... jeg og ste pappaen min sprang inn til garasjen der den svarte og hvite katta låg, ho låg ned i ei eske. Jeg spurte når vi skulle grave ho ned han sa: i morgen ettermiddag. Jeg spurte om vi kunne kjøpe fine blomste bukket er og legge oppå grava, det kunne vi. Jeg strøk ho over den mjuke pelsen, hun hadde så fin pels. Han fårtalte at da de fann ho så krabba søstra mi under og såg med en gang ho er død. Ho grabba ho ut og skrek. Jeg tenkte at det er bedre at vi fann ho en at vi skulle lete etter henne. Selv om dama hadde ringt uansett, men vi viste sikkert ikke hvor katten ble av. Jeg og slstra mi gikk inn og la et strikka mjukt ''pledd'' over ho. Da vi skulle si natta til ho kjente vi at hun er der. Vi hørte tinog raste ned og hørte poter tripping på loftet i garasjen. Jeg har syyykt mye og fortelle men, rekker ikke og fortelle alt,det er så masse. Jeg tror selv på ånder og at etter de blir gravlagt og kl 12 kommer de i himmelen... grunnen til at jeg forteller dette,er at jeg tenker at katten vår er i ''din'' sjel nå... katten heter fåresten Melody og ble bare ca 2 og et halvt år.. bursdag rundt mitten av mai...i morgen skal vi ha den værdens beste/fineste begravelsen.. jeg heter Sunniva og er 11år gammel snart 12 og har bursdag 11mai... håper du leser dette og at su fårstår at dagene ikke er så enkelt. PS nå har vi et minne om Melody vi har den ene dattra hennes Viktoria som har blodet til Melody i seg<3 men noe som og er domt er at de 2 kattene ble sterilisert og 1uk etterpå døde Melody eller komed bort...

    13. Gratulerer så mye m dagen!
      Jeg elsker dine girl talk videoer, hadde vært veldig kult om du kunne lage En
      Video om undertøy og når man skal
      Begynne med litt sånn mer “voksen undertøy”
      Det er så sykt kleit å snakke med noen om dette.
      Elsker bloggen din Stina:-) <3

    14. Gratulerer så mye med dagen som var 🙂 <3
      Håper du hadde en kjempe fin dag, og koste deg mye på bursdagen din, det fortjener du! 🙂

    15. Gratulerer med dagen som var!! 💜💜 håper du koste deg masse! Du er utrolig pen og omtenksom person!!😍😍

    16. Gratulerer med dagen Stina:-)
      Mamma had de bursdag for firedager dager siden.
      Jeg vill gjerne att du lager flere sånne
      Videoer om morgen rutiner å videoer om seg selv å sån

    17. Gratulerer med dagen, Stina!!
      Håper du får en kjempe kjempe fin bursdag som en 23 åring;)
      Du får kose deg kjempe masse med familien og Per Fedrik<3.
      Klem Lisa

    18. Kjære Stina fina!
      Gratulerer så mye med dagen!
      Du er mitt største forbilde <3
      Per Kristian er heldig som fikk deg som kjæreste.
      Ha en super dag:-)
      Klem Kristine

    19. Gratulerer med dagen😀🎉💗 Jeg lurte på om du kunne lage en Victoria secret kolleksjon-video? Elsker bloggen din! 💗

    20. Haha, ser for meg at du måtte ta en slurk med vin hver gang du tapte i spillet som liten 😀 Gratulerer så masse med dagen 🙂 Lenge siden jeg har lest blogger nå, koselig at du har fått deg kjæreste.

    21. Gratulerer med dagen Stina🎉🎂🎁🎉🎉.Håper du fikk en fin bursdag med familie,venner,kjæresten din og med masse gaver og god mat. DU ER PEN,SNILL OG EN STORESØSTER FOR MEG.
      UNNSKYLD for sen kommentar men ha en fin helg.
      Hilsen Kayalvili😊❤

    22. Fine ord fra kjæresten din!
      Og høres ut som en god plan på bursdagen din!
      Tror jeg ville feiret den på samme vis med taco hjemme om jeg hadde hatt en kjæreste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg