Sunn fredagskos

Endelig er det fredag, og det betyr fredagskos for de fleste av oss! Selv om jeg liker å holde selve sukkeret til lørdagen, liker jeg å kose meg litt ekstra på fredagskvelden. Men da kjører jeg heller en litt sunnere versjon, så det ikke blir veldig mye usunt to dager på rad. Denne kombinasjonen her har blitt en stor favoritt hos meg, og jeg vil tippe at den blir det hos mange av dere også! 

Det jeg bruker i denne miksen er salsa, jordbær, nacho chips og guacamole. 

Slik lager jeg salsa: Kutt opp 3-4 tomater, 1/2 løk og 1/2 plante koriander. Bland alt sammen i en bolle, skvis en halv lime over, og en halv ts med sukker over. Bland sammen. Du kan ha salt i den også, men personlig liker jeg det ikke. Smak deg frem så finner du ut hva du liker.

Slik lager jeg guacamole: Skjær 1 avocado i to, og skrap ut innholdet og ta det i en blender. Skvis en halv lime og ha oppi, sammen med 2 ss ekstra lett lettrømme. Miks sammen. Har du ikke blender kan du godt mose det sammen ved å bruke en gaffel. 

Håper dere får en fin fredagskveld med masse kos! 

13 kommentarer

Siste innlegg