Dette kan du glede deg til i desember!

Gledelig 1. desember! Endelig er den beste måneden i vinterhalvåret kommet. Nemlig, desember! Måneden som er fylt med glede, omtenksomhet og generøsitet. Dette er virkelig den måneden der vi mennesker blir litt ekstra snille mot hverandre. Det er så mye å glede seg over denne måneden, og her er en liste med de tingene jeg gleder meg mest til!

 

– Julefilmer – 

Helt siden jeg var liten har jeg alltid sett Mikkes Jul, snekker andersen og askepott på julaften. Det har blitt en tradisjon hjemme hos foreldrene mine, og det er like koselig hvert år. I førjulstiden er jeg veldig glad i å se “Bad santa”, “Polarekspressen”, “Jingle all the way”, “The grinch” og “Christmas vacation”. De filmene setter deg garantert i julehumør. 

 

– Julemusikk – 

Uansett hva slags julete aktivitet man skal gjøre. Bør man ha julemusikk i bakgrunnen. Mine favoritter er definitivt “It´s beginning to look a lot like christmas”, “Driving home for christmas” og “All I want for christmas is you”.  


– Juledekorasjoner –

Å vandre rundt i Oslo´s gater ved juletid er så ufattelig koselig. Det er pyntet med lys både i gater og butikker. For ikke å snakke om hvor koselig det er når man drar frem julepynten og pynter skikkelig i hjemmet før jul. Ekstra koselig er det når man pynter juletreet.

– Julekaker – 

I mine øyne er pepperkaker selve tegnet på jul, og jeg spiser det gjerne nesten hver dag i førjulstiden. Ekstra koselig er det å bake julekaker sammen. Helt fra jeg var liten har jeg alltid vært med mamma da hun bakte julekaker, og det har alltid vært så koselig!

 

– Mat – 

Selv om jeg ikke liker hverken ribbe eller pinnekjøtt. Er jeg veldig glad i kalkun, og det har alltid vært standard i min familie å spise det på julaften. Når mamma eller bestemoren min Molle lager det, er det virkelig ingenting i verden som smaker bedre! I tillegg er jeg veldig glad i risgrøt og spiser det veldig mye i førjulstiden. Må innrømme at jeg spiser det litt året rundt også da, hehe! 

– Julehandel –

Jeg pleier alltid å vente til desember før jeg kjøper en eneste julegave. Sånn at når jeg først kjøper julegaver, kan jeg gå i butikker som har full julestemning. Det er så koselig! Husk; det er lov å gi en julegave ekstra til de som trenger det. Søk gjerne opp “God jul, lillevenn” på facebook så kommer det opp arrangementer i byer nær deg, som du kan dra til og donere julegaver. 

 

Hva gleder du deg til i desember måned?

 

24 kommentarer
    1. Flink jente:) du liker heller ikke ribbe og pinnekjøtt. Godt at jeg ikke er den eneste. HeHe😀 Jeg liker også veldig godt de sangene💛 God Jul, Stina🎅🏼❤️

    2. Du må kose dej masse i jula med mat og filma og det so man kan gjer i Disember ha ein strålande jul stine 😃🎅🏻🎅🏻🌨☃

    3. Skulle ønske jeg delte engasjementet ditt, men jeg er i grunn ikke storfan av desember. Jeg synes det er utrolig koselig med julemusikk, kanskje en julekonsert eller to og å stille opp litt ekstra for de rundt meg, men jeg synes gavepresset blir så mye. Å gi bare for å gi, virker så ufattelig meningsløst når vedkommende egentlig ikke trenger (eller ønsker seg) noe.

    4. Veldig fint innlegg, superglad i juletiden selv!
      Du burde forresten lese korrektur gjennom innlegget en gang, var en del rare oppbygde setninger som gjorde noen av punktene litt tunge å lese 🙂

    5. Jeg gleder meg mest til bursdagen min,julaften,nyttårsaften, men mest til nyttår fordi da skal jeg å noen venner møtes på natta å feire sammen

    6. Hei jeg har et spørsmål ar du julekalener syntes du har veldig brae vidioer jeg ser opp til deg stina:):)♥

    7. Jeg har bursdag den 10.❤️ Du er ett av mine forbilder jeg har lyst til å starte en blogg men har blitt mobbet så er redd for å bli mobbet igjen.

    8. elsker bloggen din så høyt!!!
      lurte litt på om du kunne lage flere hatkommentarer videoer??
      det var veldig morsomt å se på:)
      du er verdens beste blogger for meg! du er så sinsykt pen!!
      jeg lurte også på om du kunne lage en ny fun facts about me?
      det var også gøy å se på:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg