Fuck me, i’m famous

Å være i det offentlige øyet er virkelig ikke alltid lett. Det merker jeg nesten hver dag. Hver gang jeg åpner munnen min, må jeg alltid passe helt ekstremt på hva jeg sier. Ofte kan en liten kommentar gjøre at mange klikker helt i vinkel, og ting blir dratt helt ut av proposjoner. Ta for eksempel gårsdagens video. Der jeg leste opp noen hatkommentarer jeg har fått på bloggen. Jeg sa i videoen at jeg undret litt om hvorfor alle som slang dritt, hadde så ekstremt mye skrivefeil. Og betvilte det at alle kunne ha dysleksi. Ja, noen av de har sikkert det, og da er de mer enn unnskyldt.

Men når folk som ikke har dysleksi har så ekstremt mange skrivefeil, og de legger igjen hatkommentarer, kan man jo begynne å lure på hvor smarte disse menneskene er. Men det var det selvfølgelig mange som skulle vri og vrenge på, og gjøre om til at jeg mobber de som har dysleksi. Altså, what the actual fuck? Her satt jeg og leste kommentarer av folk som hadde vært slemme mot meg, også sympatiserer en del av dere med de som faktisk slenger dritt? Skjønner meg ikke på mennesker alltid. 

Noen ganger tenker jeg, hva er det jeg har begitt meg ut på? Her bretter jeg ut så mye av mitt liv, mine tanker og følelser på nett, for alle og enhver til å lese og bedømme. Jeg har bokstavelig talt en fanklubb i Russland som følger med på hva jeg skriver. Når jeg stopper og faktisk tenker på hele bloggen, er det jo egentlig ganske fucked up. Hvem som helst kan lese alt mulig om meg. Hvem som helst kan lese hva jeg gjorde for 3 år siden, hvem som helst kan lese om at jeg har hatt depresjoner og gått til psykolog, hvem som helst kan se bikinibilder jeg har lagt ut på bloggen, hvem som helst kan se hvem vennene mine er.

Det er en litt skummel tanke egentlig. At hvem som helst der ute kan i bunn og grunn vite alt om meg. Jeg må ærlig si at jeg noen ganger blir litt redd. Redd for at det finnes mennesker bak hatkommentarene som vil meg vondt. Redd for at de skal finne meg, og skade meg. Hver gang jeg er på utesteder i Oslo er jeg alltid veldig obs. Jeg har som regel alltid med noen kompiser som vet om hvordan ting er, og som kan passe på meg. Men det har skjedd noen ganger da jeg har gått alene i maks 2 minutter, at jenter (og gutter) har kommet bort og sagt stygge ting til meg. Hva hvis de plutselig blir litt vel fulle, også angriper de meg? Selv om jeg trener en del, er jeg fortsatt ganske lav og spinkel, og hadde nok ikke klart å forsvare meg så godt om noe skulle skje. Så det er egentlig litt skummelt å tenke over. 

Det er mange ting som har skjedd, som jeg aldri har delt på bloggen. En av de tingene jeg syns er mest creepy er da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Da var det en gutt som flere ganger var utenfor huset, og la igjen lange brev i postkassen hvor han fortalte at han elsket meg, og at jeg aldri kom til å finne ut hvem han var. Brevene var som regel på flere sider, og de kom flere ganger.

Hadde det vært for 30 år siden hadde det vært mye mer normalt å legge igjen en brev i noens postkasse. Men nå for tiden er det virkelig ikke innafor. Nå sender man heller en melding på facebook og skriver at man syns personen er pen eller noen i den duren. Man oppsøker ikke noen som bor på skjult addresse, lister seg utenfor huset dems, og legger igjen et brev på flere sider om hvor mye man elsker vedkommende. Det blir bare sjukt creepy. Hva om den personen har spionert på meg? Hva om den personen har stått og sett inn igjennom vinduene mens jeg har sovet? Usj, kjenner jeg grøsser bare av tanken.

Så til dere som alltid skal slenge med leppa om hvor jævlig enkelt det er å blogge, og at man bare sitter på ræva og pengene renner inn. Dere tar feil. Det er selvfølgelig helt ekstremt mye bra ting med å blogge. Jeg har verdens snilleste og koseligste lesere. Men jeg har også en del som ikke er så snille, og som jeg hele tiden har en frykt for at skal gjøre meg noe vondt. 

 

 

 

47 kommentarer
    1. det er vel mer at du snakker såpass nedlatende om de som har skrevet kommentarene, det er det som blir litt kleint. Syns du kunne hevet deg over kommentarenes barnslige standard, men når du begynner å slenge dritt tilbake blir det litt flaut.
      – reagerte ikke så mye på dyskleksikommentaren, men det er vel ikke helt greit å henge ut folk med fullt navn på en offentlig blogg? Enkeltpersoner skal beskyttes mot deg selv…

    2. Jeg begynte å like bloggen din i en periode for ikke lenge siden, men etter jeg så videon i går og dette innlegget har jeg min tvil. Det er greit at folk skriver stygge kommentarer til deg, men du var jo ikke så veldig hyggelig mot leserne dine i går vil jeg påstå å si?.jeg mener ikke dette som noen hatkommentar, men jeg skjønner jo hvorfor folk mislikte den videoen. Den var ikke sånn jeg har sett deg før og du forandret deg totalt. Du har blitt en kjent blogger, ok, men du trenger ikke å rakke ned på andre og gjøre sånn at vi som lesere av denne bloggen føler oss dumme.

    3. Jeg har dysleksi, og jeg følte meg ikke mobbet på noen slags måte.Hvis de ikke har dysleksi selv har på en måte ingen rett til og si at du mobber de med dysleksi, når de ikke en gang vet hva de med dysleksi mener, (litt vanskelig og forklare) hehe

    4. Skjønner ikke at folk kan skrive stygge ting om andre på nettet. De er så jævlig feige. Du er en fantastisk person Stina! Og du er vanvittig flink i jobben din! Stå på! ❤️

    5. Du er rå!
      Du skriver og deler alt du tenker og mener også skriver noen folk bare dritt?! Det er helt sinnsykt!!! Du er fantastisk Stina! Jeg skjønner at folk har litt sterke meninger om videoen, men (har du ikke noe positive ting å si, så holder du rett og slett kjeft) 🙂 digger bloggen din<3

    6. Det er litt teit at du alltid må legge ut unnskyldninger om gårsdagens video eller innlegg, ikke at det er teit at du gjør det, men at alle maser slik at du må.
      Jeg synes synd på deg, du er så flink, bruker tid og energi på å skrive en superbra blogg, og alt du får er hate tilbake. Det er så frekt gjort av de som skriver dritt.
      Du gir 110 prosent hele tiden. De folka er bare dumme når de sier noe slikt.
      Greit nok at men ikke elsker bloggen, men det trenger man vel ikke si? I allefall ikke på en så frekk måte.
      Noen folk altså…
      Elsker bloggen❤❤ du fortjener mer..
      -Siri

    7. Jeg synes synd på deg Stina.. At fi føler at noe vondt skal skje deg:( du er en super flink blogger!! Du er bare utrolig

    8. Ola Nordmann er generelt veldig dum. Det beste resten av oss kan gjøre er å leve våre liv uten å tenke for mye på dem.

    9. Er fælt at du skal ha det sånn, at folk ikke kan forstå at du gjør dette for at VI faktisk skal ha noe å lese/ kose oss med! Hver onsdag når du legger ut en video, setter jeg meg godt til rette, fikset meg mat og så trykker jeg Play ❤️❤️❤️ At folk ikke kan skjønne at du faktisk gjør dette like mye for oss som deg selv ❤️❤️ Jeg digger deg uansett! Har 9 år med Judo å fikk 3 plass i NM ❤️ Skal komme å banke de som prøver seg.. Hihihihi..

    10. Kanskje de har mange skrivefeil fordi de er så forbanna mens de skriver, haha! Ser for meg at de sitter og skriver så tastene flyr i raseri. Skjønner ikke åssen de orker å være så sinna og legge igjen så mye dritt. Men men, folk er folk.
      Håper du slipper å oppleve noe mer ubehagelig. Det er ikke greit!

    11. Jeg tror jeg begynte å lese bloggen din for to eller tre år siden og siden den gang har jeg alltid ihvertfall en gang om dagen vært innom bloggen din<3Du er fantastisk<3Jeg la deg til på snap og når jeg så at du hadde godtatt meg begynte
      jeg å hyle;P Du er den beste bloggeren som finnes:)) <3

    12. Hei Stina jeg Elsker Bloggen din 🙅🏼🙋🏼🤗. Jeg syntes det er kjempe dårlig gjort av folk som skriver stygge kommentarer på bloggen din 😔. De prøver bare og såre deg når de skriver sånn stygge kommentarer til deg😔 , men ikke la det gå inn på deg 😔 . Kan du lage en trenings video 🤗👌🏼

    13. Jeg har lest bloggen din over lengre periode, og sett videoene dine på youtube, du har mange bra videoer, og alltid kjekke temaer du snakker om.
      MEN, når jeg såg hat-kommentar videoen din, ble jeg sjokkert. Du kan ikke i det ene øyeblikket stå å si at du ikke tar deg nær av stygge kommentarer, og si at folk som skriver disse, har misslykkes i livet, og har “wired” og tilbakestående, du er jo faen like gale selv! Det er like stykke kommentarer du sier i den videoen din der som de som skriver til deg.
      Enten stikker de stygge kommentarene du får JÆVELIG hardt, eller så er du like misslykket i livet du også, som du kaller det, som faktisk snakker sånn tilbake.
      Når du lager en sånn video, så står du faen ikke å svarer på hver kommentar på en stygg måte. Så flaut av deg…
      Din modenhetsskala datt 10 hakk akkurat, og det er tydelig at det er flere enn bare meg som syns..

    14. Jeg tror du misforsto kommentarene litt på det innlegget du referer til. Jeg leste gjennom de fleste av dem. Det de fleste kommenterte på var at måten du tok igjen på til leserne dine var å synke like lavt som dem. Å kalle leserne dine for dumme er barnslig og ikke minst usaklig. Kan ikke huske noen kommentarer der folk mente du mobbet folk med dysleksi.
      Poenget er at å kalle leserne dine for dumme ikke er noe bedre enn haterne dine som slenger dritt om deg, du slenger jo praktisk talt dritt tilbake. Og dessuten er man ikke dum selv om man har skrivefeil. Dysleksi eller ikke.

    15. Etter hva jeg leste i kommentarfeltet på video-innlegget var det ingen eller veldig få som sympatiserte med de som slenger dritt mot deg, for det er vell “alle” enige om at er feil. MEN det du gjorde i videoen var ikke noe bedre! Du la de ut med fullt navn og slengte dritt tilbake. Du la ut om at en kom til å bli konebanker, og at en annen sikkert ikke var fornøyde med sitt eget utseende siden de kommenterte dritt til deg.
      Det er greit å svare på kommentarer, men det er da ingen vits å synke ned på dem sitt nivå.
      Du må huske på at du er en rollemodell enten du vil det eller ei, fordi du legger ut om livet ditt på nettet (som er frivillig). Så da må du ha en liten sensur på hva du sier og legger ut synes jeg!

    16. Det var jo ikke så hyggelig det du sa, men dæven skjønner hva du mener.
      Det er jo folk som skriver hat kommentarer som har et problem
      Må jo si at den der b-l-i-D kommentarer den var litt små frekk, men ja du har virkelig et poeng xD hahha gosj som jeg elsker deg Stina<3

    17. Du hadde all rett til å si akkurat det du mente. TV2 har jo gjort det samme så hvorfor kan ikke du å ? Satt å lo selv når du kommer med de kommentarene tilbake hah
      Du er rå ass Stina <3

    18. Jeg skjønner ikke at folk skriver noe sånt, de ødeleger bare for seg selv.
      Vil ikke at det skal skje noe med deg:).
      Du er veldig modig som tørr å være deg selv.
      Elsker bloggen din og YouTube kanalen<3

    19. Tenker virkelig det samme når det gjelder den hatkommentar-videoen… Om at du faktisk satt og sa mindre fine ting om de personene som hadde skrevet noe til deg! Du bli liksom ikke noe bedre av det.
      Hev deg over de som har skrevet dumt, i steden for å være på deres høyde og si noe dårlig tilbake!
      Du virker jo som en bra jente!

    20. Hei Stine💖
      Jeg syntes du er en veldig fin jente. Jeg ser på videoene dine hver dag og ser på bloggen din. du er veldig flink. Håper du komer langt her i livet hilsen en beundrer☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg