Ukens spørsmål #88

Er du og Pellek kjærester? Når skjedde det?

– Vi er kjærester. Vi har datet i ca 3 måneder, og den 12. desember gikk vi offentlig ut med at vi er sammen. Så det er veldig koselig! Har fått en del spørsmål om hvordan vi ble kjent også, så kan jo svare på det. Vi ble kjent igjennom innspillingen for gullsnutten som var for et år siden, også har vi holdt kontakten siden det. Han bor i Sandefjord, så når han var med i skal vi danse tidligere i høst, var han mye i Oslo, så da ble vi bedre kjent og vi ble mer enn bare venner. Hehe!

Hei. Kan du plis sjekke innboksen på instagram? Har et spørsmål til deg, og jeg vet ikke om jeg får tid til å lese gjennom alle spørsmåla på bloggen neste spørsmålsrunde..
– Har sagt det en del ganger nå, men tipper du ikke har sett det, som er grunnen til at du spør om dette. På instagram får jeg så mange meldinger, at det blir helt kaos, og mange meldinger blir borte. Pluss at jeg blir lagt til i en haug med gruppesamtaler, så hele greia blir bare surr og spam. Om du lurer på noe anbefaler jeg deg å sende meg en melding på den offentlige facebooksiden min, som du finner HER. Der pleier jeg å gå igjennom innboksen og svare hver gang jeg rekker. 

Har du noe imot å bli mamma? Virker som du virkelig ikke har lyst på noe barn etter det jeg leser!
– Nei, jeg har absolutt ikke noe imot det. Jeg tror det hadde vært fantastisk koselig å være mamma. Men, det er et ekstremt stort ansvar som jeg ikke tar lett på. Og i den livssituasjonen jeg er i nå, og som jeg kommer til å være i de neste årene, fungerer det ikke å være mamma. Om jeg får barn i fremtiden, vil bare fremtiden vise, men imens vil jeg heller være en god tante for tantebarna mine. 

 

Er det mye press og sånn om mote, sminke og merkeklær i storbyen? Jeg bor på på bygda og her er det ikke slik. Folk går med akkurat hva de vil om det er moteriktig eller ikke. Joggebukse er helt innafor på skolen. Mange bruker heller nesten aldri sminke, bortsett fra på fest. Løsvipper? Extensions? Sjeldent syn. De fleste syns det er latterlig å kjøpe dyre merkeklær eller vesker til ti tusen liksom! Så glad jeg bor på bygda – hadde ikke orket det stresset/presset!

– Jeg har ikke gått på skole i Oslo, men kun Drammen. Der er det et visst press på å være litt moteriktig. Men man blir ikke utstøtt om man går med joggebukse heller, hehe! I Oslo er det nok enda mer press på å se bra ut. Men jeg tror det kun gjelder visse menneskegrupper. Bor man på vest er det litt press om å være rik, bor man på Grunerløkka er det litt press på å være hipster. Men generelt sett er det bare å være seg selv. I Oslo er det så ekstremt mye mennesker, at de fleste slutter å bry seg om hvordan andre går kledd. Man kan bokstavelig gå kledd som et freak show, og ingen hever et øyenbryn engang. Gjør man det på bygda derimot, da blir det helt skandale. Så, jeg vil faktisk si at det er mindre press i Oslo enn på mindre steder. 

Jeg lurer på om hele familien/vennene dine er ateister eller om det bare er du? Har du oppvokst som ateist ? Hvilken religion hadde du valgt om du måtte tro på noe ?Elske bloggen din btw !
– Det er veldig mange kristne på den ene siden i familien min, den andre er litt mer som meg (ateist). Da jeg gikk i 4. og 5. klasse gikk jeg på en privat adventistskole, som virkelig har gjort at jeg skyr unna alt av religion. Uansett hvilken religion man tror på, er det ikke bra når det blir ekstremt. Og den skolen var nokså ekstrem. Vi måtte be til gud hver morgen, fikk ikke lov å spise kjøtt på skolen, vi måtte synge i et kristent kor, osv. For meg som ikke var kristen, ble dette helt feil. Så jeg har nok fått religion litt oppi vrangstrupen, og det er nok derfor jeg ikke liker det.

BTW: Grunnen til at jeg gikk på skolen, var fordi jeg kom ekstremt dårlig overens med læreren jeg hadde på den offentlige skolen. Når det kommer til hvilken religion jeg ville valgt om jeg måtte tro på noe, blir det ingen. Jeg føler ikke at jeg trenger en religion som skal fortelle meg hvilke regler jeg må følge. Jeg er et fritt menneske, og vil gjøre akkurat som jeg vil. Vet sikkert mange kommer til å si “man kan jo gjøre hva man vil om man er kristen”, men nei, om man er faktisk ordentlig kristen, kan man ikke det. Da snakker vi ingen alkohol, ikke sex før ekteskap, osv. De fleste i dagens samfunn er “hobby kristne” og det syns jeg er helt ålreit, fordi da prakker de ikke kristendommen sin på andre, og de har gud mer som en hyggelig ting å tro på, versus de som er skikkelig kristne som dømmer alle som ikke er det. Jeg kunne sikkert skrevet om dette i evigheten, men velger å avslutte spørsmålet her. Haha! 

Hei Stina, jeg har bare er spørsmål som ikke har så mye med innlegget å gjøre, venninna mi og jeg har hatt en diskusjon om du har tatt Restylane i leppene. Så jeg lurte på om du har gjort det eller ikke?
– Nei, jeg har ikke Restylane. Har heller ikke botox, silikon, eller noe av det der. Eneste som er fake på meg er håret, vippene, neglene og brunfargen. Hehe! 

 
Skal du ha juletre i leiligheten din?
– Nei, jeg har ganske liten leilighet så det får jeg ikke plass til. Skal uansett være mye i Hokksund og Sandefjord i julen, så å ha tre hjemme i Oslo føler jeg uansett ikke at blir noe vits i å ha. 
   

Hva er alle sosiale mediene du har og hva er brukernavnene på de?
Facebook – stina.blogg.no
Instagram – @stinablogg

YouTube – stinablogg
Snapchat – stinablogg
Bloglovin – stina.blogg.no

Hvor er toppen fra? 
– Den er fra Nelly. Men den er dessverre utsolgt!

Har du noen tips til hvordan man kan få noen som hater deg til og elske deg?
– Hmm.. Vanskelig! Jeg tenker at alle kan ikke like en. Så hvis noen hater meg for eksempel, får de bare gjøre det. Jeg kan ikke få noen til å elske meg, hvis de hater meg fra før av. Men en ting som aldri slår feil uansett, er å bare være snill og hyggelig, og kanskje ikke gi de en grunn til å hate deg?
Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?
43 kommentarer
    1. Det beste valget jeg gjorde i livet mitt var å finne bloggen din. Du er en stor inspirasjon til både unge og voksene. Tusen takk for at du er du.

    2. Hei! Elsker bloggen din! Har du kunne laget en video med deg og pelle? Sånn hva dere gjorde i jula etc? 🙂

    3. Hei 😊
      Så koselig at du har fått deg kjæreste pellek er heldig som har deg. TRUE LOVE .du er mitt forbilde elsker deg kos fra meg 😊

    4. kult at du og Pellek har blitt kjærester! du er veldig flink til og skrive til bloggen:-) PS: du er veeldig fin, og du virker veldig hyggelig:)

    5. Lurte på om du komme legge ut en link til korsettet du kjøpte fra EBay og hvilken størrelse du har? 🙂

    6. Grattis med type! Så koselig:) Må bare nevne en ting ang. det du skrev om kristendommen. Å drikke alkohol i seg selv er ikke forbudt i kristendommen, men det er fyll og avhengighet. Har vokst opp i et katolsk hushold og gikk på bibelskole som barn.

    7. tips til hvordan spørre gutten du liker om å bli sammen? og hvordan spørre mamma/pappa om han kan overnatt?:)

    8. Hei Stina! Jeg elsker deg SYKT MYE, du gjør hverdagn min til helt supert dag med de videoene du lager og de tingene du skriver om på bloggen. Ståpå Stina love you.

    9. Hei stina! Jeg elsker deg SYKT MYE! Du gjør hverdagen min til et supert dag med videoene du lager og alt du skriver om i bloggen! Love you stina stå på!!!!

    10. Hei Stina, takk for at du tok med spørsmålet mitt i spørsmålsrunden!!! Det er litt komisk siden jeg tenkte aldri at du ville ta det med. Når jeg så spørsmålet holdte jeg på å få helt sjokk, jeg fortalte det til venninnen min og henne var like glad som meg.
      Takk for svaret! Vi elsker bloggen din, stå på!!

    11. Hva er kjæresten din kjent som??? Siden han var med i skal vi danse? Har aldri sett eller hørt om han… Pellek????

    12. kunne du hatt et eget innlegg en gang om navlepiercingen din? er 15 år, å har utrolig lyst på! hadde vert kjempegreit om du ville hatt et innlegg om rensingen, groperioden og lignende! (;

    13. Heihei, jeg elsker virkelig bloggen din. Du er et stort forbilde for meg! Jeg bare lurer på en ting. Når du sier at du er ateist, er du helt sikker på det? Fordi jeg trodde også at jeg var ateist. Men så hadde vi om det på skolen, og da fant jeg ut at jeg faktisk var agnostiker. Jeg tror ikke på gud, eller noe guddommelig. Men jeg har ingen ting i mot andre som tror på det guddommelige. Men en ateist fornekter alt og alle som tror på Gud. Og en agnostiker tror ikke på det, men respekterer andre som tror.
      Men du bestemmer helt selv hva du vil tro på.
      Hilsen en fast blogg leser

    14. Hei Stina
      Kan du å PelleK lage en vidio/innlegg sammen❤️
      På bloggen din
      Siden dere har blitt sammen😊
      Foresten Gratulerer med type dere er så innmari søte sammen

    15. Hei Stina, starten av året husker jeg at du hadde en slik måned der alle ikke spiste noe form for godteri/junk, jeg bare lurte på om du kunne ha det igjen? Eller om du eventuelt kunne linke til blogginnlegget. ELSKER BLOGGEN DIN SÅ UTROLIG MYE, setter stor pris på alt du har gjort for leserne dine! Hilsen en fast bloggleser 🙂

    16. Å, jeg bare lurer på om du forsatt er i Sandefjord elleller når du kommer? Fordi jeg bor i Sandefjord og det hadde vært utrolig korselig å møte deg!!!

    17. Elsker deg og bloggen din fint at du ikke er singel jeg har et spørsmål kan ikke du og pellek eller Per som han heter lage en musikk video du har kroppen han har stemmen.Håper du har hatt en fin jul og riktig godt nyttår.Mvh StinaFanSide

    18. Jeg elsker deg og bloggen din😻💕du er mitt store forbilder og jeg kommer aldri til p bli lei av deg❤️❤️❤️Mit største ønske er å møte deg😁❤️❤💕😻😻😻😻😻😻😻😻elsker YouTube kanalen din å😍😍😍😇

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg