Ukens spørsmål #83

Har du hatt spiseforstyrelse?
– Nei, det har jeg aldri hatt. Jeg har egentlig sett veldig lik ut kroppsmessig hele livet mitt. Har faktisk veid nesten det samme de siste 10 årene, så det er ganske sykt. Sluttet forresten å vokse da jeg var 13-14 år. Hadde jeg hatt spiseforstyrrelse hadde jeg nok vært enda tynnere enn jeg er. Men fordi jeg har vært forholdsvis slank hele livet, og vært klar over det, har jeg aldri fått noe spiseforstyrrelsestanker. Også hjelper det nok veldig at jeg har vokst opp i et hjem der vi alltid spiste middag sammen hver dag, og der jeg fikk et sunt forhold til mat. 

 

Er du ofte i utlandet?
– Hmm, kommer ann på hva du syns er ofte. Men de siste to årene har jeg reist på litt ferier. I fjor besøkte jeg Frankrike, England, Portugal, Hellas, Tenerife. Og i år har jeg vært i Tyskland og på Kypros. Jeg er veldig glad i å reise og prøver som regel å reise så ofte jeg har muligheten. Regner med jeg kommer til å ta en tur ut av landet i vinter, til litt varmere strøk. Klarer ikke å gå en hel vinter og fryse lengre. Haha! 

Om du hadde flyttet til utlandet hvilket land hadde det vært?
– Fra jeg var veldig ung hadde jeg lyst til å flytte til USA. Men jeg liker Norge veldig godt, så jeg tror nok ikke jeg noensinne kommer til å flytte dit. Har litt lyst til å flytte dit for 3-6 måneder, bare for å ha testet det ut. Men ikke for å bo der fast. Ellers enn USA er det vel ikke så mange andre land jeg kunne tenke meg å flytte til. Norge er et fantastisk land som er trygt å bo i, både når det kommer til økonomi og kriminalitet. 

 

Har du lyst på barn? Å hvis hvor mange? 
– Er faktisk ikke sikker! Jeg kunne aldri tenkt meg å få barn akkurat nå. Men om noen år kan det jo hende jeg har en annen mening. Jeg tar egentlig ting litt som det kommer. Når det kommer til hvor mange eventuelt, så tror jeg 2 barn er det beste. Da slipper det ene barnet å bli ensom, også kan de være venner.

Hvilke idretter var du med på når du var yngre? Hvilke hobbyer hadde du?
– Jeg har aldri vært noe idrettsmenneske. Da jeg var rundt 6-7 år testet jeg ut turn, men etter en halvtime fant jeg ut at det virkelig ikke var noe for meg. Da jeg ble 11-12 år begynte jeg på freestyle dans, og gikk faktisk på det i 1,5 år. Hadde fortsatt enda lengre, men de flyttet til et nytt sted, så det ble litt for langt å reise. Men ellers enn det har jeg aldri vært noe sporty av meg. Det var først da jeg var 17-18 år at jeg begynte å trene og like det. Når det kom til hobby så hadde jeg egentlig ikke så mye hobbyer. Jeg var for det meste med venner og hadde det gøy! 

 

Jeg lurer på hvor du kjøper navlepiercingene dine, hvilket metall de har og når du byttet for første gang? Jeg har hatt min snart 3 månder nå, og vil snart bytte. Men aner ikke hvor jeg skal bestille i fra.
– Jeg har kjøpt på forskjellige steder. Vanligvis bare på sånne “jalla” sjapper, der du får en piercing for en hundrings. Også har jeg kjøpt en del av de i syden. Men det tryggeste er nok å kjøpe på piercing studio. Da vet du at du får riktig kvalitet. 

Hva har du tenkt til å gjøre på den 100 ukens spørsmål? Har du tenkt til å gjøre noe spesielt?
– Det har jeg ikke tenkt så mye på! Men jeg har definitivt lyst til å gjøre noe ekstra. Kanskje at jeg lager en livestream der jeg svarer på spørsmål fra dere? Hva tenker dere?

 

En ting jeg har lurt litt på er hvorfor folk trener med “korsett” ? Mange har begynt med dette i det siste, spesielt når det kommer til kardashian søstrene.. Men hva gjør det egentlig? Hvorfor bruker man det? Og er det sunt å bruke det mens man trener?
– Vet mange bruker det for å få smalere midje. Men om det er bra for kroppen er veldig vanskelig å si. Jeg kan dessverre ikke nok om det til å uttale meg om det. Har hørt at det kan flytte på organer og være litt skummelt egentlig. Så hvis dere skal teste det ut, vil jeg anbefale dere å gjøre research på dette først. 

 

Hvor er speilet fra som du har i stua ? Regner med det er fra Ikea, men kunne du linka produktet?
– Det er fra IKEA, og du finner det HER

Hvor redigerer du videoene og bildene dine?
– Jeg redigerer bildene i Adobe lightroom. Der fikser jeg lys og farge. Tekst legger jeg som regel på hos picmonkey.com. Når det kommer til video redigerer jeg i Adobe premiere pro. 

 

Hei, hvor kjøper du tannbleking og er du ikke redd for at det sliter på tennene?
– Jeg bruker tannbleking fra smilelab. Det skader jo emaljen på tennene litt, men jeg har brukt tannbleking mange ganger i flere år, og har ikke merket noe skade på tennene. 

 

Hvor er den rosa pysjen din i fra, den var så fin?
– Den er fra Bik Bok. Er helt forelsket i den!

Hvordan kommer du på alle ideene til bloggen din? Har blogg selv men oppdaterer den sjelden p.g.a jeg ikke har noe å skrive om!
– Hmmm.. Godt spørsmål egentlig! Jeg får veldig mye tips fra dere, i tillegg så gjør jeg ekstremt mye research. Tror jeg bruker ca 2-4 timer hver dag bare på research. Da er det alt fra å se youtube videoer, til å lese nettaviser. I tillegg til det pleier hodet mitt aldri å ta seg fri fra jobben, så jeg kommer ofte på nye idèer når jeg er ute, eller midt på natten før jeg skal sove. En ting som jeg alltid gjør når jeg kommer på nye idèer til ting å skrive om, er at jeg skriver ned idèen på notater på telefonen min. Også bruker jeg idèen en dag jeg ikke kommer på noe å skrive om. 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

41 kommentarer
    1. Savner du ikke å ha kollegaer rundt deg som du kan spise lunsj sammen med og utveksle helgens bravader f.eks?

    2. -hvordan norske kles butikker er dine favoritt butikker?
      -har du aldrig vært et sånn slags “idrettsmenneske”, gikk du aldrig på fotball eller handball når du var yngre?
      -hvem er dine idoler/hvem ser du opp til?
      -hvor ofte drar du ut på byen for å “ta deg en drink” hvis du forstår?
      -hvordan sunne desserter bruker du å lage sånn bortsett fra smoothie?

    3. Hvor er den rosa koppen du pleier å ha kaffe i, fra?
      Den du brukte når du drakk kaffe på morgenrutine-videoen?

    4. Video tips:
      Du kan søke på deg selv på google, da kan du se hva folk har søkt på av deg 🙂 Det hadde vært morsomt.
      Det hadde vært sykt kult med livestream på den 100 ukens spørsmål!

    5. hva tenker du om det som har skjedd i Paris? og hva tenker du om at vi ikke hører like mye om hvis akkurat den samme terroren skjer i f.eks Libanon og Midtøsten, eller at det ikke får like mye fokus??(for akkurat det samme skjer jo i andre land hver eneste dag også

    6. Hei Stina!!
      ~ kor mange telefoner har du hatt??
      ~ har du hatt kjæreste før? Har du bilde?
      ~ Kass tv program ser du på?
      ~ var du flink på skolen?
      ~ kor i Oslo bur du?

    7. Feirer du jul selom du er arttaist?
      Har du tenkt og dra en uke til Kristiansand (veldig fint og vere der er jo litt historikk der og ikke bare shopping sentere og gater og så her jo kristiandsand kilden veldig fint bygg)?
      Har du en allergi om det hva da?
      Ossen er forholdet dit til andre bloggere vil du være venn med de eller ser du på de som konkurrenter ?
      Har du lyst til og hvere med på noen TV programmer som fx skal vi danse eller MasterChef eller lignende ikke realety
      Ps. Diger bloggen din

    8. Hvor kjøper du bh/bikini fra? Sliter selv med å finne bh/bikini som passer ettersom jeg er tynn, men har ganske store pupper.. Tenkte derfor jeg kunne få litt svar på dette av en med litt lik kroppsform som meg selv:)

    9. Når er det vanelig å få strekk merker?
      Er det unormalt å få det i ung alder?
      Hvordan blir man kvitt det?

    10. Kan du spørre en venn av deg om h*n kan/vil skrive gjesteinnlegg?
      Er sykt gøy og lese❤️
      Elsker bloggen din❤️❤️

    11. Hei! har du kåret vinnere av lava art konkurransen?
      Lurer også på om du kan lage et innlegg om dine ebay favoritter?

    12. Kan du ha:
      ? smothie Challenge
      ? pizza Challenge
      ? DIY
      ? Vlogger på shopping å sånt
      Når begynte du me sminke?
      Når synes du selv at man bør begynne?
      Da du først begynte med det va brukte du da?
      Hilsen Guro

    13. Hei Stina, hva skjedde med diy torsdag? Jeg lurte på om du kunne ha dette igjen, men hvis det blir for mye planlegging og penger så kunne du kanskje ha det 1-2 ganger i måneden?💗

    14. Du har jo veldig mye på bloggen din om trening. Men jeg lurer på når du sier at du burde trene så og så mye om det er til en spesiell aldersgruppe? Du sa jo at du ikke var noe spesielt glad i trening før 10 kl. Ca. Så da betyr det at disse treningstipsene er til de litt eldre, eller? Men uansett om treningstipsene er til de litt eldre kommer jeg til å fortsette å lese bloggen din, den er veldig bra.

    15. Er ekornputen du har i sofaen din fra IKEA, og har du link?:-) Den var utrolig søt!! Du har en nydelig leilighet:-D

    16. Hei Stina!
      Jeg elsker bloggen din🎀
      Men jeg lurer på noen ting:
      Er det ikke litt ensom å bo alene,og ikke ha noen å snakke med?
      Hva ville du bli istede for blogger?
      Du er en utrolig blogger🎀

    17. Hei! Jeg lurer på om du kunne lage en video å hvordan du designer din egen blogg! Liker designet ditt kjempe mye og lurer på om hvordan du lagde den???
      Lisa

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg