7 Beauty hacks!

Er det en ting jeg elsker å lese, så er det beauty hacks. Eller såkalte skjønnhetstriks. Triks man vanligvis ikke ville tenkt over, men som er helt geniale! Jeg tipper jeg ikke er den eneste som liker beauty hacks. Så derfor vil jeg dele noen av mine små hemmeligheter. 

 

 

Panda trikset:
– Pandatrikset er et triks jeg bruker hver dag for å fjerne maskaraen. Det jeg gjør da er at lar krana i vasken renne med lunkent vann, også tar jeg masse vann mot øynene og forsiktig bløter opp maskaraen. Resultatet er at man ser ut som en panda, derav navnet. Deretter bruker jeg asan, fordi det skånsomt, og vasker øynene og rundt øynene for å fjerne maskara rester. Grunnen til at jeg gjør dette er fordi det er en veldig skånsom metode å fjerne maskara. Bruker du for eksempel renseservietter for å fjerne maskaraen, kommer du til å gni av og rive ut mange vipper. 

 

Trette øyne?
– Ser du litt trøtt ut? Da kan en hvit eyeliner på våtlinjen gjøre en stor forskjell, og få deg til å se mye mer våken ut! 

 

Større lepper:
– Påfør litt lys øyenskygge på midten av leppene, og blend ut, for å få leppene til å se større ut

 

Sterkere farge:
– Bruk hvit øyenskygge som en primer, for å få fargede øyenskygger til å bli sterkere i fargen. 

 

Gåsehud trikset: 
– Hvor kjedelig er det ikke når leggene er stubbete 5 timer etter du har barbert de? Jeg liker at leggene holder seg helt glatte i mange timer, og gjerne dagen etterpå, og for at de skal gjøre det må man barbere på en litt spesiell måte. Først barberer jeg over på vanlig måte. Men når jeg barberer passer jeg på å skru av vannet i dusjen. Når jeg er ferdig med å barbere skrur jeg på vannet igjen, og da får jeg vanligvis gåsehud på leggene. Mens jeg har gåsehud går jeg raskt over leggene og barberer igjen. Da får jeg fjernet mye mer av hårene, og man har glatte legger enda lengre.

 

For trøtt til å fjerne sminken?
– En ting som ofte skjer med meg er at jeg blir altfor trøtt om kvelden, og ikke orker å fjerne sminken. Da er det alltid genialt å ha sminkeservietter liggende ved siden av sengen, så jeg enkelt kan fjerne sminken

 

Statisk hår?
– Jeg får ofte veldig statisk hår. Når det skjer pleier jeg enten å spraye litt hårspray i hendene mine og gå igjennom håret. Eller spray hårspray på hårbørsten og børste igjennom håret. Begge delene fungerer veldig bra og gjør at det statiske håret legger seg ned.

 

 

Har du noen skjønnhets-hemmeligheter du vil dele?

 

19 kommentarer
    1. Hei Stina!
      Jeg leser bloggen din hver dag og syns du er fantastisk!
      Det jeg lurer på er: er ditt ekte hår eller bruker du kun hair extentions eller hva det nå heter? Går det bra å sove med dem og dusje med dem?
      Håper på svar!!!:-) hvor kjøper du dette her??

    2. Ikke bruk asan i ansiktet! Ph-verdien i asan er mye høyere enn den naturlige Ph-verdinen til ansiktet. Bruk heller en oljebasert øyesminkefjerner, eller bare olivenolje, fjerner sminke skånsomt og effektivt:)

    3. Det finnes flytende øyesminkefjerner. Mye bedre! Feks. Mary Kay sin Oil free eye makeup remover. Den er supergod 🙂

    4. Veldig bra flere tipser om å væte øyevippene først, det er mye mer skånsomt. Men du burde ikke bruke såper rundt øynene. Anbefaler mild sminkefjerner for øynene:) Jeg tar masse vann i ansiktet til vippene blir myke, deretter sminkefjerner på bomullspad, så skyller jeg øynene igjen, og renser huden med en god rens. Da slipper man å gni av seg øyevipper, og å skade ømfintlig hud rundt øynene. Haha, dette ble langt, men bare et tips;)

    5. Hei Stina!
      Tusen takk for svar! Hvorfor bruker du hair exenstions og ikke
      ditt naturlige hår? Kjøper du fra Luxius Hair eller andre steder?
      Hva er fordeler og ulemper med hair extentions?
      Ha en flott uke!
      Stå på!!!!

    6. Vinterstid har håret lett for å bli matt, jeg har mitt eget lange hår. Etter jeg har vasket håret grundig og skylt, presser jeg saften av 2 sitroner i lunkent vann og skyller det i en balje i ca 10 minutter 😉 Håret får tilbake glansen 😀

    7. Hei, Stina!!
      Elsker bloggen din!!❤️
      Thx for tipsene!!💁💅
      Thx = Thank eller takk på norsk!
      Foresten, hvilke butikker pleier du å handle mat i?
      Liksom sånn Kiwi, Rema 1000, Rimi osv.??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg