Dette motiverer meg til å trene!

Januar er endelig kommet, og jeg vil tippe at mange av dere har satt en god del nyttårsforsetter om å bli sunnere og å trene mer. Selv har jeg som mål og endelig komme ordentlig igang med treningen igjen, og bygge mer muskler. Men, selv om det er et nytt år, er det ikke sikkert at det er nok til å bli motivert til å dra på gymmet. Derfor skal jeg dele noen av tingene som motiverer meg mest med trening, så dere kan få litt ekstra motivasjon!

 

Hverdag

– En av de tingene jeg syns er fantastisk med å trene, er at hverdagen blir enklere. Plutselig er det null stress å løpe til bussen, gå opp noen trapper eller bære matvarene hjem. Alt blir mye lettere, og jeg får mye mer energi i hverdagen.

Søvn

– Veldig ofte sliter jeg med å sovne på kvelden. Ofte kan jeg ligge i flere timer for å prøve og sovne. Men, hvis jeg har trent den dagen, og virkelig brukt kroppen, er det null stress å sovne!

 

Kropp

– Det er jo virkelig ikke til å stikke under en stol at man får en slankere og mer “fit” kropp av å trene. Selvtilliten øker, og kroppen ser bedre ut enn noensinne. Ja, det er kanskje litt overfladisk å bruke trening til å se bedre ut. Men er vi ikke alle litt opptatte av å se fine ut da? 

 

Helse

– Om jeg ikke trener på en liten periode får jeg helt ekstremt vondt i nakken. Fra før av har jeg to nakkeskader + at jeg jobber forran en pc dagen lang. Da er det ekstremt viktig for meg å trene musklene i nakke og rygg, for ikke å få vondt i nakken. Sliter du mye med hodepine for eksempel, kan det være fordi du sitter rett opp og ned forran en pc dagen lang. Trening kommer til å hjelpe noe veldig da! 

Det er jo også en hel rekke andre fantastiske ting trening gjør for kroppen din, og for at du skal leve et langt og sunt liv er du nødt til å legge inn mosjon i hverdagen. Husk; å gå en halvtimes tur rundt i nabolaget er ofte godt nok!

 

Mat

– Personlig syns jeg det er mye lettere å spise sunt når jeg trener. Da vil jeg liksom ikke kaste bort all den gode treningen, med å spise drittmat. Husk; for å få maksimalt ut av treningsresultatene er du nødt til å ha en sunt kosthold også. Pass på at du får i deg nok med mat. Trener du veldig tungt, trenger du ofte mer mat enn du tror. Men pass på at maten er sunn, og ikke stappfull av sukker og mettet fett.

 

 

Mål

– En ting som ofte kan motivere meg til å trene, er å ha et mål. Da blir jeg mye mer fokusert og jeg har ekstra lyst til å nå det. Eksempel på mål kan være; ta x antall push ups, løfte x antall kilo i knebøy, løpe 1 km / 3 km / 10 km på x antall minutter, x antall treningsøkter i uka. Sett deg et mål du vet du kan klare om du jobber skikkelig hardt! En ekstra bonus kan være at du gir deg selv en belønning når du har klart målet. For eksempel at du kjøper noe nytt fresht treningstøy når du har nådd målet. 

 

 

Hva motiverer DEG til å trene?

 

      

26 kommentarer
    1. Motivasjonen nå er hovedsakelig hvordan kroppen ser ut nå i forhold til før, samt den mestringsfølelsen som kommer etterpå! Det er lite som slår den følelsen der 😀

    2. Jeg er 12 år og trener hver dag i 2 timer! Og jeg elsker det!!! Du motiverer meg masse Stina! Elsker deg! Du er super!

    3. Takk for gode råd.Jeg er så at når jeg er inne I treningsmodus mister jeg lys til og trene etter kanskje 1 uke, har du noe tips til og hvordan ikke miste lysten til og trene

    4. Veldig bra tips! Det som motiverer meg til å trene er en gutt jeg liker. Jeg sier til meg selv “hvis du klarer dette, så er du ett skritt nærmere til å kapre han”. Hjelper faktisk veldig mye!!

    5. kan ikke du lage en sånn der konkurranse om det og den som vinner kan møtte deg eller får en gave liksom. det hadde vært kjempefin og veldig stor motivasjon for en del

    6. Jeg blir veldig motivert til å trene av å ha en kjæreste som elsker å trene sammen med meg. Da vil jeg trene også, og jeg liker at vi kan finne på slike hyggelige ting sammen. Du er kjempeflott, Stina 🙂

    7. Kjære Stina, håper du kan svare. Jeg er 11 år og på skolen
      Er jeg veldig annerledes enn det jeg er hjemme.
      På skolen er jeg som oftes snill, morsom og tøysete.
      Men det er meg det og men ikke hele. Jeg liker og lese
      bloggen din, og andre bloggere og sånn. Men, det som er problemet er, bis jeg plutselig starter en blogg og blir kjent for alle i der jeg bor vite det og kanskje resten av Norge vis jeg blir like kjent og kreativ full som deg. Og alle kommer til og tro jeg er den jenta som blogger og vil være “Fancy” med ting og tang. Og at jeg ikke er en ekte venn. Men jeg vill ikke at jeg kan ikke gjøre livet mitt annerledes bare på grunn av det. Og fortiden så trener jeg og jobber så hardt får og få six bags, men jentene på min klasse tror at jeg tiltrekker meg gutter. Og jeg gjør ikke det. Jeg jobber får og få en bra helse og at jeg kan leve lenger siden jeg elsker deg og bloggen din og min familie men det er sosial livet som er litt annerledes.

    8. Jeg blir motvert av mestringsfølelsen<3
      Det å vite at man blir bedre/sterkere.
      Jeg elsker bloggen din<3
      Jeg har blitt mobba i 3 år,
      Du gjorde meg mer selvsiker, og lærte meg å ta igjen.
      Nå blir jeg ikke mobba lenger, takk Stina<3

    9. Min motivasjon til å trene er å vite at sommeren snart er her og på de månede som er igjen TIL sommerferien kan jeg få trent mye og forhåpentlig blit sunnere.

    10. Hei, Stina!
      Kunne du ha lagt ut oppskrift og fremgangsmåte til den hjemmelagde sushien du la ut på snapchat? Så dødsherlig ut og jeg har SÅ lyst til å prøve!😻 Klem

    11. Har lurt på å kjøpe nike pro tightsen en stund nå.. Lurer på om du syns den er bra og om den er verdt å invistere i, eller burde jeg kjøpe en annen?

    12. Jeg har godtestopp etter nyttår, og det hjelper på motivasjonen å trene 🙂 Skal ordne medlemskap på et treningssenter i dag og det er motiverende når jeg har brukt penger på det 🙂

    13. Jeg har et problem når det gjelder dette og håper på at du kan hjelpe meg litt..
      Jeg elsker å trene og synes det er kjempe gøy, men problemet er at jeg er alt for sliten både psykisk og fysisk. Jeg klarer nesten ikke å gjøre noe etter skoledagen og etter skoledagen og trening er jeg virkelig helt ferdig! Orker ikke en gang å sitte ved bordet å spise middag. Jeg klarer rett og slett ikke å få energi uansett hva jeg gjør 🙁 Jeg tar alle vitaminer jeg mangler, spiser grønnsaker, kjøtt, grovt korn, frukt og proteiner og jeg drikker masse vann! Men likevel er jeg så utrolig sliten hele tiden og har null energi døgnet rundt. Vet du hva grunnen til dette er? Kan det være at det psykiske går utover det fysiske? Har gått til legen, men han finner ingen grunn.. Vet du hva grunnen kan være? Jeg hadde jo masse energi før sommeren og orket hele treningsplanen min hver uke da..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg