Endelig ny Macbook Pro!

Æææææh!  Nå er jeg så utrolig glad! I dag har jeg endelig kjøpt meg Macbook Pro retina. Det var virkelig på tide! Den pc’en jeg har hatt de siste to årene synger virkelig på siste vers. Her snakker vi stor sprekk langs hele skjermen, batteriet er helt ødelagt så man må alltid ha i lader og er man så uheldig at man får dratt ut laderen, skrur pc’en seg av med en gang og går ut av alt man var inne på, og for ikke å snakke om skjermfestet til pc’en. Det har nesten knekt helt av, så hver gang jeg skal lukke pc’en opp og igjen må jeg ta meg god tid, hvis ikke knekkes skjermen rett av og pc’en blir helt ødelagt. I tillegg har den også blitt ganske treg.

Ah, det var en lang liste med grunner til hvorfor det virkelig var på tide å gå over til Macbook. Nå er jeg så utrolig lei av pc. Etter at jeg har hatt de i ett år blir de alltid ødelagt. Her snakker vi 9-10 pc’er siden jeg var 13 år. Så håper virkelig Macbook’en holder litt lengre enn et år. Haha! 

Det eneste problemet er at jeg ikke skjønner bæret av Mac. Så dette kan bli rimelig interessant.. Men jeg har hele kvelden, så nå skal jeg bli mac ekspert! Whoop whoop! Om noen av dere har noen tips til hvordan man skjønner Mac er det bare å si ifra. Tar imot all hjelp med åpne armer og en stor klem! 

56 kommentarer
    1. Kult! Jeg ønsker meg en Mac! Laptoppen min er helt klikka! Noen ganger så funker ikke musa mi, taspaturet blir ødelagt og skjermen har en sprekk!

    2. Mac er jo ganske likt Iphone. Det er jo Apple merke. Nå har jeg ikke akkurat Mac fda, men jeg har litt kunnskap, hahah! Mac er ikke avansert når man har lært seg det!

    3. Hei! Jeg kjøpte macbook pro retina i sommerferien. Først var det skikkelig uvant og skjønte ingenting. Nå er jeg sååå vandt til det! Altså jeg takler nesten ikke vanlig pc lenger. Så trøst deg med at du blir mer enn vandt til det. Du er vel masse på den når du blogger og lager videoer. Så det kommer til å gå veldig fint<3

    4. Wow! 9-10 pc’er siden du var 13! Det er ganske sykt, haha! Jeg er på samme alder, og har min 3. siden jeg var 15. Hvordan i alle dager har du klart det!? Synes faktisk dette virket litt overfladisk og lite bra med tanke på miljø… Men men, gratulerer så mye med ny mac! Det er verdt det, min 3. er en mac 😀 Og man blir vandt til den ganske fort altså

    5. Hei stina!
      Har aldri kommentert bloggen din før, men har lest lengeee! Haha tenkte her om dagen at det virkelig snart var på tide at du kjøpte deg mac. Ang bilder bør du ikke legge bildene du tar med kameraet inn i “appen” bilder, da de tar utrolig stor plass og gjør macen veldig treg (basert på egne erfaringer..) bildene fra telefonen går fint å legge inn i denne “appen”, mens kamerabildene ville jeg som sagt lagt en annen plass; i finder. Dette ligner nok litt mer på det du er vant til på vanlig pc.
      Håper det hjalp!
      Ha en fin kveld og lykke til videre, ahah <3
      -Karen

    6. Når eg kjøpte mac i April, etter eg ha kasta den andre pcn eg hadde vegge mellom så valge eg å kjøp mac 😀 Den e lett å ta mæ sæ. Å etter et par daga så shønna eg d meste me mac, men samt så e dn litt innvikla når d kommer te innstillinge 😛 men d lær deg fort 😀
      Forresten, eg ELSKA bloggen din <3 <3 <3 <3, åsså lura eg på om du kan send mæ en mail om for eks ka eg kan blogg om ^^ Send gjærne på [email protected]

    7. Du har sikkert allereie merket det, men det er så utrolig lett å forstå seg på mac. Og når du har blitt vandt med det er det ikkje eit alternativ (vertfall ikkje for meg) å gå tilbake til noko pc! Godt kjøp!
      Bare husk at når du skal bla nedover siden må du bruke to fingrer på musen.

    8. Da jeg kjøpte mac så googlet jeg ganske mye, å lærte veldig mye av det. Høyreklikk da trykker du med to fingrer på musa istede for en 🙂

    9. Jeg har Mac, fikk det for første gang i sommerferien, og jeg skjønte ingenting heller! Men når du har den i et par dager og trykker litt her og der og “undersøker” den kommer du til å skjønne den fort! 🙂

    10. Jeg kjøpte macbook pro for to-tre år siden nå, men synes ikke den var så vanskelig å finne ut av. Men google var min beste vennn en stund, hihi 🙂

    11. Fikk Macen min i fjor og skjønte ikke en dritt. Men etter en uke fikk jeg det til og jeg skal aldri tilbake på PC igjen! Elsker macen og har hatt den i et og et halvt år og er skole pcen min. Verdens beste og hver gang jeg lurte på hvordan knapper funker eller annet svarte støttesidene på Apple dette og andre. Så supert enkelt og lære! Du kommer til å ha den lenge, men da må du selvfølgelig ikke slenge på den. Skjermen er veldig sårbar, ihvertfall på air. Har ingen aning på pro. Så men lykke til! Bedre PC får du ikke. Selv om jeg har hatt den såpass lenge er den akkurat som ny. Like fort og like brukbar. PC holder ikke den standarden 🙂

    12. Gratulerer med ny mac! Mener å huske at du for en tid tilbake la ut vipper fra ebay her, du var fornøyde med og til en veldig rimelig pris. Har du den linken enda? 🙂

    13. Gratulerer! Mac er ganske enkelt å forstå når du først kan det, vis det er spesifikke ting så vil jeg anbefale å Google litt så finner du det nok. En annen mulighet er å spørre på bloggen eller noe. Mac og iPhone/iPad kjører ganske likt men ikke helt likt. Forresten har du 13 eller 15 tommer?

    14. Har også planer om å kjøpe meg mac etter hvert! Ny pc må jeg vertfall ha, har 2 halvfungerendes pcer, så er utrolig travelt å blogge fra!

    15. Jeg fikk en iMac i gave tidligere i år, og sliter fortsatt med å bli vandt til den hahah. Litt googling her og der! Måtte til og med google det for å finne på-knappen… Livet som windows-bruker i 15 år 🙂 haha

    16. Har MacBook pro retina selv. Den er kjempekraftig til tross for at den er ganske liten. Siden du må jobbe såpass mye med den så er den helt perfect! Men noen tips:
      Skru den helt av hvis du ikke skal bruke den på en stund( Det går an å lukke skjermen sån at den skrur seg på en måte av) Da holder batteriet lengre.
      Den får lettere riper enn du tror. Vær forsiktig!
      Elsker bloggen! Stå på!❤️

    17. Heldig som har fått mac!
      Ønsker meg en veldig jeg og, men jeg er ikke helt sikker på hvor mye de koster??
      Noen som har en anelse? Takk❤
      Elsker bloggen💗💗💗

    18. Det finnes videoer også på macen. For eksempel på hvordan du bruker musen osv. Litt små avansert i begynnelsen men om du går innpå innstillinger- mus- så får du opp et alternativ for å se film så kommer det opp typisk instruksjons video. Om jeg ikke helt husker feil på hvor du går inn nå. Men den lærte meg en hel del raskt

    19. Hei Stina💖 I know det er skikkelig vanskelig med mac først men jeg lover deg det klarer du om en uke. Jeg har samme mac som deg fikk min i oktober!

    20. Gratulerer med mac! Håper du finner ut hvordan du bruker den til slutt! Selv skjønner jeg ikke en dritt av mac, selv om jeg har iphone og elsker den :p
      Vurderer faktisk å prøve ut mac selv neste gang jeg skal ha meg ny pc, men vet ikke om jeg tørr siden jeg aldri har skjønt meg på systemet.. 😉

    21. Har akkurat den samme selv! Er utrolig fornøyd, den er virkelig verdt pengene (kjøpte den selv for 10000 på Komplett). Også må man ikke glemme hvor pen den ser ut 😉 Bildene dine kommer til å se mye bedre ut, med en gang den kommer inn!<3

    22. Hei!
      Jeg tror jeg fikk samme MacBook som det til bursdag i slutten av sommer. Jeg hadde drevet på Macbooker før, så jeg skjønte litt, og det er jo ganske mye det samme som iPhone. I tilleg veier den ikke så mye, så den er lett å dra med seg.
      Det jeg syns var litt uvandt var at for å få høyreklikk måtte jeg trykke med to fingre samtidig, men det ble jeg fort vant til. Mac’en er mye raskere en den vanlige pc’en jeg hadde.
      Om det er noe du lurer på anngående hvordan man bruker det, så søkte jeg det opp på youtube eller Google. Det ligger mest sannsynlig et sted der ute hvordan man gjør det. 😊

    23. Heldige deg! Har også macbook pro retina, har ikke hatt mange problemer bortsett fra da Wifien ikke ville skru seg på i det hele tatt, men da lærte jeg meg et triks som nesten funker på alle Wifi og krasje-problemer: holde ned shift, Control og “alt”-knappen på venstresiden og avknappen. Da skrur pcen seg av og da må du bare skru den på igjen, og fanene er fortsatt oppe. Håper at du ikke får mange problemer med den! 🙂

    24. Heldige deg! Har også Macbook pro retina, og jeg har ikke nesten ikke hatt noen problemer bortsett fra den gangen da Wifi-en nekta å skru seg på. Men da lærte jeg et triks på nettet som funker på de fleste wifi og krasje-problemer: Å holde ned shift, control,”alt”-knappen på venstresiden og avknappen. Da skrur pcen seg av og du kan bare skru den på igjen, og fanene har ikke lukket seg. Håper du forstår litt mer av den etterhvert! 🙂

    25. Gratulerer med Mac! Jeg kjøpte min første Mac i august i år og har ikke angret et sekund! 🙂 Skjønte ikke bæret først jeg heller, men jeg lærte meg det ganske fort, så det tror jeg nok du kommer til å gjøre også 😀

    26. Gratulerer! 🙂 Elsker mac <3
      Men jeg husket at jeg ikke var helt fornøyd i starten. tok litt tid å venne seg til det nye systemet. Nå kunne jeg aldri gått tilbake 🙂

    27. Gratulerer, macen er super til f eks redigering inne i adobe-programmer som photoshop osv! Det smarteste du egentlig kan gjøre er å lære deg nyttige kommandoer som f eks “cmd+t”, som åpner en ny fane. Alt blir lettere med kommandoene. Ellers burde du virkelig ta til deg tipset over om å ikke bruke iphoto til bildebruk! Det tar opp så sinnsykt mye plass fordi iphoto automatisk lagrer kopier av bildene. Om du bruker/har brukt iphoto, og har slettet bilder fra programmet, så må du huske på å slette papirkurven inne i iphoto! Alt som du sletter der legger seg dessverre først i den papirkurven, så du må så legge bildene i den ordentlige papirkurven (hvis ikke tar det fremdeles opp plass) 🙂

    28. Heii:) Jeg har ikke MacBook selv, men jeg skal nok få det snart:) Hvis du vil lære deg mye redigeringstips til MacBook andbefaler beg virkelig Gabrielle Marie sin YouTube kanal, kanalen hennes heter bare Gabrielle Marie og er lett å finne. Håper det vil hjelpe deg mye!

    29. Hei Stina💖 I know det er skikkelig vanskelig med mac først men jeg lover deg det klarer du om en uke. Jeg har samme mac som deg fikk min i oktober!

    30. Det første jeg tenker når “dere” sier at dere har hatt pc’en i ca to år da lurer jeg litt på hvor dårlig man egentlig behandler pc’en sin. Jeg har hatt min nå i 5 år og er en del tregere men ellers er den like fin. Det her er ikke for å rakke ned på noen eller at je mener det frekt men det er bare en tanke som slo meg:) også kan det også hende at man kjøper en pc som ikke er i “like god” kvalitet som den jeg har. Håper ingen tar seg nær av det jeg har skrevet her;)

    31. Når jeg gikk over til mac var det veldig uvandt for meg også. Men jo mer du bruker den jo mer skjønner du og tro meg du blir vandt til mac etterhvert. Bare ta deg god tid 😉

    32. Hahaha, det var da voldsomt med den gamle PCen! Min forrige var ikke så ille en gang. En digg følelse med helt ny. Valget mitt stod mellom Mac og “vanlig PC”, og jeg gikk for sistnevnte da jeg ikke orka å lære meg mac. Virker jo så avansert, men jeg har hørt at det er det enkleste når man først har skjønt det 🙂

    33. Hei, har selv en Mac air,
      Den er litt annerledes enn en vanlig PC, men det er jo fortsatt bare en PC,
      Ganske lik egt. har hat min i et år nå, og den er fortsatt god som ny,
      Unntatt et lite merke der laderen er, den magneten i laderen blir jo dratt litt mot Mac’en, så vær litt forsiktig der bare (:
      GOD HELG❤️

    34. Jeg hadde min forrige Macbook i 5 år, så levetiden er faktisk helt utrolig. Har den enda, den fungerer, men den er blitt treig! Jeg brukte min hardt og mye til bilderedigering, videoredigering osv. Å kjøpe Mac er noe av det beste jeg har gjort hvert fall! Det er bare helt fantastisk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg