Disse merkene tester ikke på dyr!

En ting som har blitt mer og mer viktig for meg, er å bruke merker som ikke er testet på dyr.  Å teste kosmetikk på dyr er en grusom handling, og jeg prøver personlig å holde meg unna produkter som tester på dyr. Det hender selvfølgelig at det glipper en sjelden gang iblant, men for det meste bruker jeg kosmetikk som ikke er testet på dyr. Jeg syns det er viktig å støtte disse merkene, og i den anledning vil jeg skrive litt om hvilke merker som ikke tester på dyr, sånn at dere er litt mer informerte om det. Jeg tror at hvis vi viser nok interesse for dette alle sammen, vil det til slutt ikke være noen merker som tester på dyr. 

Her er noen av de mest populære merkene som ikke tester på dyr. Full liste over alle merker som tester på dyr, og ikke tester på dyr finner du HER og HER.

– Bare escentuals – 

– Billion dollar brows – 

– Boots – 

– Define – 

– Dermalogica – 

– E.L.F cosmetics – 

– GHD –

– Glo minerals – 

– GOSH – 

– H&M, egenproduserte produkter – 

– I.d bareMinerals – 

– Isadora – 

– Kicks, egenproduserte produkter –

– Lush – 

– Makeup mekka – 

– Ole Henriksen – 

– St. Tropez – 

– The Body Shop – 

– Tone lise akademiet, egenproduserte produkter – 

 

Jeg syns det er veldig bra at så mange merker velger å ikke teste på dyr, men heller bruker andre metoder. Stor tommel opp for det! Og et stort håp om at enda flere merker vil slutte med dyretesting på sine produkter i fremtiden. Dyrevern har også laget en egen app der du kan enkelt sjekke om et produkt er testet på dyr. Appen heter “Dyretestet?” og er tilgjengelig både på iPhone og Android. Du kan lese mer om appen her

 

Bryr du deg om produktene du bruker er testet på dyr?

 

37 kommentarer
    1. Jeg har aldri tenk spessielt mye rundt dette team, men jeg vet nå at jeg skal bli mer oppmerksom! 🙂

    2. Skriver utelukkende om produkter som ikke er testet på dyr på bloggen min! Jeg er veldig opptatt av dette og det har vært en av mine største hjertesaker alltid! =) Flott å se at flere følger etter og velger å bruke produkter som ikke testes på dyr! =)

    3. Jeg bare elsket innlegget med en gang jeg så overskriften.Takk for at du tar dette frem i lyset,det kan ikke bli gjort nok ganger.jeg har begynt å bli veldig opptatt av det å bare bruke produkter som ikke er testet på dyr,Makeup mekka går jo ut med at de ikke tester på dyr så jeg bestilte likegreit en hel haug der og er veldig fornøyd med alt sammen spesielt fordi jeg kan hjelpe til med å IKKE plage dyrene ved kjøp av sminke.Stakkars stakkars dyr som går igjennom så grusomme og smertefulle opplevelser fordi vi mennesker skal pynte oss,det er en skam. Den listen din skal jeg absolutt skrive ned :).Super viktig og flott innlegg,og takk for at du står på dyrenes side<3

    4. Hei
      Jeg er helt enig med at man ikke skal teste på dyr
      Lurer bare på hvorfor du vil ha en jakke med ekte skin vis du er i mot dyetesting(siden mange dyr blit flåd levende(ikke ment som hat:-):-)!))

    5. Hei Stina!
      I og med at du skiver at du prøver å styre unna dyretestet sminke ville jeg bare gjøre deg obs på at alle produkter fra Kina er dyretestet. Så at du hadde kjøpt noen leppestifter fra Kina på ebay i videoen din.
      Synes det er kjempefint at du bruker stemmen din til noe så viktig, stå på!

    6. Utrolig glad for at du tar opp dette temaet, Stina. Jeg råder deg til å se desse filmene: Cowspiracy, Earthings og Forks over knives. Alle finnes på netflix og youtube. Spre ordet videre.

    7. Bra✋🏼 syns dette er så viktig, for dyrsrettigheter og hvordan de skal behandles!
      De er ikke testdukker, de har et liv! Tenk om noen hadde brukt deg mot din vilje? Hadde ikke det vært fælt?
      Bra Stina du sir det som det er!<3
      Og tusen takk, har allerede appen, men disse merkene skal jeg nå bruke og passe på hva jeg ikke vil bruke:)

    8. Hadde du kunnet lage et innlegg om dine tanker og meninger rundt dette med kjøtt, egg og meieriundustrien, samt det med å gå med klær av dyr?
      Er veldig bra at flere begynner å tenke over slike ting, men er det ikke like grusomt at dyr blir flådd levende for at vi skal ha dem på kroppen som pynt? men verden er heller ikke svart/hvit, så det er bra at du setter lys på dette med dyretesting.
      Elsker bloggen din og hadd vært interessant å høre hva du mener 🙂

    9. Woho! Super bra!😍Så bra at toppbloggere som har makt i media tar opp så viktige temaer!! 👍🏼👍🏼 supert stina!

    10. Veldig bra at du skriver om noe så utrolig viktig! Tommel opp 🙂
      Vil bare informere om at the body shop er kjøpt opp av L’Oréal, og de tester på dyr så man støtter L’Oréal ved å kjøpe body shop-produkter

    11. Hei igjen! Jeg skrev kommentaren over – beklager feilinformasjon. Søkte det opp og leste litt om det nå, The Body Shop produserer med sine egne regler og testes ikke på dyr 🙂

    12. Hei Stina!
      Jeg ville bare si at det finnes et norsk sminke merke ved navn “Makeupmekka” som ikke tester på dyr. Merket er overraskende bra, så du burde sjekke det ut!:-)

    13. https://www.youtube.com/watch?v=PoCdwrPUu2I
      Kjøper man fra et merke som selger i Kina støtter man dyretesting, fordi alle produkter som selges i Kina er testet på dyr. Dette er en av lovene i Kina. Vet ikke sikkert om noen av merkene du skrev blir nevnt i videoen, men kanskje det kan være til hjelp en annen gang?

    14. Så bra at du sprer et slikt godt budskap, Stina! Har aldri brukt dyretestede produkter og kommer aldri til å gjøre det heller. for en grusom industri.

    15. Hei! Vil bare gjøre deg oppmerksom på en ting, og det er at per i dag så er ingen produkter du får kjøpt i Norge testet på dyr, MEN, merker som er på markedet i Kina (der produkter MÅ dyretestes for å kunne bli solgt) tester sminken som skal på det kinesiske markedet på dyr. Derfor kan det være greit og sjekk det en gang til før man kjøper noe. Appen “dyretestet” kan gi en fin pekepinn når du står i butikken, men det kan være greit å google litt likevel for å dobbelsjekke “the latest news”. Sist jeg sjekket hadde The Body Shop sagt ja til det kinesiske markedet, og flere “aktivister” boikotter nå merket selv om de fremdeles påstår at de ikke tester på dyr. Jeg er veldig opptatt av dyrevelferd selv, så dette er svært viktig for meg 🙂

    16. Det er bra at de merkene du skriver her ikke tester på dyr selvfølgelig, men jeg synes personlig ikke at disse merkene er så bra når det gjeller hudsminke, mascara eller lepper/bryn! Håper flere av merkene jeg liker slutter å teste på dyr 🙁

    17. Så fint at du tar det opp! Er heldigvis mange gode merker som holder seg unna dyretesting. Håper Kina kan endre policyen sin en dag.

    18. Hei, sliter veldig mye med strekkmerker, har du noen tips mot det? Så det går fort vekk eller forsvinner i fargen og blir “usynlige”?

    19. veldig fint at du skrev om dette. jeg er selv opptatt av å ikke kjøpe produkter som er testet på dyr. takk 🙂

    20. Jeg syntes det er fint at du kjøper produkter som ikke er testet på dyr, men i forrige innlegg skrev du om en skinnjakke du hadde kjøpt. Syntes personlig at det ble litt feil.
      PS: dette er ikke en hatkommentar. Jeg elsker bloggen din.

    21. Dette er virkelig bra!! Ventet lenge på at noen kjente bloggere og youtubere skal ta opp dette, tenk om dette skulle skjedd med oss mennesker, helt likt for dyr! Stå på Stina! Digger bloggen din<333

    22. Hei Stina!
      Du har rett i at alle som du har ramset opp IKKE tester på dyr, men det de fleste ikke vet er at både the body shop og alle de andre kjedene kjøper varene sine fra et sted, og fra det stedet de kjøper produktet fra er alle produkter testet på dyr. At kjedene reklamerer om at DE ikke har testet på dyr er sant, men det er fordi de har kjøpt produktene av noen som allerede har gjort testet de,
      det er jo en risiko å selge produkter som ikke har blitt testet for kjeden som selger det.
      hvis du ikke tror på meg, gå i en butikk å spør om det, da får du samme svar som jeg ga deg nå 🙂

    23. Flere merker som ikke tester er Tarte, Kat Von D, Anastasia Beverly Hills, Jeffree Star, Gerard Cosmetics, Lime Crime. Too Faced, Fudge, Nyx og Urban Decay. De sist nevnte er undermerker fra Loreal, men ingen av inntektene går til Loreal. Bare til Nyx og UD 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg