Ukens spørsmål #93

Tør du legge ut bilde av undersiden av brystene dine, for og bevise at du ikke har arr etter silikon?
– Tenk litt nå. Hvis jeg seriøst skulle løyet om at jeg hadde tatt silikon, hadde det ikke bevist noe dersom jeg la ut et sånt bilde. Er noe som heter photoshop, så jeg kunne bare redigert vekk arrene om jeg ville. Så å legge ut et slikt bilde beviser egentlig ingenting. Og jeg har ikke akkurat lyst til å lage en film der jeg viser heller. Det syns at blir litt vel drøyt. Så dere får bare ta ordet mitt på det, når jeg sier at jeg ikke har silikon 😉

 

Hvor gammel er du?
– Jeg er 22 år. Blir 23 år den 5. februar. Så det er ikke så lenge til! 

 

Er du og pellek kjærester? Hvis dere er det, hvordan begynte det?
– Vet de fleste av dere har fått med dere at jeg og Pellek (Per Fredrik) er kjærester innen nå. Men får fortsatt en del spørsmål, så derfor tenkte jeg at jeg kunne svare. Vi er kjærester, og har vært det i noen måneder nå. Vi ble offisielle 12 desember, men begynte å date tidlig i høst. Det begynte egentlig med at jeg ble bedt med på en skal vi danse sending, der Per Fredrik skulle danse, også ble vi bedre kjent, og falt ganske fort for hverandre. Men første gangen vi møtte hverandre er over ett år siden, da vi var med på Gullsnutten begge to. 

Bruker du sminke hver dag?
– Nesten! Jeg prøver å ha sminkefrie dager, så huden min får pustet litt. Men i min jobb er det vanskelig. Så ja, jeg bruker vel egentlig sminke nesten hver dag. 

 

Har du tatoveringer?
– Nope! Jeg er veldig glad jeg enda ikke har tatt en eneste tatovering. Da jeg er rimelig sikker på at jeg ville angret, uansett hva det var. For meg føles det så rart å ha en ting permanent på kroppen resten av livet. Tenk hvis jeg angrer liksom? Er jo sykt vondt og dyrt å fjerne en tatovering, og ofte blir det et svært og stygt arr i tillegg. Nei uffameg, glad jeg ikke har tatt noen tatoveringer! PS; har forresten ingenting imot tatoveringer. Tvert imot. Jeg syns det kan være dritkult! Men personlig ville jeg nok angret og blitt lei av det selv. 

 

Hvordan blir det et fint bilde på youtube slik at folk vil se videoen (bilde som ikke vises på videoen) Eks. Du har bilder som får folk til å se videoene dine og ikke ha bilde av en video(håper du skjønner hva jeg tenker på)
– Regner med du mener thumbnailen som vises før man klikker på videoen? (eksepel bilde under) Den kan man legge til når man laster opp videoen. Men man er nødt til å være sertifisert eller noe i den duren av youtube. Det blir man ved å nå et visst tall abonnenter, eller ved å være med i et nettverk. 

Bruker du merkeklær fes : Gant, Polo, Mk osv?
– Nei egentlig ikke. Jeg har noen dyre vesker og klær. Men helt ærlig, liker jeg billigkjeder som Bik Bok og Cubus best. Da kan jeg liksom bytte ut og kjøpe nytt en del oftere, enn hvis jeg skulle kjøpt en singlet til 2500,- spenn hver gang. Ikke akkurat noe bra sånn for miljøet. Men, den debatten får vi ta en annen gang.

 

Får du fett hår? Jeg får det såå ofte! Sykt irriterende! Vet du om noen tips til mindre fett hår?
– Her er det litt forskjellige faktorer som spiller inn. En ting som er viktig å huske på er at når man kommer i tenårene er det vanlig at håret blir fortere fett, så man må vaske håret oftere enn man gjorde da man var barn. Jeg anbefaler å vaske håret annenhver dag, og de dagene du ikke vasker håret, kan du bruke en tørrshampo for at det ikke skal bli fett. Anbefaler Batiste tørrshampo.

Den finnes i forskjellige farger, og noen av de får man for volum. Dette er ikke sponset forresten, men er bare en personlig anbefaling fra min side. En annen ting du også kan tenke på er at du ikke må ta masse i håret ditt, spesielt om du ikke har helt rene hender. Man kan jo bare tenke hvor mye dritt man får på hendene i løpet av dagen, og hvis man hele tiden tar seg i håret, blir det mye dritt og fett i håret. 


Hei Stina! Jeg bare lurte på om du godkjenner omtrent alle kommentarer som du får? Har nemlig opplevd flere ganger at kommentarer jeg har skrevet, ikke har kommet inn på bloggen, selv når jeg har sjekket flere dager etterpå.
– Noen ganger venter jeg med å godkjenne kommentarer, fordi jeg skal ta de med i ukens spørsmål, eller så har jeg ikke rukket å svare de enda. Men jeg prøver som regel å godkjenne alle kommentarer fortløpende, så de kommer ut så fort som mulig. Det er veldig få kommentarer som ikke blir godkjent, og da er det som regel hvis de er hatkommentarer av den styggere sorten. 

Hvilken nude leppestift bruker du mest, sånn til daglig?
– Nå den siste tiden har jeg fått helt dilla på “Isadora matte lipstick #50 naked”. Den gir matte og fine lepper, samtidig som den gir litt farge, men mest nude. 

Skal du noen gang få et barn? Vil du ha et? Uansett hadde du fått et, hadde du blitt en veldig god mor.
– Så hyggelig å høre! Vet du hva? Det er jeg veldig usikker på. Sånn som det er nå, kan det tippe begge veier. På den ene siden vil jeg ha barn, da jeg tror det er veldig koselig å lage en egen familie, og det blir også koselig når man blir eldre. Men på en annen side, så er det et helt ekstremt stort ansvar. Man får ansvaret for et annet menneske, og man må passe på at det mennesket alltid er trygg og har det bra, og at det får en god oppdragelse. For meg er det veldig skummelt å tenke på hvor mye ansvar det er. Uansett så kommer jeg nok til å vente til jeg er rundt 27-30 før jeg får barn. Så jeg har goooood tid!

 

Kan du lage et innlegg om hvordan komme seg raskt over EX’n eller bare hvordan komme over en gutt. Haha, sliter litt med å slutte å bry seg…
– Det har jeg allerede laget. Du kan lese det HER.

 

Hvor kjøpte du toppen?
– Den har jeg kjøpt på Bik Bok


Hvor lang tid du bruker på å sminke deg? Og hvor lang tid du bruker på å gjøre deg klar om morgenen(hår+sminke+velge klær+ dusje ol.)?

– Hehe, tørr jeg svare på dette da? Bruker nok veldig lang tid egentlig. Hvis jeg skal gjøre alt ordentlig, og vaske håret, tar det fort 2 timer. Men om jeg bare skal slenge på meg sminke og har dusjet kvelden i forveien, bruker jeg kanskje 15 minutter. Så for å si det sånn; det er en grunn til at jeg sitter ved en pult for å fikse meg. Shit takes time, and I ain’t got energy for standing that long. 

 

Hvorfor bor ikke du og Per Fredrik sammen?
– Vi har bare vært sammen i noen måneder, så vi har ikke rukket å komme så langt enda. Men det skjer nok i fremtiden, hehe!

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

 

60 kommentarer
    1. Hei!
      Eg er snart 12 år og eg har lyst på en “bedere kropp”
      Lurte bare på om du hadde noen tips.
      Elsker deg, du er mitt store forbilde.

      1. Spis sunt, tren, ha selv tillit 🙂 Ikke la andre påvirke din mening om din kropp, vær glad i det du har og er.

    2. Hvordan er de høye sorte støvlettene dine fra nelly (som går opp til kneet/semsket skinn) i størrelse osv osv? ser at mange har klaget på de osv! Vurderer veldig å kjøpe de! <3
      klem klem :*

    3. Hei:) jeg lurte på om du kanskje har lyst til å ha noe spessielt når ukens spørsmål 100 kommer:) du er jo kommmet til uke 93;) hadde vært veldig kul;) liker bloggen din veldig godt:)

    4. Kan du forklare hva som er forskjellen på en concealer og fondation? Altså hvorfor man ikke bruker foundation som concealer og omvendt?💞

    5. Hva spiser du til hverdags? Er du liksom veldig nøye på proteiner og sånt, eller kan du spise noe som ikke er like sunt en gang i blant?💭

    6. Hei Stina! Du har sagt at du ikke har silikon, og jeg tror på deg, men på en video sa du at du hadde tatt silikon da du var 19 år.

    7. Hvordan ble bloggen din så stor? Laget du bare en blogg og så var det mange folk som ville se eller?

    8. Grunnen til at håret blir fett, er fordi man dusjer for ofte. Det anbefales å vaske håret 2, maks 3 ganger i uka, da hårvasken tørker ut hodebunnen i den forstand at man vasker vekk talgen som hårsekkene produserer, som er med på å beskytte hodebunnen. 🙂

    9. Bare lurer på om du har noen tips til å fjerne kviser (fort). Jeg har et problem med store acner. Elsker bloggen din!

    10. Hei Stina💕
      Jeg lurer på om du kan vise PelleK
      Sitt husleglighet
      ELSKER DEG STINA♥
      Du er mitt store forbilde👍

    11. Kan du lage en treningsvideo hvor du hvisker hvordan man får en strammere kropp(ikke nødvendigvis sixpack)💗💗 Elsker ukens spørsmål!!😍😍👌💗😘

    12. Hei Stina🎀
      Jeg lurer på om du kjenner Anette Stokke😘 (PelleK sin dansepartner)
      Jeg er hennes fan#1😍
      Håper at spørsmålet kommer med i neste ukens spørsmål💗

    13. Hei jeg har vært singel lenge har du noen tips om de gode sidene med å være singel eller tips om noe i den duren?(elsker bloggen din)

    14. Har du og per Fredrik tenkt til å leve hele livet sammen eller vente til du finner den rette. Isåfall har dere planet om å flytte sammen og gifte dere?
      PS: du er mitt idol! 😉

    15. hva synes du om skoleball i tiende? at unge jenter bruker masse penger på det, press for hvordan du ser ut, limousiner, at ingen skal ha like kjoler osv. Det var en rektor på en skole som avlyste hele greia, vet ikke om du har hørt om det, men hva synes du om det? Har du hatt tiendeklasseball?? Btw digger bloggen og videoene dine<33

    16. Stina jeg vet ikke hva jeg kunne gjort uten deg! Du er virkelig som en søster for meg. Tusen takk for at du har denne you tube kanalen uten den vet jeg ikke om jeg hadde klart meg. Du er et unikt menneske og fortjener alt godt. Dette kommer rett ut av hjerte. Jeg har hatt veldig mange nedturer i livet. Og har godt gjennom egentlig alt fra vold i hjem til utestenging på skolen. Men når jeg er trist eller lei meg så går jeg alltid på en av dine videoer for det er det eneste som får meg til å smile det øyeblikket. Du er helt unik i det du gjør å håper du fortsetter med det lenge. Jo hadde falt i gledes tårer om du hadde sendt meg en snap. Emiliesnuppa11
      Hadde betydd alt. ELSKER DEG!💗
      Dette kom rett fra hjerte og alt er 110% sant.
      Tusen takk for at vi har deg i verden😭😍

    17. Jeg er sykepleierstudent og på en forelesing jeg var på sa de at forskning viser at dersom man blir mor for første gang i 30 årene, har man større risiko for brystkreft enn mødre som ble mor tidligere:-) Bare en fakta! 🙂

    18. Hvis du har en dårlig dag, hva får deg i bedre humør?
      Jeg ELSKER crop-topper, men har altfor liten selvtillit til å gå med det på skolen. Jeg er redd for hva folk vil tenke om meg…
      Elsker bloggen din❤️❤️

    19. Blogging er ikke “jobb”… Det er mere en hobby. Eneste du gjør er å skrive noen linjer på en hjemmeside. (Nesten som denne kommentaren, så jeg jobber vel nå?)

    20. Herregud til dere som sier hun har silikon, vet dere ikke hvordan unge jenters pupper ser ut? Og nøkkelen er klærne du har på, de fremhever puppene.

    21. Du må være den eneste bloggeren som alltid har postet nytt innlegg når jeg vil inn å lese! Love it!
      Jeg lurer på om du fikk svar på om du har cøliaki, og om du har blitt noe bedre av medisinen din? 🙂

    22. Jeg bare lurte på om du synes det er gøy å gjøre jobben din?
      Hva synes du om at folk kommer og vil ta Selfie med deg fordi du er dems største forbilde?
      PS: du er skikkelig pen og virker kjempe snill og omtenksom. Det er ikke rart at Per Fredrik liker deg så godt;-)

    23. Hei! Jeg lurte på hva du synes om pelsindustrien, skinnindustrien, dyretesting av sminke og generelt dyremishandling? Takk for svar:))

    24. Stina hjelp!! Jeg bruker bh str 65 men jeg bruker ikke bh på skolen bare en t-shirt bh. Jeg er 10 år og går i fjerde klasse (til våren femte klasse) skal jeg bruke bh med bøyle på skolen? De som går i syvende de bruker bh størrelse 65a og noen har såvidt begynnt og bruke bh. Er det fortildig og bruke bh som 10 åring eller skal eg vente?
      (Kan være skrivefeil)
      -Mathea-

    25. Elsker bloggen din Stina! Tenkte jeg bare skulle legge igjen en kommentar her siden man ikke trenger å være sertifisert etc for å ha thumbnail på videoene sine på youtube 🙂

    26. Hei Stina! Jeg lurer på når var du på din første konsert? Og hvem var det som sang/spilte ? Elsker bloggen 🙂

    27. Kan du lage vlog på bursdegen din? (eller dagen du skal feire?)
      Og jeg lurte på om du kan lage en girltalk der du snakker litt om hvordan det var for deg i puberteten og sånt, eller at vi kan sende inn spørsmål?
      Elsker bloggen din;) <3

    28. Kan ikke du og pellek lage en video sammen? Foreksempel en TAG eller noe? Hadde ihvertfall ha vært utrolig morsomt!

    29. når du trener magen hva trener du da? kan du komme med et eget innlegg om det?
      jeg elsker bloggen din<3
      når man ikke har noe og skrive om på bloggen hva gjør man da, har du noen tips til hva man kan blogge om da?

    30. Hei. Har kanskje ikke noe med dette å gjøre, men har du en hund. Siden det er ofte med en på bildene og videoene dine

    31. Hei! Super stor fan 💗 Jeg bare lurer på om du har sen spesiell oppskrift på smoothie eller noe ❤️ Og om du har noen tips til bra mascara ✌🏼️

    32. Hei stina er veldig glad i deg 😘
      Lurer på en ting.
      Mange sier jeg er .
      Har du noen tips om om hvorda man
      kan gjøre seg om litt ?

    33. Du må ikke være sertifisert eller noe av YouTube, ei være med i ett nettverk for å laste opp en Thumbnail??

    34. Hei 🙂 kan du lage et innlegg om dine tanker om Canada Goose jakkene? Både de som er laget i ekte pels og ikke ekte pels?

    35. Jeg har kjempe lyst til å bestille den blackhead ¨kremen(?)¨ som du bestilte fra ebay, men før jeg bestiller den har jeg veldig lyst at du skal fortelle litt om den først?
      Er den bra? Funker den? Skaper denne noe mer uren hud for deg?

    36. Det har nå seg faktisk slik at jo oftere man vasker håret, jo fortere blir det fett også. Det kan være irriterende med fett hår, og da vasker man det for å fjerne det – men i lengden så blir det egentlig bare en ond sirkel. Hvis man prøver å vaske håret sitt mindre i en periode og heller bruker en del tørrsjampo for å kontrollere det, så gjør det faktisk at man ikke får fett hår så raskt etter en dusj. Å dusje for ofte forstyrrer nemlig denne produksjonen av fett i hodebunnen, og det er heller ikke bra for huden å dusje for ofte heller. Bare et lite tips til den som hadde spørsmålet, det funket kjempebra for meg 🙂

    37. Du er utrolig fin, jeg elsker bloggen din og videoene dine.
      Lurer på hvordan man blir en god youtuber?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg